ΙΣΟΤΗΤΑ ΦΥΛΩΝ

Η οικονομική υγεία των γυναικών φτάνει σε χαμηλό πενταετίας

iStock

Μια νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι η οικονομική υγεία των γυναικών, βρίσκεται σε χαμηλό πέντε ετών και οι γυναίκες αναλώνουν σημαντικό χρόνο, ανησυχώντας για τα οικονομικά τους. Οι φόβοι για τον πληθωρισμό και την ύφεση, σε συνδυασμό με ανησυχίες, όπως τα αναπαραγωγικά δικαιώματα και η πρόσβαση στην παιδική μέριμνα, κάνουν τις γυναίκες να ανησυχούν για τα οικονομικά τους, περισσότερο από τους άνδρες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα της Ellevest, οι γυναίκες δεν αισθάνονται άνετα με την τρέχουσα, οικονομική τους κατάσταση. Το 59% των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα, αναφέρουν ότι ανησυχούν για τα οικονομικά τους, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ενώ το 43% των γυναικών, ανησυχούν ενεργά για τα χρήματα τουλάχιστον μία φορά την ημέρα.

Η αιτία όλου αυτού του στρες, εξαρτάται από την ηλικία των γυναικών. Οι γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας (Gen X και Boomers) είναι πιο πιθανό να ανησυχούν περισσότερο για οικονομικά θέματα. Αγχώνονται για τον πληθωρισμό, μια πιθανή ύφεση και πιθανώς περικόπτουν τις δαπάνες τους. Για τις νεότερες γυναίκες (Millennials και Gen Z), τα αναπαραγωγικά δικαιώματα, η εργασιακή ασφάλεια, το κόστος της φροντίδας των παιδιών, οι τιμές των κατοικιών και η εκπροσώπηση των γυναικών στην κυβέρνηση, βαραίνουν το μυαλό τους.

Από την άλλη, οι άνδρες ανησυχούν λιγότερο για την οικονομία, τόσο σε καθημερινή, όσο και σε εβδομαδιαία βάση. Είναι, ωστόσο, πιο πιθανό να ανησυχούν για την αστάθεια του χρηματιστηρίου και των κρυπτονομισμάτων.

Κοινά οικονομικά προβλήματα, διαφορετικός αντίκτυπος

Ενώ η οικονομική υγεία των γυναικών και των ανδρών αντιμετωπίζει παρόμοια ζητήματα, όπως ο πληθωρισμός, οι γυναίκες αντιμετωπίζουν πρόσθετα εμπόδια. Το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων, το φαινόμενο της «γυάλινης οροφής», η περιορισμένη πρόσβαση σε οικογενειακή άδεια μετ’ αποδοχών, η αναπαραγωγική αυτονομία και η έλλειψη επιχειρηματικών κεφαλαίων για γυναίκες επιχειρηματίες, μπορεί να έχουν πρόσθετο αντίκτυπο στις γυναίκες.

Ακόμη και ο πληθωρισμός, μπορεί να έχει ανόμοια αποτελέσματα μεταξύ των δύο φύλων. Οι ειδικοί υποστηρίζουν, ότι το γεγονός ότι οι γυναίκες κερδίζουν λιγότερα από τους άνδρες, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη ευθύνη τους για τα οικιακά καθήκοντα, βαραίνει περισσότερο τις γυναίκες, καθώς ο πληθωρισμός αυξάνεται.

Τόσο οι μεγαλύτερες, όσο και οι νεότερες γυναίκες, ωστόσο, αντιμετωπίζουν μια συγκεκριμένη ανησυχία: Πόσο ανέτοιμες αισθάνονται απέναντι σε μια οικονομική ύφεση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι άνδρες (30%) είχαν υπερδιπλάσιες πιθανότητες από τις γυναίκες (14%), να δηλώσουν ότι αισθάνονται επαρκώς προετοιμασμένοι οικονομικά για μια ύφεση.

Έλλειψη επενδυτικής υποστήριξης

Ένα άλλο ζήτημα, το οποίο κατέδειξε η έρευνα, είναι η έλλειψη εξωτερικής υποστήριξης. Σχεδόν το 70% των γυναικών, δήλωσαν ότι δεν έχουν συναντηθεί ποτέ με οικονομικό σύμβουλο, σε σύγκριση με μόλις 41% των ανδρών. Ο δισταγμός των γυναικών να συναντηθούν με οικονομικούς συμβούλους και να επενδύσουν τα χρήματά τους, προέρχεται από το γεγονός ότι αισθάνονται ότι κινούνται σε έναν κλάδο, ο οποίος στοχεύει σε άνδρες πελάτες.

«Η χρηματοοικονομική βιομηχανία κυριαρχείται από άντρες και χτίστηκε με γνώμονα τους άνδρες. Επομένως, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς, γιατί οι άνδρες θα ήταν πιο εύκολο να αξιοποιήσουν χρηματοοικονομικούς συμβούλους, να επενδύσουν και να χτίσουν γερά θεμέλια», δηλώνουν χαρακτηριστικά οι ερευνητές.

Πράγματι, οι οικονομικοί σύμβουλοι είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία, άνδρες. Πρόσφατη έρευνα μάλιστα, διαπίστωσε ότι τα τρία τέταρτα αυτών, παραδέχονται ότι τα επενδυτικά προϊόντα του οργανισμού τους, απευθύνονται κυρίως σε άνδρες. Για να προσελκύσουν πελάτες, εστιάζουν στα οφέλη και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων τους, να απευθύνονται περισσότερο στους άνδρες παρά στις γυναίκες. Γεγονός που φυσικά αυξάνει την αποξένωση των γυναικών και εξηγεί γιατί στην συντριπτική πλειοψηφία τους (63%) είναι άνδρες και όχι γυναίκες (36%).

Καλύτερες αποδόσεις για όσες τα καταφέρνουν

Τα καλά νέα βέβαια της συγκεκριμένης έρευνας, είναι ότι οι γυναίκες που καταφέρνουν να προσχωρήσουν σε επενδύσεις, τα καταφέρνουν καλύτερα από τους άνδρες. Μια ανάλυση απόδοσης περισσότερων από 5 εκατομμυρίων πελατών της επενδυτικής εταιρείας Fidelity, για τα τελευταία δέκα χρόνια, διαπίστωσε ότι κατά μέσο όρο, οι γυναίκες ξεπέρασαν τις επιδόσεις των ανδρών κατά 0,4%.

Επιπλέον, η έρευνα διαπίστωσε ότι λιγότερες γυναίκες από ό,τι άνδρες σταμάτησαν να συνεισφέρουν στις επενδύσεις τους κατά τη διάρκεια της τρέχουσας αστάθειας της αγοράς και αυτό θα μπορούσε να σημαίνει περισσότερα καλά νέα για τις γυναίκες. «Γνωρίζουμε από την εμπειρία – και από ιστορικά δεδομένα – ότι η διατήρηση της πορείας στις επενδύσεις ήταν μια στρατηγική που κερδίζει σε οικονομικές κρίσεις», εξηγούν οι συγγραφείς της έρευνας.