FASHION NEWS

Το Vestiaire Collective παρουσιάζει τη σοκαριστική πραγματικότητα της γρήγορης μόδας

Antonio Cossio/picture alliance via Getty Images/Ideal Image

Μια από τις σημαντικότερες επιπτώσεις που έχει η γρήγορη μόδα στον πλανήτη, είναι οι τόνοι ρούχων που καταλήγουν σε χωματερές, δημιουργώντας τεράστιο όγκο σε απόβλητα. Αυτό είναι αποτέλεσμα των μεγάλων αποθεμάτων που προκύπτουν από τα εργοστάσια μαζικής παραγωγής ρούχων και φυσικά, απ’ όλα αυτά που εμείς οι καταναλωτές αγοράζουμε από τα brands γρήγορης μόδας, λόγω της τιμής-ευκαιρίας τους, και που τελικά δεν φοράμε ποτέ και καταλήγουν στα σκουπίδια.

Με στόχο την ενημέρωση για το τι συμβαίνει πίσω από τον λαμπερό κόσμο της μόδας και δη, της γρήγορης μόδας, το Vestiaire Collective. δημιουργεί μια δυναμική καμπάνια για την αθλιότητα της γρήγορης μόδας. Το γνωστό πολυτελές κατάστημα, στοχεύει στο να ενημερώσει τον κόσμο για το πόσο η γρήγορη μόδα επιβαρύνει την υγεία του πλανήτη, ελπίζοντας ότι οι καταναλωτές θα αλλάξουμε τις συνήθειές μας.

Η καμπάνια του Vestiaire Collective ενημερώνει, σοκάρει και λέει απλά την αλήθεια

Το Vestiaire Collective είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα μέσω της οποίας μπορεί κανείς να αγοράσει αλλά και να πουλήσει vintage ή second hand ρούχα πολυτελών οίκων μόδας και άλλων brands. Το κατάστημα, το οποίο από την αρχή της ίδρυσής του υποστηρίζει τη βιωσιμότητα στη μόδα (όχι μόνο ως προς το πώς φτιάχνονται τα ρούχα αλλά και στις καταναλωτικές μας συνήθειες), παίρνει δραστικά μέτρα, με σκοπό να ενημερώσει, ελπίζοντας να αλλάξει τη γνώμη του κόσμου σχετικά με τη γρήγορη μόδα. Πέρσι, είχε ανακοινώσει ότι θα απαγόρευε την πώληση ρούχων από τα fashion brands μαζικής παραγωγής και πιο πρόσφατα ανακοίνωσε τα ονόματα που δεν θα πωλούνται πια μέσω της πλατφόρμας.

Το Vestiaire Collective αναφέρει ότι αυτή του η απόφαση, πάρθηκε με σκοπό να συστήσει το κοινό σε μια πιο «πράσινη» μόδα και κυκλική οικονομία. Μέχρι τώρα, λοιπόν, η εταιρεία έχει απαγορεύσει την πώληση 30 labels, με τη λίστα να συμπεριλαμβάνει δημοφιλή brands, όπως τα Abercrombie & Fitch, Gap, H&M, Mango, Uniqlo, Urban Outfitters, και Zara μεταξύ άλλων.

Αυτή είναι η δεύτερη χρόνια που θέτει αυτή την προϋπόθεση στους χρήστες τους, δηλώνοντας μάλιστα, ότι η κίνηση αυτή έκανε τους πελάτες του να επιστρέψουν ξανά γιατί ήξεραν ότι στην πλατφόρμα θα βρουν ποιοτικά ρούχα στα οποία αξίζει να επενδύσουν.

Με τη χρήση AI τεχνολογίας, η εταιρεία αποφάσισε να λάβει επιπλέον μέτρα με την καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, παρουσιάζοντας την τραγική κατάσταση στις χωματερές της Αφρικής και αλλού, που γεμίζουν με ρούχα από brands της γρήγορης μόδας που καταλήγουν εκεί από εύπορες χώρες της Δύσης. Μέσα από ένα βίντεο στο Instagram για την καμπάνια “Think First, Buy Second” (=Σκέψου πρώτα, αγόρασε second) που δείχνει την Times Square γεμάτη με ρούχα σαν αυτά που καταλήγουν στις χωματερές, η εταιρεία λέει: «Πώς θα ήταν αν τα απόβλητα της γρήγορης μόδας κατέληγαν μπροστά από το σπίτι σου;», αναφέροντας, στη λεζάντα του post, ότι 92 εκατομμύρια τόνοι ρούχων καταλήγουν στις χωματερές αυτές.

Η απόφαση για την καμπάνια αυτή του Vestiaire Collective, πάρθηκε μετά από ένα ταξίδι των ιδιοκτητών του, σε αγορές τις Ghana όπου πωλούνται τα ρούχα αυτά από τα απόβλητα που βρίσκονται στις χωματερές. «Η γρήγορη μόδα συμβάλλει στην υπερβολική παραγωγή και κατανάλωση, με αποτέλεσμα αυτό να έχει τραγικές κοινωνικές και περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις στον Παγκόσμιο Βορρά. Είναι χρέος μας να αντιδράσουμε και να δώσουμε το προβάδισμα ώστε και άλλοι μεγάλοι «παίχτες» της βιομηχανίας να ακολουθήσουν το κίνημά μας και μαζί να έχουμε αντίκτυπο»αναφέρει η Dounia Wone, Chief Impact Officer του Vestiaire Collective.

Σχετικά με το λανσάρισμα της καμπάνιας με τη χρήση AI, το Vestiaire Collective αναφέρει ότι θα κυκλοφορήσει κι άλλα παρόμοια βίντεο με visuals και σε άλλα δημοφιλή locations στον κόσμο, όπως στον Πύργο του Άιφελ, με σκοπό να διαδώσει πιο ισχυρά το μήνυμά του. Μέσα από ένα giveaway μάλιστα, θα δωρίσει ένα voucher 400€ σε τυχερούς, παροτρύνοντας τον κόσμο να κάνει repost το βίντεο με στόχο να κυκλοφορήσει ακόμα πιο γρήγορα το μήνυμά του, ειδικά με αφορμή την επερχόμενη Black Friday.