ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Η Ιρλανδή γιαγιά της σχεδιάστριας Χριστίνας Οικονόμου ήταν η έμπνευση της

24MEDIA

Έχει επιλέξει να κινείται αθόρυβα κάνοντας βήματα προσεκτικά και δημιουργικά. Τα έργα της μιλούν για εκείνη την ίδια στιγμή που νιώθει αμήχανα να μιλά για τον εαυτό της κι όσα έχει καταφέρει. Η Χριστίνα Οικονόμου είναι μία γυναίκα δυναμική και μία σχεδιάστρια με άποψη και χαρακτήρα. Η σύντομη πορεία της στο χρόνο περιλαμβάνει σπουδές στο Παρίσι, μία συνεργασία με τον Giambattista Valli, το δικό της brand, τη «γέννηση» ενός δεύτερου και το Forbes.

24MEDIA

 Φωτογραφίες: Θεοφύλακτος Μιχαήλ

Σα να συμπύκνωσε το χρόνο και αντικατέστησε το περπάτημα με τρέξιμο προς μία κατεύθυνση που την εκφράζει, την ορίζει, την ολοκληρώνει, την αφήνει να νιώθει πηγαία ελευθερία. Σχεδιάζει ρούχα που θέλει να είναι διαχρονικά και υπεράνω των εκάστοτε τάσεων. Πιστεύει στον υγιή ανταγωνισμό, σε αυτόν που δίνει κίνητρο για να δουλέψεις και να δημιουργήσεις χωρίς να μένεις προσκολλημένη σε συγκρίσεις και ανώφελες αντιπαλότητες. Εμμένει στην ποιότητα των υλικών και είναι ανοιχτή σε προκλήσεις που θα έρθουν για να την εξελίξουν ως σχεδιάστρια. Καθισμένη στην καρέκλα της στο ατελιέ της στην Σέκερη μιλά για τις στιγμές της.

24MEDIA

 

Η απόφαση να ασχοληθεί με το ρούχο και τη σχεδίαση

Το ρούχο μου άρεσε πάντα. Το έβλεπα από μικρή ως τρόπο έκφρασης. Παρακολουθούσα τις τάσεις και τελικά έφυγα για το Παρίσι όπου στο πρώτο έτος του Parsons παρακολούθησα ένα γενικό πρόγραμμα Fine Arts, σαν μία διερευνητική ματιά για το τι θέλω να κάνω. Αυτός ο χρόνος ήταν καθοριστικός και επιβεβαίωσε μέσα μου πως θέλω πραγματικά να ασχοληθώ με τη μόδα.

24MEDIA

 

Η γιαγιά Roseline

Η μαμά της μαμάς μου, η Roseline, ήταν Ιρλανδή και ήταν μία πολύ δυναμική γυναίκα. Ήταν ψηλή και ντυνόταν με παντελόνια. Ήταν γιατρός που για την εποχή ήταν ιδιαίτερα παράξενο. Σπούδασε στην Αγγλία και ήρθε στο «Έλενα» να δουλέψει. Τη θαύμαζα πάρα πολύ και την είχα πρότυπο. Ο τρόπος που ντυνόταν, χωρίς να είναι τίποτα το ιδιαίτερο, έβγαζε δυναμισμό και χαρακτήρα.

Το brand Christina Economou

Το brand Christina Economou είναι σχεδόν 4 χρόνια. Όλα τα ρούχα παράγονται στην Ελλάδα και δίνω μεγάλη βαρύτητα στις πρώτες ύλες. Μιλάμε για ένα luxury brand που έχει πολύ ιδιαίτερα και φίνα υφάσματα. Το ύφασμα είναι αρχή για να σχεδιάσω τη συλλογή. Νεανικό αλλά και σοφιστικέ στιλ. Υφές, χρώματα και καθαρές γραμμές. Θέλω να δημιουργώ κομμάτια που να είναι κλασικά και δεν επηρεάζονται από τις τάσεις. Θα ήθελα μέσα σε κάθε γυναικεία ντουλάπα να βρίσκονται τα ρούχα μου ως διαχρονικά κομμάτια. Η «γυναίκα Christina Economou» είναι δυναμική και της αρέσει η ποιότητα. Θέλει τα ρούχα που επιλέγει να αγκαλιάζουν όμορφα το σώμα της και να είναι καλοραμμένα.

