ΜΟΔΑ

Σάλος με διαφήμιση της Gucci – Απαγορεύτηκε εξαιτίας του μοντέλου

H διαφήμιση του οίκου μόδας Gucci κρίθηκε απαγορευμένη από την Advertising Standards Authority (ASA) καθώς ένα από τα μοντέλα της καμπάνιας χαρακτηρίστηκε 'αρρωστημένα λεπτό'.

Η ψηφιακή καμπάνια του οίκου, κομμάτι του γενικότερου concept ‘Cruise 2016’ που παρουσίασε για τη συλλογή Resort 2016, δέχθηκε κριτική τον Δεκέμβριο της προηγούμενης χρονιάς μετά το αφιέρωμα στο online website της εφημερίδας Times, από έναν αναγνώστη ο οποίος παραπονέθηκε για το γεγονός πως ένα από τα μοντέλα ήταν υπερβολικά λεπτό και έθεσε το θέμα του κατά πόσο η διαφήμιση είναι ηθικά σωστή.

 

Οι φωτογραφίες από το video της καμπάνιας που χρησιμοποιήθηκαν για τη διαφήμιση παρουσιάζουν τα μοντέλα σε διάφορα σενάρια -μία γυναίκα που φοράει ένα συνδυασμό από σακάκι και φούστα και μία άλλη με ένα μακρύ φόρεμα να γέρνει σε έναν τοίχο.

Ο οίκος δήλωσε πως οι διαφήμιση ήταν κομμάτι του video της καμπάνιας που παρουσιάζει ένα πάρτυ και απευθύνεται σε ένα μεγαλύτερης ηλικίας και πιό σοφιστικέ κοινό -το ίδιο κοινό που απευθύνεται η εφημερίδα Times. Στην ίδια δήλωση τέθηκε το θέμα του ότι αν μία γυναίκα είναι υπερβολικά λεπτή ή όχι είναι ‘υποκειμενικό’, κάτι με το οποίο συμφώνησε η ίδια η Times.

Η ASA παρ’ όλα αυτά έκρινε πως η φωτογραφία με το μοντέλο που γέρνει στον τοίχο είναι ‘ανεύθυνη’ και κάνει την γυναίκα αυτή να φαίνεται ‘λιπόσαρκη’. Ακόμα είπε πως “ο κορμός και τα χέρια της είναι ιδιαίτερα λεπτά και φαίνονται εκτός αναλογίας σε σχέση με το κεφάλι και το υπόλοιπο σώμα. Γι’ αυτούς τους λόγους, θεωρούμε πως το μοντέλο που γέρνει στον τοίχο φαίνεται να είναι αρρωστημένα λεπτό στη φωτογραφία, επομένως καταλήγουμε στο ότι η διαφήμιση είναι ανεύθυνη”.

 

Οι αντιπρόσωποι του οίκου επισήμαναν πως και τα δύο μοντέλα είχαν συγκεκριμένη σωματική διάπλαση και δεν πιστεύουν πως απεικονίζονται με τρόπο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως αρρωστημένος.

Η διαφήμιση απαγορεύτηκε να εμφανιστεί ξανά με αυτή τη μορφή, με την ASA να υποχρεώνει τον οίκο Gucci να σιγουρεύει πως οι φωτογραφίες στις διαφημίσεις του θα είναι φτιαγμένες με περισσότερη ευθύνη στο μέλλον.