ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Jour: Τα minimal & chic κοσμήματα που ταιριάζουν σε κάθε γυναίκα

Διακριτικά και κομψά. Τα κοσμήματα Jour είναι ένα στολίδι που δίνει χάρη χωρίς να «βαραίνει» το σύνολο και μπορούν να φορεθούν από όλες τις γυναίκες. Είναι η πινελιά λάμψης που μεταμορφώνει εικόνα σου. Η Κατερίνα Ζουρίδη μας μιλά για το χειροποίητο κόσμημα και την οικογενειακή παράδοση που συνεχίζει με αγάπη.

 

Τι σε έκανε να συνεχίσεις την οικογενειακή επιχείρηση κοσμήματος;

Το ότι η οικογενειακή μας επιχείρηση έχει ως αντικείμενο πώλησης ένα αντικείμενο που αγαπώ καθώς και το ότι συνδυάζει δημιουργικότητα και επικοινωνία με κόσμο έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόφαση μου να συνεχίσω το επάγγελμα των γονιών μου.

Ποιες είναι οι δικές σου αναμνήσεις στην οικογενειακή επιχείρηση;

Το Jour άνοιξε όταν πήγαινα Πέμπτη Δημοτικού. Από μικρή ηλικία αρκετές ώρες της καθημερινότητάς μου βρισκόμουν στην οικογενειακή μας επιχείρηση παρατηρώντας τα πάντα και φυσικά βοηθώντας όπου μπορούσα.

Ποιο είναι το πρώτο κόσμημα που έφτιαξες;

Το πρώτο κόσμημα το έφτιαξα όταν ήμουν 12 χρόνων. Ήταν ένα ζευγάρι κρίκων με ημιπολύτιμες πέτρες σε τιρκουάζ απόχρωση. Το είχα τοποθετήσει διστακτικά σε μια γωνία στο Jour και το αίσθημα της χαράς που ένιωσα όταν το αγόρασε μια κοπέλα μου έχει μείνει αξέχαστο.

Ποια είναι τα αγαπημένα σου υλικά;

Αγαπώ το επιχρυσωμένο ασήμι και φυσικά τις πολύτιμες πέτρες με ιδιαίτερη προτίμηση το σμαράγδι και το ρουμπίνι.

 

Πώς θα προσδιόριζες την αισθητική του brand;

Το Jour το χαρακτηρίζει η minimal αισθητική. Αγαπάμε τα διακριτικά και διαχρονικά κοσμήματα. Όσο πιο λιτό είναι ένα κόσμημα τόσο πιο εντυπωσιακό μπορεί να γίνει.

Ποιο είναι το σήμα κατατεθέν σου; Ποιο κομμάτι είναι best seller;

Ως σήμα κατατεθέν του Jour θεωρώ ότι είναι ο συνδυασμός άψογης ποιότητας και χαμηλής τιμής. Τα τελευταία 3 περίπου χρόνια τη θέση του best seller είχε η στρογγυλή πλάκα η οποία έπαιρνε μια πιο personalized μορφή με τη χάραξη μονογραμμάτων. Τους τελευταίους μήνες όμως τη θέση του παίρνει το Set of Two, ένας συνδυασμός λουστρέ δαχτυλιδιών.

 

Ποια είναι η κυριότερη πηγή έμπνευσης;

Η έμπνευση μπορεί να πηγάζει από απλές στιγμές και εικόνες της καθημερινότητας είτε αυτό είναι ένα ενδιαφέρον αντικείμενο είτε ένα από σχήμα που θα τραβήξει την προσοχή.

Το αγαπημένο σου στιλ στα κοσμήματα;

Αγαπώ το mix n match. Συνδυάζοντας λίγα minimal κομμάτια μπορούμε να έχουμε ένα ιδανικό outfit αποφεύγοντας την υπερβολή.

