ΣΟΥΡΕΑΛ ΣΤΙΓΜΗ

Το MSCHF ξαναχτυπά με την πιο μικροσκοπική τσάντα στον κόσμο -ίση με ένα ψίχουλο

MSCHF

Θα σου πω γιατί μου αρέσει αυτό το πείραμα. Γιατί μας προκαλεί να δούμε τη μόδα με διαφορετικό μάτι. Να την απομυθοποιήσουμε. Να απαλλαγούμε από την αξία που έχουμε δώσει σε κάποια πράγματα που την αφορούν, όπως είναι ο υπερκαταναλωτισμός και η εμμονική αντιμετώπιση των trends, για παράδειγμα. Για να σταματήσουμε να την παίρνουμε τόσο στα σοβαρά και να δούμε ότι ένα κομμάτι της μόδας είναι και ο πειραματισμός. Είτε αυτό αφορά το στιλ μας, είτε αφορά τις δημιουργίες που κυκλοφορούν κάποια fashion brands και οίκοι, κατά καιρούς. Η μικροσκοπική τσάντα του MSCHF είναι σίγουρα στη λίστα των “wtf” fashion items που αντιμετωπίζουν τη μόδα κατ’ αυτό τον τρόπο και ένα «προϊόν» (αν μπορεί να το πει κανείς έτσι), που δεν έχει την παραμικρή χρηστικότητα.

Το μόνο πράγμα που χαρακτηρίζει την τσάντα του MSCHF και που την κάνει άξια συζήτησης, είναι το μέγεθός της. Είναι σίγουρα μια σουρεάλ στιγμή αυτή που βιώνουμε (μαζί με πολλές άλλες στη ζωή μας τελευταία), που μας δείχνει την «πειραματική» πλευρά της μόδας.

Η πιο μικρή και από ένα ψίχουλο τσάντα του MSCHF

Το MSCHF είναι ένα fashion brand που σίγουρα δεν ακολουθεί την πεπατημένη. Στόχος του δεν είναι απαραίτητα οι πωλήσεις (αν και δεν τα πάει άσχημα με τα κέρδη του), ούτε να κυκλοφορήσει προϊόντα μόδας που χαρακτηρίζονται για την πρακτικότητά τους.

Αν δεν σου λέει κάτι το όνομα του brand, να σου υπενθυμίσω ότι είναι αυτό που τον Φεβρουάριο κυκλοφόρησε τις φημισμένες XXL, καρτουνίστικες, κόκκινες μπότες -αν έχεις social media τότε τις έχεις δει σίγουρα στο feed σου. Το τελευταίο λανσάρισμα του MSCHF είναι μια τσάντα Louis Vuitton. Ή πιο σωστά, η πιο μικρή τσάντα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στον κόσμο. Είναι τόσο μικρή που κάποιος μπορεί να την μπερδέψει με ένα ψίχουλο. Είναι τόσο μικρή που δεν είναι ορατή με το γυμνό μάτι -χρειάζεσαι μεγεθυντικό φακό για να τη δεις. Είναι τόσο μικρή που δεν χωράει να βάλεις τίποτα μέσα -ίσως ένα πολύ, πολύ μικρό ψίχουλο. Ή μια πολύ λεπτή τρίχα μαλλιών.

Γιατί όμως, το MSCHF κυκλοφόρησε αυτή τη τσάντα; Ένας λόγος, είναι αυτός που σου ανέφερα παραπάνω: για να προκαλέσει ή γιατί το brand αντιμετωπίζει τη μόδα με πιο πειραματικό τρόπο. Αλλά υπάρχουν κι άλλοι λόγοι.

