ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Η διατροφή- αποτοξίνωση της επόμενης μέρας: Τι θα φας αύριο αν σήμερα το παρακάνεις

Unsplash

Πόσες φορές έχει τύχει να φας περισσότερο από αυτό που χρειαζόσουν μέσα στην ημέρα και στο τέλος να νιώθεις τύψεις με αποτέλεσμα να βγάλεις την επόμενη μέρα με 1 γιαούρτι;

Σίγουρα αν προσέχουμε σε ένα γενικό πλαίσιο τη διατροφή μας, το να καταναλώσουμε μεγάλη ποσότητα τροφής σε ένα γεύμα δεν είναι κάτι που συνηθίζουμε. Μπορεί όμως να συμβεί. Και το πιθανότερο είναι να μην νιώθουμε ευχάριστα. Εάν πρόκειται και για γεύμα που καταναλώσαμε σε κάποια έξοδο ή αν συνοδευόταν με αλκοόλ, το κάνει ακόμα χειρότερο. Είναι όμως η λύση να καταναλώσουμε μόνο ένα γεύμα την επόμενη ημέρα; Ή μόνο φρούτα; Όχι βέβαια. Η λύση κρύβεται στην ισορροπημένη αποτοξίνωση.

Αρχικά θα πρέπει να δουλέψουμε τη σχέση μας με το φαγητό και να μην το συνδέουμε με συναισθήματα. Ούτε θετικά (π.χ. επιβραβεύω τον εαυτό μου με φαγητό), ούτε αρνητικά (π.χ. νιώθω τύψεις που έφαγα σοκολάτα, άρα δεν θα φάω τίποτα άλλο μέχρι το βράδυ). Σε αυτή τη διαδικασία μπορεί να σας βοηθήσει κάποιος ειδικός.

Ισορροπία στην αποτοξίνωση

Ας δούμε λοιπόν τι θα πρέπει να κάνουμε μετά από ένα πλούσιο θερμιδικά γεύμα ή μία ημέρα με πολύ αλκοόλ. Η απάντηση είναι ό,τι κάνουμε κάθε μέρα. Ίσως με ένα πιο ελαφρύ κυρίως γεύμα. Δεν θα παραλείψουμε όμως κανένα γεύμα και φυσικά δεν θα βγάλουμε την ημέρα μας με φρούτα μόνο.

Η λέξη κλειδί είναι και πάλι η ισορροπία. Και μία ισορροπημένη διατροφή δεν είναι ποτέ μία ευθεία γραμμή. Αυτό σημαίνει ότι στη βάση της καθημερινότητας τρεφόμαστε σωστά και με τους κατάλληλους συνδυασμούς γευμάτων, κάπου μέσα στην εβδομάδα θα συμβεί να φάμε έξω, ή να απολαύσουμε ένα γλυκό, ή ένα ποτό παραπάνω. Και εκεί θα πρέπει να μείνει. Κάθε μέρα χρειαζόμαστε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για το σώμα μας και δεν θα πρέπει να του τα στερούμε.

Ενδεικτικό ημερήσιο πλάνο διατροφής για εκείνη την επόμενη ημέρα

Πρωινό

2 φρυγανιές με ταχίνι, μέλι και φρέσκο χυμό

Πρόγευμα

1 φρούτο και 10-12 αμύγδαλα

Γεύμα

Φακές μαγειρεμένες με πιπεριά και καρότο και 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης, σαλάτα πράσινη με 1 κ.σ. ελαιόλαδο

Απογευματινό

Κράκερς ή παξιμαδάκια ή κριτσίνια ολικής, κότατζ ή ανθότυρο και ντοματίνια

Βραδινό

Σαλάτα επιλογής με ένα βραστό αυγό και παξιμάδι
1 κ.σ. ελαιόλαδο

*Το παραπάνω πλάνο αφορά υγιή πληθυσμό και οι ποσότητες διαφέρουν ανάλογα με τις ανάγκες του ατόμου.
Εάν έχετε στόχο την απώλεια βάρους ή υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας, απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό.