ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πότε είναι καλύτερα να τρώμε σαλάτα; Πριν, μαζί ή μετά το κύριο γεύμα;

iStock

Οι σαλάτες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι κάθε υγιεινού μοντέλου διατροφής και αυτό δεν είναι τυχαίο. Πότε όμως είναι η καλύτερη στιγμή για να καταναλωθούν; 

Κάθε σαλάτα πλούσια σε λαχανικά είναι μια καλή σαλάτα

Πότε είναι καλύτερα να τρώμε τη σαλάτα; Πριν, μαζί ή μετά το κύριο γεύμα; Pexels

Εύκολες και γρήγορες στην παρασκευή τους, οι σαλάτες είναι πάντα μια καλή απάντηση στο ερώτημα «τι να φάω;»

Τα φυλλώδη πράσινα και τα πολύχρωμα λαχανικά, είναι οι ακρογωνιαίοι λίθοι κάθε σαλάτας, ενώ τα οφέλη που εξασφαλίζει ο οργανισμός μας από την κατανάλωσή τους, είναι εξαιρετικά σημαντικά:

  • Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες: Bοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης, βελτιώνουν την πέψη και αποτρέπουν τη δυσκοιλιότητα.
  • Είναι γεμάτα βιταμίνες και μέταλλα: Τα αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη C, το φολικό οξύ, το λυκοπένιο και η άλφα και βήτα καροτίνη, μπορούν να σε προστατεύσουν από διάφορες ασθένειες, ιδιαίτερα από τον καρκίνο.
  • Είναι πλούσια σε φυτοχημικά: Βιοδραστικές ενώσεις που βρίσκονται στα φυτά που βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής, στην πρόληψη του καρκίνου και μπορεί ακόμη και να βοηθήσουν στον έλεγχο του βάρους.

Με τους κατάλληλους συνδυασμούς τροφίμων μάλιστα, μπορούν να αποτελέσουν ένα απολύτως πλήρες γεύμα. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που λειτουργούν ως ορεκτικό ή συνοδευτικό; Με ποια σειρά είναι καλύτερο να καταναλώσουμε τα λαχανικά μας; 

Για να εκμεταλλευτείς στο μέγιστο βαθμό τα θρεπτικά της οφέλη, σημασία δεν έχει μόνο η ποσότητα και η συχνότητα κατανάλωσής της. To σωστό timing έχει τη σημασία του και στην περίπτωση της σαλάτας.

Πριν το κυρίως γεύμα

Η κατανάλωση σαλάτας πριν από το γεύμα, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της συνολικής ενεργειακής πρόσληψης κατά τη διάρκεια αυτού του γεύματος. Kάτι που μπορεί να είναι ευεργετικό για την απώλεια βάρους και την υγιή διαχείρισή του.

Σύμφωνα με επιστημονικό άρθρο, η κατανάλωση μιας σαλάτας πριν από ένα γεύμα μπορεί να μειώσει την πρόσληψη θερμίδων όχι μόνο κατά τη διάρκεια του γεύματος, αλλά και κατά τη διάρκεια ολόκληρης της ημέρας.

Επίσης η κατανάλωση σαλάτας ως ορεκτικό, μπορεί επίσης να βοηθήσει στη συνολική αύξηση της κατανάλωσης λαχανικών κατά 23%, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το στο περιοδικό Appetite.

Σαλάτα κατά τη διάρκεια του γεύματος

Ποια είναι τα οφέλη από την κατανάλωση σαλάτας κατά τη διάρκεια του γεύματος;

Η κατανάλωση σαλάτας παράλληλα με το κύριο γεύμα ακολουθεί τις οδηγίες του USDA MyPlate.

Δημιούργησε ένα ισορροπημένο και υγιεινό γεύμα, γεμίζοντας το μισό του πιάτου σου με λαχανικά, το ένα τέταρτο του πιάτου με άπαχη πρωτεΐνη και το άλλο τέταρτο του πιάτου με προϊόντα δημητριακών ολικής αλέσεως. Αυτό το απλό σύστημα, διασφαλίζει ότι λαμβάνεις μια σειρά από βιταμίνες και μέταλλα και προάγει την ισορροπημένη διατροφή.

Στο τέλος του γεύματος

Στη Γαλλία, πιστεύουν ότι μια πράσινη σαλάτα που καταναλώνεται μετά από ένα κυρίως πιάτο μπορεί να βοηθήσει στην πέψη.

Δεδομένου ότι οι σαλάτες είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, μπορεί να βοηθήσουν στην πέψη του φαγητού που καταναλώθηκε πριν. Επίσης, οι σαλάτες με ξύδι θα καθαρίσουν τον ουρανίσκο και θα προετοιμάσουν το πεπτικό σύστημα για επιδόρπιο.

Επίσης, το ξύδι στις σαλάτες, μπορεί σύμφωνα με το διεθνές best seller της Τζέσι Ινσοσπέ «Η Επανάσταση της Γλυκόζης» να μειώσει τις αιχμές της γλυκόζης στο αίμα, μετά την κατανάλωση του επιδόρπιου.

Τελικά, η απάντηση εξαρτάται από το τι λειτουργεί καλύτερα για εσένα, τις ανάγκες και τον τρόπο ζωής σου.