ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος του μαστού: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε, μας τα υπενθυμίζει η νέα δράση της Teleperformance Greece

«Στον καρκίνο του μαστού μιλάμε όλοι, όλες και όλα την ίδια γλώσσα. Αυτήν της πρόληψης.» Με αυτό το μήνυμα, η Teleperformance Greece στέκεται δίπλα στις γυναίκες, υπογραμμίζοντας ότι ο καρκίνος του μαστού μας αφορά όλους, όλες και όλα. Η εταιρεία προχωρά και φέτος σε μια καμπάνια ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης, προσφέροντας 1.000 δωρεάν υπερήχους στις γυναίκες στο ευρύ κοινό.Μην το αμελείς, κάνε εγγραφή για έναν δωρεάν υπέρηχο μαστού στον ακόλουθο σύνδεσμο: jobsteleperformance.com/pink-october. Θα τηρηθεί σειρά χρονικής προτεραιότητας, οπότε μην χάνεις χρόνο!

Δεν είναι πρώτη φορά που η Teleperformance Greece, δείχνει το κοινωνικό της πρόσωπο αναφορικά με τον καρκίνο του μαστού. Αντίθετα, πρόκειται για μια εταιρεία που εδώ και 11 χρόνια προσφέρει στις εργαζόμενές της δωρεάν υπερήχους μαστού, μια προσφορά που σήμερα ξεπερνά συνολικά τους 9.000 υπερήχους. Επιπλέον, είναι η 2η χρονιά που η εταιρεία επέκτεινε την πρωτοβουλία προσφέροντας δωρεάν υπερήχους μαστού στο ευρύ κοινό, ενώ, για 5η συνεχόμενη χρονιά, στήριξε το Greece Race for the Cure ως ο Επίσημος Χορηγός Εθελοντών.

Μέσα από την καμπάνια ευαισθητοποίησης και την έμπρακτη δράση για τη διάδοση σημαντικών μηνυμάτων γύρω από τον καρκίνο του μαστού, η Teleperformance Greece μάς θυμίζει όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε γύρω από τη νόσο.

Κάθε Οκτώβριο, ο καρκίνος του μαστού και η μάχη εναντίον του γίνονται και πάλι επίκαιρα θέματα. Και πρέπει να γίνονται, αφού σύμφωνα με τις στατιστικές, μία στις οκτώ γυναίκες θα παρουσιάσει κάποια στιγμή στη ζωή της καρκίνο στο στήθος, γεγονός που καθιστά την ορθή ενημέρωση και πρόληψη όχι μόνο επίκαιρα θέματα, αλλά και απαραίτητα όπλα για την αντιμετώπιση της νόσου. Και αυτό γιατί οι προληπτικές εξετάσεις μπορούν να βοηθήσουν στην πρώιμη διάγνωση της νόσου με το 97% αυτών των περιπτώσεων να επιτυγχάνουν την πλήρη ίαση.

Πρόληψη. Θα το λέμε και θα το ξαναλέμε ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία. Και ευτυχώς στις μέρες μας υπάρχουν πολλοί τρόποι να διαγνώσει κανείς εγκαίρως τον καρκίνο του μαστού, και ξεκινούν από τον ίδιο μας τον εαυτό.

Η αυτοεξέταση, με την έννοια της γνωριμίας με το σώμα μας, είναι μια απλή και εύκολη πρακτική για να δούμε τα σημάδια, ενώ με τις κατάλληλες κλινικές εξετάσεις, μπορούμε να προλάβουμε εγκαίρως μία κατάσταση.

Καθώς η αυτοεξέταση αποτελεί συμπληρωματική μέθοδο και δεν μπορεί να αντικαταστήσει την κλινική εξέταση, ανάλογα με την ηλικία μας είναι σημαντικό να προβαίνουμε σε τακτικούς προληπτικούς ιατρικούς ελέγχους, όπως είναι η κλινική εξέταση, ο υπέρηχος μαστού και η μαστογραφία.

Ο καρκίνος του μαστού, δεν είναι πλέον ταμπού και χρειάζεται να μιλάμε ανοιχτά γι’ αυτόν, να μένουμε ενήμερες και να τον αντιμετωπίζουμε κατάματα.

Με αφορμή τον μήνα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης ενάντια στον καρκίνο του μαστού, πάμε να απαντήσουμε σε μερικές συχνές ερωτήσεις γι’ αυτόν.

Πότε πρέπει να ξεκινήσει να εξετάζεται μια γυναίκα για τον καρκίνο του μαστού;

Η ψηλάφηση πρέπει να ξεκινάει από τα 18 έτη. Από 20 έως 40 ετών, θα πρέπει να γίνεται κλινική εξέταση μαστών κάθε 3 χρόνια. Στην ηλικία των 35 με 40 πρέπει να γίνει η πρώτη μαστογραφία αναφοράς. Από 40 ετών και άνω πρέπει κάθε χρόνο να γίνεται μαστογραφία και κλινική εξέταση μαστών.

