WOMEN TODAY

Χρύσα Διαμαντοπούλου: «Σκηνοθέτης μας ζήτησε να αυνανιστούμε στη σκηνή»

Facebook.com/Chryssa Diamantopoulou

Μία ακόμα καταγγελία ήρθε στο φως της δημοσιότητας από το δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ. Σε αυτό, η ηθοποιός Χρύσα Διαμαντοπούλου, μίλησε για τη δική της εμπειρία με σκηνοθέτη του θεάτρου ο οποίος της ζήτησε όταν ήταν στο τρίτο έτος της δραματικής σχολής να αυνανιστεί στη σκηνή, ενώ τη σκηνοθετούσε σε ένα κλασικό κείμενο του Γιάννη Ρίτσου. Όπως σημείωσε μιλώντας στη δημοσιογράφο της ΕΡΤ η ηθοποιός, το ζήτησε από την ίδια και μία ακόμα συνάδελφό της.

«Σε ένα κλασικό κείμενο του Γιάννη Ρίτσου μάς ζήτησε να αυνανιστούμε στη σκηνή. Το κάναμε μέχρι ενός σημείου θεατρικά, μετά γινόταν όλο και πιο προσωπικό. Είπαμε στοπ, αυτό δεν είναι τέχνη», σημείωσε η Χρύσα Διαμαντοπούλου. Η αντίδραση του σκηνοθέτη ήταν να φωνάζει, να ωρύεται και τελικά να χειροδικήσει. «Άρχισε να φωνάζει, να ουρλιάζει και πήγε σε μια κοπέλα που τη θεωρούσε τον αδύναμο κρίκο και τη χαστούκισε», τόνισε η ηθοποιός.

Η Χρύσα Διαμαντοπούλου εξήγησε στη συνέχεια ότι αυτός ο άνθρωπος όταν γύρισε από το Λονδίνο όπου συνέχισε τις σπουδές της στην υποκριτική, χρησιμοποίησε τις γνωριμίες του για να την εμποδίσει να βρει δουλειά στο θέατρο.«Αυτός ήταν ένας τρόπος που δρούσαν αυτοί οι άνθρωποι γνωρίζοντας ότι έχουν εξουσία, ότι το όνομα τους περνάει στον χώρο και πως ποια είμαι εγώ να πω κάτι ειδικά τότε που ήταν πολύ μέσα στα πράγματα και “έλυνε κι έδενε” όπως έλεγε», εξήγησε η ηθοποιός.

«Δεν θα σταματήσει να με στοιχειώνει, αποφάσισα να μιλήσω για τα νέα παιδιά που ξεκινάνε τώρα, την κόρη μου που είναι 13 ετών και σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να βρεθεί σε τέτοιο περιβάλλον. Δεν χρειάζεται εμείς να φεύγουμε τρέχοντας, μπορούμε να μιλήσουμε πια», κατέληξε η Χρύσα Διαμαντοπούλου.

Οι καταγγελίες στον χώρο του θεάτρου δεν έχουν τελειωμό κι ούτε πρέπει να έχουν, προτού η βία φανερωθεί, κατονομαστεί και εξαλειφθεί από έναν χώρο δημιουργημένο για να εξελίσσει πνευματικά τόσο τους μετέχοντες στη θεατρική πράξη όσο κι εμάς τους απλούς θεατές. Το κύμα του #MeToo που έχει φουσκώσει στην Ελλάδα, καλό θα ήταν να σαρώσει στο πέρασμά του τη βία όχι μόνο στον κόσμο του θεάματος αλλά και σε κάθε εργασιακό χώρο.

Τον Ασκό του Αιόλου άνοιξε για τον χώρο της τέχνης, εμπνεόμενη από το θάρρος της Ολυμπιονίκη Σοφίας Μπεκατώρου, η Ζέτα Δούκα. Η ηθοποιός κατήγγειλε τη σωματική, λεκτική και ψυχολογική βία που υπέστη σε συνεργασία της το 2008 με τον Γιώργο Κιμούλη. Ακολούθησε η καταγγελία των Τζένη Μπότση, Αγγελικής Λάμπρη και Λουκίας Μιχαλά ενάντια σε γνωστό σκηνοθέτη και ηθοποιό για πράξεις γενετήσιου χαρακτήρα. Τη σκυτάλη πήραν η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, η Πηνελόπη Αναστασοπούλου και η Λένα Δροσάκη, που κατήγγειλαν γνωστό ηθοποιό – σκηνοθέτη για «σοβαρές πράξεις αντισυναδελφικής και αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς που προσέβαλαν την γενετήσια αξιοπρέπειά τους». Το λόγο πήραν δεκάδες ακόμα ηθοποιοί, άνδρες και γυναίκες που είτε ανώνυμα είτε επώνυμα καταγγέλουν τα βιώματά τους, βιώματα βίας, κατάχρησης εξουσίας, σεξουαλικής παρενόχλησης, βιασμών, αποφασίζοντας να διώξουν επιτέλους το φόβο. Ανάμεσα τους η Χρύσα Διαμαντοπούλου. Και τους ακούμε, όλους.