Η νέα δίαιτα που προτείνουν οι επιστήμονες φιλοδοξεί να σώσει τον πλανήτη

Η Planetary Helath Diet είναι η διατροφή που πρέπει να κάνουμε όλοι, αν θέλουμε να σώσουμε τον πλανήτη μας.

H Πλανητική δίαιτα (Planetary Health Diet) κατασεκυάστηκε από επιστήμονες, που έχουν ως στόχο να σώσουν το πειρβάλλον αλλά και να μειώσουν τα ποσοστά της πείνας. Η Επιτροπή του Οργανισμού EAT-Lancet συγκέντρωσε μία ομάδα 37 ειδικών από το χώρο των τροφίμων και της κλιματικής αλλαγής ώστε να δημιουργήσουν μία διατροφή που θα σώσει τον πλανήτη.

Οι ίδιοι οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι αν οι άνθρωποι ακολουθήσουν τις οδηγίες τους, θα βοηθήσουν 10 δισεκατομμύρια ανθρώπους να έχουν καλύτερη πρόσβαση στην τροφή, θα μειωθούν τα ποσοστά παχυσαρκίας και θα αποφευχθούν μακροχρόνιες καταστροφές στο περιβάλλον. Άρα μιλάμε για το καλό του κοινωνικού συνόλου αλλά και του πλανήτη που έχει ήδη υποστεί τεράστια πλήγματα.

 

Διάβασε κι αυτό: Το πρωινό που βοηθά πολύ στο αδυνάτισμα. Το απαραίτητο συστατικό

Σύμφωνα με μία αναφορά των Ηνωμένων Εθνών, ο παγκόσμιος πληθυσμός αναμένεται να φτάσει τα 9,8 δισεκατομμύρια μέχρι το 2050. Ταυτόχρονα, άλλη αναφορά από τον Guardian δείχνει ότι το φαγητό ανά τον κόσμο είναι υπεύθυνο, σε ποσοστό 1/3,  για τη μόλυνση του θερμοκηπίου αλλά και για την ύπαρξη τόσο της παχυσαρκίας όσο και της πείνας.

Οι προϋποθέσεις της Πλανητικής διατροφής εξαρτώνται από το πού ζεις. Σε γενικές γραμμές όμως, πρέπει να μειώσουμε το κόκκινο κρέας και τη ζάχαρη στο μισό και να διπλασιάσουμε τα λαχανικά, τα φρούτα και τους ξηρούς καρπούς. Πιο συγκεκριμένα, οι κάτοικοι της Βόρειας Αμερικής πρέπει να τρώνε 84% λιγότερο κόκκινο κρέας και 6 φορές περισσότερα φασόλια και φακές, ενώ οι Ευρωπαίοι πρέπει να μειώσουν το κόκκινο κρέας κατά 77% και να τρώνε 15 φορές περισσότερους ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Δες κι αυτό: Φαγόπυρο: Τι είναι, πού σε ωφελεί και πώς να το εντάξεις στη διατροφή σου

Ο νέος τρόπος διατροφής θα μας δίνει 2500 θερμίδες την ημέρα και θα βασίζεται περισσότερο στις τροφές φυτικής προέλευσης. Θα μπορείς να τρως 7 γραμμάρια κόκκινου κρέατος καθημερινά, που ουσιαστικά μεταφράζεται σε ένα μικρό μπέργκερ την εβδομάδα ή σε μία μεγάλη μπριζόλα το μήνα. Μπορείς να τρως λίγο περισσότερο κοτόπουλο, με 29 γραμμάρια την ημέρα, αλλά η πλειοψηφία της πρωτεΐνης σου θα έρχεται από τα λαχανικά.

Αν νιώθεις ήδη μία ελαφριά απογοήτευση και σκέφτεσαι τις χασαποταβέρνες που θα αποχαιρετίσεις, τα καλά νέα είναι ότι μπορείς να τρως μεγαλύτερες ποσότητες γαλακτοκομικών, συγκριτικά με το κρέας. Αν είσαι ας πούμε λάτρης της φέτας και του καμπαμπέρ, είναι μία καλή διατροφική πρόταση. Τα 250 γραμμάρια ημερησίως μεταφράζονται σε 1 ποτήρι γάλα και μερικές φέτες τυριού. Pas mal.

Aν και στα μάτια ενός κρεατοφάγου, φαντάζει ως μία σκληρή διατροφή γεμάτη στερήσεις, στην πραγματικότητα πρόκειται για έναν τρόπο ζωής που ακολουθούν ήδη οι χορτοφάγοι, κάνει καλό στην υγεία σου, δε σου στερεί εντελώς το κρέας και επιτυγχάνει το στόχο για τον οποίο δημιουργήθηκε εξαρχής. Για να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και να βελτιώσει συνολικά την παγκόσμια υγεία.

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