6 τροφές πλούσιες σε ασβέστιο. Καμία σχέση με γαλακτοκομικά

Δεν έχει μόνο το γάλα και το τυρί ασβέστιο.

Ασβέστιο για υγιή δόντια και γερά κόκκαλα, αλώβητα στην οστεοπόρωση. Για να περνάς πιο ανώδυνα τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου. Για να διατηρείς το βάρος σου, να κάνεις καύσεις, να μην αποθηκεύεις λίπος. Για να είσαι προστατευμένη από αρρώστιες, ακόμα και από μορφές καρκίνου. Ασβέστιο σημαίνει μόνο «τρώω γαλά, τυρί, γιαούρτι»; όχι απαραίτητα.

Με τον αριθμό των ανθρώπων που εμφανίζουν δυσανεξία στη λακτόζη και τον αντίστοιχο εκείνων που επιλέγουν να σιτίζονται με μη ζωικές τροφές να αυξάνει συνεχώς, το ερώτημα ορθώνεται ακόμα πιο ψηλά: γίνεται να λαμβάνεις ασβέστιο απευθείας όχι από συμπληρώματα, αλλά από το φαγητό σου, όταν δεν τρως γαλακτοκομικά; η απάντηση είναι θετική, χάρη σε 6 φυτικές τροφές που ξεχωρίζουν για την περιεκτικότητά τους σε ασβέστιο.

Πορτοκάλια

Είναι διάσημα για τη βιταμίνη C τους, αλλά αποδίδουν εξαιρετικά και ως πηγή ασβεστίου, αφού ένα πορτοκάλι έχει πάνω από 70 milligram ασβέστιο, το οποίο αντιστοιχεί στο 6% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης.

Σύκα

Στην περίπτωση που αναρωτιέσαι πού θα βρεις σύκα τέτοια εποχή, θα σ' ενημερώσω πως και η ξηρή τους εκδοχή αποδίδει τα βέλτιστα. 5 ξηρά σύκα την ημέρα σου δίνουν 135 mg ασβεστίου. Η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα πρόσληψης ασβεστίου για τον ενήλικα κυμαίνεται στα 1000 mg.

Μπρόκολο

Η φοβερή τροφή που λέγεται μπρόκολο, εκτός από μαγνήσιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, βιταμίνες Α και Κ, έχει στη σύστασή του και ασβέστιο απορροφήσιμης μορφής. 

Αμύγδαλα

Ασβέστιο στα αμύγδαλα; Κι όμως, τα τρως για σίδηρο, για κάλιο για βιταμίνη Ε και για ασβέστιο. 1/4 της κούπας, σε ψημένη μορφή (περίπου 25 αμύγδαλα) ισοδυναμεί με 72 mg ασβεστίου.

Λευκά φασόλια

Τα λευκά φασόλια συνδυάζουν σίδηρο, φυτικές ίνες και ασβέστιο. Υπολόγισε 175 mg ανά μερίδα.  

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Οι λαχανίδες που ίσως γνωρίζεις ως kale, δεν έχουν λίπος, ούτε πολλές θερμίδες. Έχουν όμως ασβέστιο και μάλιστα σε υψηλό ποσοστό. Από μία σαλάτα με kale θα λάβεις 315 mg ασβεστίου, όταν ένα φλιτζάνι γάλα αντιστοιχεί σε 300 mg. 

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