Έχεις αναιμία; Δες τι κάνεις λάθος στη διατροφή σου

Η διαιτολόγος-διατροφολόγος Ζωή Σαμαρά επισημαίνει όσα πρέπει να προσέξεις για να καταφέρεις να αντιμετωπίσεις την αναιμία.

Τα ποσοστά εμφάνισης αναιμίας στις γυναίκες είναι απογοητευτικά. Συγκεκριμένα, το 40% των γυναικών σε αναπαραγωγική ηλικία εμφανίζει αναιμία. Η κύρια αιτία είναι η απώλεια αίματος κατά την έμμηνο ρύση. Πέραν όμως των φυσιολογικών απωλειών και για τις οποίες είμαστε ελεύθερες να κατηγορήσουμε τη φύση μας, πολλές φορές φταίμε και εμείς οι ίδιες με τη διατροφή μας. Το κύριο στοιχείο που πρέπει να προσέχουμε στη διατροφή μας για να προλάβουμε ή να θεραπεύσουμε την αναιμία, είναι ο σίδηρος. Ας δούμε, λοιπόν, ποιους αγαπάει και ποιους μισεί ο σίδηρος και τι μπορούμε να κάνουμε για να προλάβουμε ή και να αντιμετωπίσουμε την αναιμία. 

Tip #1

Συνδύασε το κρέας με φυτικές τροφές που περιέχουν σίδηρο, ώστε να αυξήσεις την απορρόφηση του σιδήρου των φυτικών τροφών. Ο σίδηρος από το κρέας αφομοιώνεται πολύ πιο αποτελεσματικά από τον οργανισμό μας γιατί είναι σε μία μορφή (δισθενής) που ευνοεί την απορρόφησή του. Σκέψου πως από τις φυτικές τροφές απορροφάται σε ποσοστό 0,5-6%, ενώ ο σίδηρος από το κρέας απορροφάται σε ποσοστό 8-40%. 

 Tip #2

Φάε τις φακές σου με ξίδι, το σπανάκι σου με στυμμένο λεμόνι, τη φασολάδα σου με καρότο. Ο σίδηρος των φυτικών τροφών είναι πολύ φίλος με τη βιταμίνη Α, τη βιταμίνη C και το οξικό οξύ, γιατί αυξάνουν την απορρόφησή του από το ανθρώπινο σώμα.

 

Tip #3

Mην ξαναφάς φακές με τυρί ή σπανάκι με γιαούρτι. Ο σίδηρος και το ασβέστιο έχουν μαλώσει από πολύ παλιά. Όταν καταναλώνονται μαζί παρεμποδίζεται η απορρόφηση και των δύο.

Tip #4

Κατανάλωσε τον καφέ ή το τσάι σου 1-2 ώρες πριν ή μετά από το γεύμα σου. Όταν τροφή που είναι πλούσια σε σίδηρο καταναλώνεται μαζί με καφέ ή τσάι τότε φαίνεται πως μειώνεται η απορρόφηση του σιδήρου από 39 έως 64%. Για αυτό κατηγορούμε τις τανίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες που υπάρχουν στο τσάι και στον καφέ. 

Tip #5

Μην στηρίζεσαι μόνο στα δημητριακά σου για την κάλυψη των αναγκών σου σε σίδηρο. Τα φυτικά οξέα που βρίσκονται στα δημητριακά ολικής άλεσης (π.χ. πίτουρο βρώμης) εμποδίζουν κατά πολύ την απορρόφηση του σιδήρου. Φυσικά κι αποτελούν καλή επιλογή πρωινού, όμως μην αρκεστείς μόνο σε αυτό. 

Επομένως, την επόμενη φορά που θα φας όσπρια, βάλε λεμόνι ή ξύδι, φάε το μπρόκολό σου με κρέας, μην πιεις καφέ κοντά στο γεύμα σου και μη φας τυρί με το μαρούλι. Ο σίδηρος είναι ένα απαραίτητος για να νιώθεις καλά και να έχεις ενέργεια. Μην τον υποτιμάς.

* Eυχαριστούμε πολύ την Ζωή Σαμαρά

Διαιτολόγο - Διατροφολόγο, M.Sc

Πτυχιούχο Χαροκοπείου Πανεπιστημίου

2410 288053

Facebook page: Dieticious by Zoi Samara

Instagram: @dieticious_sam

www.dieticious-zoisamara.blogspot.com

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