ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δίαιτα τέλος για τη Gen Z ή μήπως όχι;

Pexels

Οι περιοριστικές δίαιτες, με πρωταγωνίστρια τη δίαιτα Atkins, ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς τη δεκαετία του ’90. Οι millennials έμαθαν να αγοράζουν και να καταναλώνουν light προϊόντα και στράφηκαν σε πιο υγιεινά, διατροφικά μοντέλα. Τι γίνεται όμως με τη νεότερη Gen Z, τη γενιά που παρέλαβε τα ηνία από τους millennials; Σύμφωνα με τον Guardian απλά, δεν κάνει δίαιτα.

Δίαιτα; Για κανένα λόγο! 

Δίαιτα τέλος για τη Gen Z ή μήπως όχι; Pexels

Τα ποτά διαίτης εξαφανίζονται από τα ράφια των σουπερμάρκετ και αντικαθίστανται από πανομοιότυπα προϊόντα που φέρουν την ένδειξη «zero sugar».

«Στους νεότερους δεν αρέσει η λέξη δίαιτα, αναφέρει ο επικεφαλής μάρκετινγκ της PepsiCo Beverages North America. «Κανένας εκπρόσωπος της Gen Z δεν θέλει να κάνει δίαιτα αυτές τις μέρες». Σύμφωνα με σχετική έκθεση της εταιρείας έρευνας αγοράς Mintel: «Ενώ ο χαρακτηρισμός ενός προϊόντος ως διαιτητικό, μπορεί να σχετίζεται με αυστηρή στέρηση, ο χαρακτηρισμός «zero» έχει λιγότερες αρνητικές συνδηλώσεις. Έτσι ένα προϊόν με ετικέτα «zero sugar» αντιστοιχεί απλώς σε ένα πιο υγιεινό προφίλ».

Body Positivity VS Δίαιτα

Και μπορεί η νέα γενιά να είναι «αλλεργική» απέναντι σε κάθε μορφή δίαιτας, ωστόσο, τα εύσημα γι’ αυτή τη στροφή στον τρόπο σκέψης, ανήκουν σαφώς στους millennials. Η λέξη «δίαιτα», μαζί με την αυστηρή καταμέτρηση θερμίδων που τη συνόδευε, άρχισε να βγαίνει από τη μόδα πριν από χρόνια. Τη θέση της πήρε το κίνημα του body positivity. Η ιδέα ότι μπορεί να μην αισθάνεσαι καλά με το σώμα σου, έγινε ενοχλητική.

Το κίνημα του body positivity έχει τις ρίζες του σε ιδανικά όπως η αγάπη για τον εαυτό και η εκτίμηση. Είναι μια αντίδραση ενάντια σε μια κουλτούρα διατροφής που ορίζει το όμορφο ως λεπτό και μας ενθαρρύνει να προσπαθούμε συνεχώς για «καλύτερα» σώματα. Υπό αυτή την έννοια, δίαιτα και body positivity, βρίσκονται σε αντίπαλα μέτωπα.

Το σημαντικότερο για την προηγούμενη γενιά δεν ήταν μια στερητική δίαιτα, αλλά μια διατροφή που προάγει την υγεία και βελτιώνει τη σιλουέτα, χωρίς απαραίτητα να οδηγεί σε αναλογίες μοντέλου.

Παρά το γεγονός ότι μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς δεν σταμάτησαν να προωθούνται, το λεξιλόγιο άλλαξε και η «δίαιτα» παραγκωνίστηκε από την «ευεξία». Μπορεί η δίαιτα να απέκτησε αρνητική σημασία, αλλά σε καμία περίπτωση η πρακτική της δεν έχει πεθάνει. Απλά, σήμερα περνάει μέσα από πιο έμμεσους και λιγότερο παρεμβατικούς τρόπους.

Αναγνωρίζοντας τις επικίνδυνες δίαιτες

Συχνά η βιομηχανία απώλειας βάρους δίνει υποσχέσεις που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές. Στο τέλος θα πρέπει να αναρωτηθείς, είναι αυτές οι επιλογές τροφίμων βιώσιμες με την πάροδο του χρόνου; Αν όχι, καλύτερα να την αποφύγεις.

 

 

 

Πώς μπορείς όμως να αναγνωρίσεις μια τέτοια δίαιτα. Τα σημάδια είναι αρκετά ευδιάκριτα:

  • Υπόσχεται γρήγορη απώλεια βάρους με ελάχιστη προσπάθεια
  • Περιορίζει την επιλογή τροφίμων και αποθαρρύνει την ισορροπημένη διατροφή από μια ποικιλία υγιεινών τροφών
  • Περιορίζει συγκεκριμένες ομάδες τροφίμων
  • Απαιτεί την αγορά προγραμμάτων γευμάτων, συσκευασμένων γευμάτων, συμπληρωμάτων ή χαπιών

Εάν δεν είσαι σίγουρη για το εάν μια δίαιτα είναι υγιεινή, επικοινώνησε με έναν διαιτολόγο- διατροφολόγο.