Αν κάποια γυναίκα έχει οικογενειακό ιστορικό νόσησης, θα πρέπει να ξεκινά τις μαστογραφίες 10 χρόνια πριν από την ηλικία του περιστατικού που έχει στην οικογένειά της. Αν δηλαδή, η μητέρα έχει νοσήσει στα 45 της χρόνια, η κόρη θα πρέπει να ξεκινήσει τις προληπτικές μαστογραφίες από τα 35 της. Έως τότε θα πρέπει να κάνει υπέρηχο μαστού κάθε χρόνο.

Ποιοι είναι οι παράγοντες κινδύνου για τον καρκίνο του μαστού;

Το να γνωρίζει μια γυναίκα ότι έχει μερικούς παράγοντες κινδύνου μπορεί να τη βοηθήσει να είναι περισσότερο προσεκτική σχετικά με την πραγματοποίηση τακτικών ελέγχων με μαστογραφία ή ακόμη να πάρει μέτρα για τη μείωση του κινδύνου, διότι πολλοί από αυτούς μπορούν να τροποποιηθούν ή να ελεγχθούν. Ανάμεσά τους είναι το φύλο, η ηλικία, το οικογενειακό ιστορικό καρκίνου του μαστού, ιδιαίτερα σε συγγενή 1ου βαθμού που νόσησε σε νεαρή ηλικία, η γνωστή μετάλλαξη στα γονίδια BRCA1 και BRCA2, η μικρή ηλικία εμμηνόπαυσης, ατυπες αλλοιώσεις των ιστών του μαστού ή το λοβιακό μη διηθητικό νεόπλασμα, προηγούμενος καρκίνος στον ένα μαστό στο παρελθόν, προηγούμενη ακτινοθεραπεία στον θώρακα για άλλο νόσημα, η ατεκνία, η πρώτη κύηση σε ηλικία πάνω από τα 35 έτη, η μακροχρόνια χρήση θεραπείας ορμονικής υποκατάστασης, η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ, η παχυσαρκία και η καθιστική ζωή.*

Ποιες γυναίκες κινδυνεύουν περισσότερο;

Αν και η διάγνωση γίνεται σε όλες τις ηλικίες, οι πιθανότητες αυξάνονται μετά τα 40 και ακόμα περισσότερο μετά τα 50. Σύμφωνα με την Αμερικανική Κοινότητα Κλινικής Ογκολογίας, ο καρκίνος του μαστού είναι η πιο συνηθισμένη μορφή καρκίνου σε εγκύους, και εντοπίζεται δυσκολότερα, λόγω των αλλαγών που συμβαίνουν στο στήθος. Συνήθως όμως, θεραπεύεται χωρίς να επηρεαστεί το έμβρυο.

Ποια συμπτώματα πρέπει να μας ανησυχήσουν;

Στα πρώιμα στάδια, ο καρκίνος του μαστού δεν έχει καθόλου συμπτώματα, γι’ αυτό και δεν πρέπει να αμελούμε τις προληπτικές μας εξετάσεις. Σε μετέπειτα στάδια όμως, η νόσος μπορεί να εμφανιστεί με διάφορα συμπτώματα, όπως είναι ένα μόρφωμα ψηλαφητό στο μαστό, διογκωμένοι αδένες στη μασχάλη ή ακόμα και η ύπαρξη εκκρίματος από τη θηλή. Αυτό δεν είναι πάντα σημάδι κακοήθειας, όμως είναι ένα σημάδι που πρέπει να μας κάνει να επισκεφτούμε τον γιατρό μας. Επίσης, η αλλαγή στο χρώμα του δέρματος του μαστού ή στην υφή ή αλλαγή στη θηλή του μαστού, πρέπει να μας κινητοποιήσουν. Σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε αλλαγή παρατηρούμε στον μαστό, πρέπει να μας ωθεί να κλείσουμε ραντεβού με έναν ειδικό.*

*με στοιχεία από το almazois.gr

Λίγα λόγια για την Teleperformance Greece

Η Teleperformance Greece είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παροχής “Customer Experience Management” στην Ελλάδα. Με περισσότερες από τρεις δεκαετίες εμπειρίας, αποτελεί σήμερα ένα από τα κορυφαία Multilingual Hubs στον κόσμο, υποστηρίζοντας πάνω από 140 Αγορές σε 42 γλώσσες και διαλέκτους, με πάνω από 11.500 εργαζόμενους που προέρχονται από 109 χώρες.

Διαθέτει γραφεία σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Χανιά και προσφέρει ολοκληρωμένη γκάμα λύσεων “One-Office” σε Customer Experience Services, Back-Office Services και Knowledge Services, έχοντας λάβει πολλές σημαντικές διακρίσεις στην Ελλάδα όπως Best Place to Work (2022,2021, 2020, 2017, 2013), αλλά και στο εξωτερικό όπως το Best Multilingual Contact Center in Europe (2019, 2018, 2017).