Η μικροσκοπική τσάντα του MSCHF δημιουργήθηκε με αφορμή τον οίκο δημοπρασίας ‘Joopiter’ που έχει ο συνθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής των ανδρικών συλλογών του οίκου Louis Vuitton, Pharrell Williams. Αν δει κανείς την τσάντα αυτή από κοντά -με μεγεθυντικό φακό- θα παρατηρήσει το χαρακτηριστικό μονόγραμμα του γαλλικού οίκου -αν και σύμφωνα με το brand, δεν έχει πάρει άδεια από τη Louis Vuitton, οπότε δεν πρόκειται για συνεργασία με τον οίκο. Πρόκειται όμως για ένα προϊόν που θα δοθεί για πλειστηριασμό στο “Just Phriends sale” του Pharrell. «Ο Pharrell λατρεύει τα μεγάλα καπέλα όποτε του φτιάξαμε κάτι πολύ μικρό», δήλωσε ο CCO του brand, Kevin Wiesner. Οπότε στην ουσία αυτή η τσάντα είναι διαθέσιμη μόνο μέσω πλειστηριασμού. Αλλά ας δούμε από πιο κοντά, την τσάντα MSCHF, το design της και κυρίως το μέγεθός της.

Η τσάντα από κοντά

Με το όνομα “ Microscopic Handbag” (μικροσκοπική τσάντα), η τσάντα του MSCHF έχει φτιαχτεί από φωτοπολυμερή ρητίνη (aka 3D printing). Το μέγεθός της υπολογίζεται στα 657 x 222 x 700 μικρόμετρα (στην ουσία υπολογίζεται σαν το κεφάλι μιας καρφίτσας). Η τσάντα-μινιατούρα έχει το ίδιο σχέδιο με την “OnTheGo” τσάντα Louis Vuitton που περιλαμβάνει το μονόγραμμα του οίκου. Είναι σε neon green, απόχρωση που πιστεύω, ότι επέλεξε το brand για να φαίνεται -έστω και λίγο. Το MSCHF εξήγησε ότι η τσάντα αυτή είναι μια δήλωση για την μανία των καταναλωτών για τις designer bags και δη, για τις mini bags που έχουν κυκλοφορήσει πολλά brands, την τελευταία 5ετία.

«Ένα κάποτε πρακτικό αντικείμενο, όπως είναι η τσάντα, γίνεται όλο και πιο μικρή και το status της παραμένει σταθερά πιο αφηρημένο […]. Έχουν γίνει δυσλειτουργικές, ταλαιπωρώντας αυτόν που τις κρατάει», σχολιάζει το brand.

MSCHF

Η τσάντα του MSCHF θα είναι διαθέσιμη μέσω πλειστηριασμού, σε γκαλερί στο Παρίσι και θα δοθεί σε μια ειδική αεροστεγή θήκη. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να τη δουν με μικροσκόπιο μόνο. Δεν είναι ακόμα γνωστό ποια είναι η αρχική προσφορά της, αλλά αν και ένα απόλυτα αχρείαστο αντικείμενο, κάποιοι ίσως να την αντιμετωπίσουν ως ένα έργο τέχνης ή ένα collector’s item -κάτι που μπορεί να αυξήσει την αξία της.

Όποιος κι αν την αποκτήσει, θα είναι σίγουρα μια σουρεάλ στιγμή όταν την «κρατήσει» στα χέρια (;) του. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που εμένα με ιντριγκάρει είναι ο χλευαστικός τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει το brand τη μόδα και το μήνυμα που θέλει να περάσει. Μπορεί να σχολιάζουμε αρνητικά την τσάντα αυτή ή τις απαράδεκτες κόκκινες μπότες που έγιναν viral μερικούς μήνες πριν, αλλά είναι γεγονός ότι η μόδα συχνά απορρίπτει την πρακτικότητα των ρούχων και αξεσουάρ και κάποιοι οίκοι θα κάνουν τα πάντα για την προσοχή. Είναι καλό marketing αυτό; Σίγουρα. Αλλά δεν προσφέρει άμεσα κάτι στον καταναλωτή. Το μόνο θετικό που βλέπω το γεγονός ότι «πειράματα» σαν αυτά μας κάνουν να αντιμετωπίζουμε τη μόδα με λιγότερη σοβαρότητα.