24MEDIA

 

Το March ήρθε για να φέρει το καλοκαίρι όλο το χρόνο

Το March είναι μία σειρά resort wear και swimwear η οποία αποτελεί μία ξεχωριστή ενότητα με ένα άλλο όνομα. Από τη στιγμή που αποφάσισα πως θα κάνω κάτι τέτοιο ήθελα να είναι ολοκληρωμένο για αυτό και λανσάρω και αντρικά και παιδικά μαγιό μαζί με τα γυναικεία. Μαζί με τα μαγιό προσθέτω και κάποια κομμάτια από λινά και βαμβακερά που θα φοριούνται από το πρωί μέχρι το βράδυ. Έχω σκεφτεί το March ως μία σειρά που δεν έχει εποχή για όσους θέλουν να αγοράσουν το μαγιό τους και τον Δεκέμβριο. Έτσι έδωσα στη σειρά το όνομα ενός μήνα τελείως ουδέτερου. Η πρώτη collection μόλις κυκλοφόρησε και περιλαμβάνει prints, γεωμετρικά σχήματα και floral μοτίβα. Αέρινα φορέματα, δροσερά jumpsuits, άνετες παντελόνες και παιχνιδιάρικα δετά πουκάμισα και slip tops σε έντονα, περίτεχνα print, ενώ παράλληλα διαθέσιμη είναι και η πιο basic, μονόχρωμη εκδοχή τους. Στη συλλογή ξεχωρίζουν τα πολύχρωμα μαγιό σε ιδιαίτερο design: two tone, διπλής όψεως ολόσωμα και μπικίνι. Επιπλέον οι PVC bags, τα backpacks και τα scrunches της συλλογής δημιουργήθηκαν για να αναδείξουν τις δημιουργίες στο σύνολο τους. Όσο για τα χρώματα αυτά που κυριαρχούν είναι το κόκκινο, το μπεζ, το χρυσό-μουσταρδί, το μωβ και το πετρόλ. Επί της ουσίας είναι ένα project που αποκτούσε μορφή όσο προχωρούσε, παίρνοντας σάρκα και οστά σταδιακά και πολύ μεθοδικά.

24MEDIA

24MEDIA

24MEDIA

 

Η εμπειρία στο ατελιέ του Giambattista Valli

Τελειώνοντας το πανεπιστήμιο έκανα παντού αιτήσεις και με πήραν στου Giambattista Valli ώστε να κάνω την πρακτική μου άσκηση. Μόλις την ολοκλήρωσα συνέχισα να δουλεύω κανονικά. Ήταν μία πάρα πολύ ωραία εμπειρία γιατί παρ’ όλο που είναι ένα μεγάλο brand ήταν λίγα τα άτομα και υπήρχε επικοινωνία και άμεση συνεργασία με όλα τα τμήματα. Όλο αυτό που έζησα ήταν για εμένα μεγάλη βοήθεια όταν πια ξεκίνησα το δικό μου brand γιατί ήξερα πώς περίπου λειτουργεί από την αρχή μέχρι το τέλος. Είχα δει αρκετά σφαιρικά πώς λειτουργεί ένα ατελιέ.

Στη λίστα του Forbes

Είναι μία στιγμή στην καριέρα μου που την ξεχωρίζω. Έλαβα ένα email από το Forbes πως είμαι στη λίστα για τους ‘’30 Under 30’’ της Ευρώπης. Νόμιζα πως είναι κάποιο είδος πλάκας στην αρχή. Μου είπαν πως είμαι υποψήφιοι με χιλιάδες άλλους. Μετά το ξέχασα. Έλαβα το email με τα αποτελέσματα και δεν το πίστευα πως είμαι στο Top 5. Χάρηκα πάρα πολύ και ήταν για εμένα κινητήριος δύναμη για την πορεία μου.

24MEDIA

Ταλέντο-Τύχη-Δουλειά

Η επιτυχία προκύπτει μέσα από ένα συνδυασμό πραγμάτων με τη σκληρή δουλειά να είναι στην πρώτη θέση. Ο παράγοντας τύχη παίζει το ρόλο του. Ελάχιστοι άνθρωποι στη δουλειά μας είναι επιτυχημένοι με την ουσιαστική σημασία της έννοιας. Πρέπει να μάθεις  να «διαβάζεις» πως αυτό που ζεις είναι μία ευκαιρία που πρέπει να αρπάξεις, πως είναι η στιγμή σου και πρέπει να την εκμεταλλευτείς για να πας ένα βήμα παρακάτω. Η δουλειά μας χρειάζεται υπομονή, προσαρμογή στα ανύπαρκτα ωράρια και εμπιστοσύνη στην ομάδα που βρίσκεται στο πλάι σου.