BUSINESS

Μήπως τα social media σαμποτάρουν την καριέρα σου;

Pexels

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν χρησιμοποιούνται έξυπνα, μπορούν να σε βοηθήσουν να βρεις την επόμενη δουλειά σου, να στραφείς σε μια νέα βιομηχανία ή να ανοίξεις τα φτερά σου για να ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση. Πώς μπορείς όμως να χρησιμοποιήσεις το ψηφιακό σου αποτύπωμα στα social media, για να προωθήσεις την καριέρα σου και όχι να τη σαμποτάρεις;

Σύμφωνα με σχετικές έρευνες οι περισσότεροι εργοδότες, χρησιμοποιούν τα social media για να αναζητήσουν νέα ταλέντα. Και όσο φυσιολογικό κι αν ακούγεται κάτι τέτοιο, το τρομακτικό είναι ότι το ένα τρίτο των εργοδοτών, απορρίπτει τους υποψηφίους με βάση κάτι που έχουν δει στα προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι φωτογραφίες που δημοσιεύεις, οι λεζάντες που τις συνοδεύουν, ακόμη και η γραμματική που χρησιμοποιείς, θα ληφθούν σοβαρά υπόψη. Ήρθε η ώρα να ξεχωρίσεις στην επαγγελματική αρένα για όλους τους σωστούς λόγους.

Μήπως τα social media σαμποτάρουν την καριέρα σου; Pexels

Πώς να προωθήσεις την καριέρα σου στα social media

1. Κάνε μια διαδικτυακή έρευνα για τον εαυτό σου

Ακριβώς όπως εσύ ανατρέχεις στο διαδίκτυο και στα social media για να μάθεις λίγα πράγματα για την ταυτότητα οποιουδήποτε, με τον ίδιο τρόπο λειτουργούν και πολλοί εργοδότες.  Φρόντισε λοιπόν να ελέγξεις τα αποτελέσματα που έρχονται πρώτα, όταν πληκτρολογήσεις το όνομά σου σε οποιαδήποτε πρόγραμμα περιήγησης. Μην ξεχάσεις να διαγράψεις το ιστορικό του προγράμματος περιήγησής σου, πριν το κάνεις αυτό, καθώς τα αποτελέσματα μερικές φορές επηρεάζονται από αυτό που έχεις ήδη αναζητήσει. Φρόντισε να κάνεις τις κατάλληλες μετατροπές, για να προωθήσεις το επαγγελματικό σου προφίλ και έλεγξε τις ρυθμίσεις απορρήτου στα social media. To public δεν είναι πάντα καλή ιδέα.

2. Μην χάνεις επαφή

Το να διατηρείς επαφή με τις τελευταίες εξελίξεις, απόψεις και τάσεις είναι ζωτικής σημασίας, ειδικά εάν ψάχνεις δουλειά. Δεν θέλεις να φανείς «εκτός» σε μια συνέντευξη για δουλειά, ούτε να αμφισβητείς το σύνολο των δεξιοτήτων και των γνώσεων σου, περιμένοντας την επόμενη ευκαιρία να εμφανιστεί. Οι ομάδες στο LinkedIn, οι συνομιλίες στο Twitter και η αναζήτηση βασικών όρων του επαγγελματικού σου κλάδου ως hashtag, είναι μια καλή αρχή.

3. Μην υποβιβάζεις τον εαυτό σου

Μόλις βρεις το κατάλληλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που προβάλλει καλύτερα το επαγγελματικό σου προφίλ, αξιοποίησέ το στο έπακρο. Ένα σύντομο, ενημερωτικό post στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να ενισχύσει την διαδικτυακή σου παρουσία με τρόπο θετικό για τη δουλειά σου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι υπάρχει άφθονο δημιουργικό πεδίο για να επιδείξεις τις γνώσεις και τις ικανότητές σου.

4. Μην απομονώνεσαι

Το πνεύμα της κοινότητας, δεν ήταν ποτέ πιο ζωντανό από ό,τι είναι τώρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ανεξάρτητα από το αν ψάχνεις για μια νέα δουλειά, σκέφτεσαι να στραφείς σε μια νέα βιομηχανία ή δεν ξέρεις ποιο θα είναι το επόμενο επαγγελματικό σου βήμα, υπάρχει μια υπέροχη ομάδα ανθρώπων εκεί έξω που μπορεί να σε βοηθήσει. Τα social media είναι γεμάτα με λογαριασμούς που είναι έτοιμοι να σου προσφέρουν καθημερινή υποστήριξη, να μοιραστούν δωρεάν και εξαιρετικά χρήσιμες γνώσεις και να συνδεθούν με άτομα που μπορούν να σε βοηθήσουν να έρθεις λίγο πιο κοντά σε ένα σταθερό εισόδημα. Η γραμμή αναζήτησης, θα γίνει ο καλύτερος φίλος σου, εάν είσαι πρόθυμη να την αξιοποιήσεις.

 

5. Δημιούργησε το κατάλληλο branding

Το να δημιουργήσεις ένα brand για τον εαυτό σου, μπορεί να ακούγεται κακό σε μερικούς, αλλά η αγορά εργασίας δεν αφήνει και πολλά περιθώρια. Αφιέρωσε χρόνο για να σκεφτείς πώς μπορείς να επιμεληθείς τις καλύτερες πτυχές της επαγγελματικής σου ταυτότητας, με τρόπο που μπορείς να μοιραστείς στα social media, ώστε ένας μελλοντικός εργοδότης ή συνεργάτης να θέλει να μάθει περισσότερα για σένα. Και μην διστάσεις να μοιραστείς μερικές λεπτομέρειες για σένα ως άτομο. Οι εργοδότες αναζητούν όχι μόνο δεξιότητες, αλλά και άτομα με προσωπικότητα που ταιριάζουν καλύτερα στην τρέχουσα δομή της ομάδας τους.