ΥΓΕΙΑ

Πόσο καφέ πρέπει να πίνεις αν θες να ζήσεις πολλά, πολλά χρόνια

Αν ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα, στις πόσες κούπες καφέ μιλάμε για μακροζωία; Ναι, ο καφές μπορεί να σε κάνει να ζήσεις περισσότερο. Καφέ λοιπόν, αλλά πόσο καφέ;

Πιες καφέ, κάνει καλό

Επισημαίνοντας το δεδομένο που έχει επαναληφθεί πολλάκις από τους επιστήμονες, σύμφωνα με το οποίο ο καφές προστατεύει τον εγκέφαλο από την άνοια, προχωράμε στις μελέτες. Δημοσιεύτηκαν αμφότερες στην επιθεώρηση “Annals of Internal Medicine” και επιβεβαιώνουν για άλλη μια φορά τα καλά νέα.

Η πρώτη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο Καρδιολογικού Συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το 2017 και αφορά σε δείγμα  520.000 ανθρώπων από 10 διαφορετικές χώρες. Πρόκειται για την ευρύτερης κλίμακας μελέτη που σχετίζει τον καφέ με τη θνησιμότητα. Το πόρισμα αναφέρει ότι πίνοντας καφέ, μειώνεται σημαντικά ο κίνδυνος για παθήσεις όπως η υπατική νόσος, ο καρκίνος στις γυναίκες και διάφορες μορφές που πλήττουν το κυκλοφορικό και το πεπτικό σύστημα. Μάλιστα επισημάνθηκε πως οι άντρες που πίνουν καφέ εμφανίζουν μικρότερα ποσοστά αυτοκτονικών τάσεων.

Η δεύτερη έρευνα έφτασε ακόμα βαθύτερα, διαπιστώνοντας πως καφές αυξάνει τη μακροζωία κατά 18%. Η αναπληρώτρια καθηγήτρια Προληπτικής Ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Keck τόνισε για τους 185.000 συμμετέχοντες: «Λαμβάνοντας υπόψιν πολύ διαφορετικούς πληθυσμούς, όλοι αυτοί οι άνθρωποι έχουν διαφορετικό τρόπο ζωής, πολύ διαφορετικές διατροφικές συνήθειες και διαφορετικές ευαισθησίες . Ο καφές τους ενώνει».

 

Πόσο καφέ την ημέρα να πίνω;

Όλα καλά λοιπόν, αλλά ποιος είναι ο μαγικός αριθμός των φλιτζανιών; Σύμφωνα με την 1η έρευνα, όσοι έπιναν 3 ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ ημερησίως εμφάνιζαν μικρότερα ποσοστά θνησιμότητας, σε σχέση με εκείνους που δεν έπιναν καθόλου καφέ. Η 2η μελέτη διαπίστωσε ότι 2-4 φλιτζάνια την ημέρα πετυχαίνουν τον στόχο. Οπότε, με αυτά τα δεδομένα, 3 φλιτζάνια καφέ ημερησίως, κάνουν καλό.