 

Ποιο είναι το πιο διαχρονικό κομμάτι που μπορεί να έχει μια γυναίκα;

Ο κρίκος. Ανεξαρτήτως ηλικίας ή στιλ μια γυναίκα μπορεί να συνδυάσει ένα ζευγάρι κρίκους με οποιοδήποτε outfit σε οποιαδήποτε περίσταση για πολλά χρόνια. Αρκεί βέβαια να είναι σε ένα medium size και από ένα καλό μέταλλο ώστε να αντέχει στο χρόνο ποιοτικά.

 

Η βασικότερη τάση της εποχής;

Οι τάσεις που επικρατούν είναι δυο. Από την μια κοσμήματα λουστρέ σε ασημί αποχρώσεις και σε πιο minimal ύφος και από την άλλη έχουν αρχίσει και επιστρέφουν τα vintage κοσμήματα. Φλουριά, vintage αλυσίδες, βέργες, δαχτυλίδια και στοιχεία για κολιέ με πέτρες οι οποίες έχουν καρφωθεί με πιο παλιές τεχνικές.

Ποιες είναι οι δυσκολίες του χειροποίητου κοσμήματος. Η σχέση ποιότητας και τιμής πόσο εύκολο είναι να διατηρηθεί;

Η κατασκευή ενός κοσμήματος αποτελείται από αρκετά στάδια τα οποία δεν μπορεί να τα αντιληφθεί κάποιος. Παίρνεις μια πλάκα από μέταλλο και την μετατρέπεις σε κόσμημα. Η δημιουργία ενός κοσμήματος φαντάζει απλή, όμως απαιτεί εξειδίκευση, συνεργασία και συμπληρωματικότητα. Απαιτούνται αρκετές ώρες εργασίας στον πάγκο, υπομονή και προσοχή στην λεπτομέρεια. Αρκετοί θεωρούν ότι ένα κόσμημα είναι καλό μόνο αν είναι ακριβό. Κάτι που δεν ισχύει. Υπάρχουν αρκετές παράμετροι οι οποίες διαμορφώνουν την σχέση ποιότητας και τιμής. Εμείς έχουμε καταφέρει να έχουμε υψηλή ποιότητα σε χαμηλές τιμές γιατί κάνουμε κάθετη παραγωγή. Κατασκευάζουμε οι ίδιοι τα κοσμήματα μας στο εργαστήριο και επομένως δεν επιβαρύνεται η τελική τιμή με πρόσθετα κόστη.

 

Τα απαραίτητα στοιχεία για να αντέξει μια ελληνική επιχείρηση στο χρόνο;

Η διατήρηση μιας μικρομεσαίας οικογενειακής επιχείρησης στις μέρες μας είναι μια αρκετά δύσκολη υπόθεση. Πρέπει να υπάρχει αντίληψη των πραγμάτων και προσαρμοστικότητα. Μια επιχείρηση πρέπει να αντιλαμβάνεται τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού και να προσπαθεί να τις καλύπτει χωρίς αίσθημα αισχροκέρδειας αλλα με σεβασμό. Πρέπει να μην μένει στάσιμη αλλά να εξελίσσεται σύμφωνα με την αλλαγή της εποχής.

Ποια είναι η σχέση σου με τη μόδα;

Μου αρέσει να παρακολουθώ το πώς κινείται η μόδα και την ακολουθώ έως εκεί που θα μπορώ να την προσαρμόσω στο δικό μου στιλ.

 

Γιατί δεν άφησες την Καλλιθέα για ένα μαγαζί στο κέντρο;

Η Καλλιθέα ήταν και συνεχίζει να είναι μια μεγάλη και δυνατή αγορά. Δεν είναι τυχαίο το ότι αρκετά μεγάλοι όμιλοι ανοίγουν καταστήματα στην αγορά μας. Το ότι η θέση του Jour είναι σε πολύ καλό σημείο στην αγορά και η δυνατότητα προβολής που μας δίνεται μέσω των social media είναι δυο σημαντικοί λόγοι που δεν μας έκαναν να θέλουμε να αφήσουμε την αρχική θέση.

 

Jour Ελ. Βενιζέλου 96, Καλλιθέα

Μπορείς να βρεις τα κοσμήματα Jour στο Facebook και στο Instagram