ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Μιλάς στον εαυτό σου; 5 λόγοι που αποδεικνύουν ότι καλά κάνεις

Pexels

“Θα αργήσω”, “Πόσο τέλειο αυτό το φόρεμα;”, “Αχ δεν πρέπει να το φάω θα χαλάσω τη δίαιτα”. Είτε το συνειδητοποιείς, είτε όχι, η καθημερινότητα σου δίνει πολλές ευκαιρίες και αφορμές να ανοίξεις έναν διάλογο με τον εαυτό σου, πότε στον καθρέφτη, πότε στον αέρα, πότε από μέσα σου. Οι ψυχολόγοι μάς δικαιώνουν.

Αποδεικνύεται λοιπόν ότι το να εκφράζεις κάποιες εσωτερικές σου σκέψεις φωναχτά, μπορεί να σε βοηθήσει ουσιαστικά στο να αντιμετωπίσεις το παρόν και το μέλλον και είναι κάτι που μάλλον πρέπει να ξεκινήσουν να κάνουν και όσες δεν το συνήθιζαν. Δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό από τον τρόπο με τον οποίο μιλάς στον εαυτό σου, επειδή αυτός ο εσωτερικός μονόλογος ενημερώνει με πλάγιους και λιγότερο πλάγιους τρόπους όλες τις υποσυνείδητες σκέψεις μας, τις συναισθηματικές καταστάσεις και τις επιλογές της συμπεριφοράς μας. Αν δηλαδή είσαι συνεχώς επικριτική, ή αντιμετωπίζεις τη μέρα με αρνητική ενέργεια, είναι μετά αρκετά δύσκολο να βρεις το θετικό στοιχείο σε όλα αυτά.

5 λόγοι που αποδεικνύουν ότι είναι καλό να μιλάς στον εαυτό σου

Μειώνει το στρες

Οι συζητήσεις στο κεφάλι σου μπορούν να σε ηρεμήσουν. Το να λες στον εαυτό σου ότι όλα θα πάνε καλά και να το επαναλαμβάνεις από μέσα σου (ή και έξω σου), μπορεί να σε κάνει και να το πιστέψεις κι έτσι να ηρεμήσεις.

Σου δίνει κίνητρο

Όταν θες να σηκωθείς από τον καναπέ, όταν ζορίζεσαι στο γυμναστήριο ή όταν η αναβλητικότητά σου χτυπάει κόκκινο, τότε καλό είναι να σου λες ότι το ‘χεις. Δώσε κίνητρο στον εαυτό σου γιατί εσύ είσαι στο τέλος της ημέρας η μόνη που μπορείς να πετύχεις τον στόχο σου.

Βοηθά να οργανώσεις τη σκέψη σου

Βάλε σε μια σειρά τις σκέψεις σου και επιστράτευσε την κριτική σκέψη μιλώντας στον εαυτό σου. Αν ας πούμε έχεις ένα meeting στο γραφείο, συζήτα το με τον εαυτό σου στο αυτοκίνητο. Θα οργανώσεις τα δεδομένα, θα φρεσκάρεις τα όσα θες να πεις και θα φτάσεις στη λύση του όποιου προβλήματος συντομότερα.

Αυξάνει τη συγκέντρωση

Το να μιλάς στον εαυτό σου απασχολεί περισσότερες περιοχές του εγκεφάλου σου από το να μιλάς σε άλλους ή να ακούς κάποιον κι έτσι δίνεις περισσότερη προσοχή στο τι συμβαίνει όντως γύρω σου. Είσαι περισσότερο παρούσα στη στιγμή.

Αυξάνει την αυτοπεποίθηση

Σύμφωνα με μία έρευνα του πανεπιστημίου του Lethbridge, όσοι μάθουν να επιδίδονται καθημερινά σε έναν μονόλογο με θετικά στοιχεία του εαυτού τους, μπορούν να αλλάξουν τις προοπτικές τους, τις στάσεις και τις αντιδράσεις τους. Καλό είναι λοιπόν να γράψεις σε ένα χαρτί τα δυνατά σου σημεία, τα χαρακτηριστικά σου για τα οποία είσαι περήφανη και να τα διαβάσεις δυνατά, μπροστά στον καθρέφτη. Μην νιώθεις ηλίθια, όσο πιο θετικά το δεις, τόσο πιο εύκολο θα γίνει. Επίσης όταν ψιθυρίζουμε στον εαυτό μας σε μια δύσκολη κατάσταση, μας δίνει λίγη περισσότερη δύναμη και κουράγιο να αντιμετωπίσουμε ό,τι έχει προκύψει. Όμως, όπως ακριβώς βοηθάει να σου λες όμορφα και θετικά πράγματα, εξίσου καλό είναι να εξωτερικεύεις τα αρνητικά σου συναισθήματα. Όταν ακούς αυτά ακριβώς που νιώθεις, σε βοηθάει να τα επανεκτιμήσεις. Τις περισσότερες φορές τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα όσο νομίζεις και το να τα ακούς από μια απόσταση βοηθάει στο να κατανοείς τη σοβαρότητά τους.