ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

PFW: Η ανέμπνευστη συλλογή Dior, το αισθησιακό σαφάρι του Saint Laurent και η διαρκής καινοτομία του Anrealage

Saint Laurent Spring 2023 Launchmetrics Spotlight

Η αντίστροφη μέτρηση για την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων των Spring 2024 συλλογών έχει ξεκινήσει, με την Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι να είναι ο τελευταίος σταθμός.

Η πανέμορφη, ευρωπαϊκή πόλη είναι πάντα μια που ξεχωρίζει για τα μεγάλα ονόματα που έχει στο πρόγραμμά της, αλλά το ερώτημα είναι το εξής: μετά από ένα αναπάντεχα δυναμικό Μιλάνο, μπορούν οι γαλλικοί οίκοι να διατηρήσουν τον ενθουσιασμό για τη μόδα της επόμενης σεζόν όσο οι Ιταλοί; Οι πρώτες ενδείξεις είναι καλές, με μια συλλογή Saint Laurent να μας κάνει να ερωτευόμαστε τον οίκο ξανά, με το Anrealage να μας οδηγεί σε ένα πιο λαμπρό μέλλον της μόδας και με τον Dior να απογοητεύει για την έλλειψη έμπνευσης.

Παρακάτω, 3 shows από την Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι που αξίζει να γνωρίζεις.

Dior Spring 2024: Μια συλλογή με μη ελκυστικά ρούχα

Θυμάμαι παλαιότερα, να ξεφυλλίζω ένα περιοδικό μόδας και να βλέπω φωτογραφίες από τη “Geisha collection” που είχε κυκλοφορήσει την Άνοιξη του 2007 ο οίκος Dior. Ήταν την εποχή που ο John Galliano σχεδίαζε για τον γαλλικό οίκο -από τις καλύτερες περιόδους για τον οίκο-, ο οποίος είχε την ικανότητα να «αιχμαλωτίζει» το συναίσθημα και να εξερευνά τη γυναικεία θηλυκότητα, πηγαίνοντας τα ρούχα σε άλλο επίπεδο.

Τι είχαν το ρούχα του Galliano που σχεδίαζε για τον οίκο Dior; Αισθησιασμό. Είχαν φαντασία. Έκανε τις γυναίκες να θέλουν να τα φορέσουν. Το αντίθετο αυτού είναι η Spring 2024 συλλογή Dior που παρουσίασε ο οίκος στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι. Μια από τις λιγότερο επιτυχημένες συλλογές του οίκου, κατά τη γνώμη μου, μετά από μια σειρά μέτριων και επαναλαμβανόμενων κολεξιόν.

Launchmetrics Spotlight

Και για να πω τα καλά από την αρχή: Τα ρούχα είναι πάντα καλοφτιαγμένα. Και υπάρχουν κομμάτια σε κάθε συλλογή της Maria Grazia Chiuri που είναι όμορφα και μοντέρνα. Δεν είναι όμως η πλειοψηφία αυτή. Και κυρίως; Όπως πολύ σωστά σχολίασε και το fashion account στο IG @Ideservecouture, από τα ρούχα της Spring 2024 συλλογής έλειπε ένα πολύ σημαντικό πράγμα: η επιθυμία. Το να λαχταράς να τα φορέσεις.

Launchmetrics Spotlight

Αυτό σε συνδυασμό με την έλλειψη ταυτότητας σε έναν οίκο που έμαθε στις γυναίκες πώς να ντύνονται, απογοητεύει. Και είναι στενάχωρο να το βλέπεις, ειδικά από μια πετυχημένη γυναίκα σχεδιάστρια που κατά τη διάρκεια της θητείας στον οίκο Dior, έχει προσφέρει μοναδικές στιγμές στη μόδα, έχει γιορτάσει τη γυναίκα, αλλά τα μη ελκυστικά ρούχα της συλλογής το καθιστούν δύσκολο να αφουγκραστούμε το όραμά της.

Launchmetrics Spotlight

Πουκάμισα με ένα ώμο συνδυασμένα με κλος μίντι φούστες, φάνηκαν τρομερά basic. Η χρήση του ταρό μοτίβου (που έχει φέρει στις δημιουργίες της για τον οίκο από την πρώτη της συλλογή) σε πανωφόρια και φορέματα δεν ήταν αρκετή για να προσφέρει κάτι το ενδιαφέρον στα ρούχα. Η muted χρωματική παλέτα δεν μας παρέπεμψε καθόλου στην άνοιξη -κάτι που θα συγχωρούσαμε αν το design των ρούχων είχε κάτι να πει. Τα δαντελένια φορέματα που δεν είχαν κάποια ιδιαίτερη προσοχή ως προς τον σχεδιασμό ή την κατασκευή τους, απογοήτευσαν κι αυτά.

Launchmetrics Spotlight

Εκεί που είδαμε την σχεδιάστρια να «ξεσηκώνει» με πιο ενδιαφέρουσες τεχνικές, ήταν στα denim κομμάτια της συλλογής που στο στρίφωμά τους είχαν το εφέ καμένου υφάσματος, ενώ τα φλατ gladiator παπούτσια που ξανασύστησε σε αυτή τη συλλογή, είναι σίγουρα από τα It items της σεζόν.

Launchmetrics Spotlight

Το ενδιαφέρον βίντεο installation δε, της καλλιτέχνιδας Elena Bellatoni που ανέγραφε φεμινιστικές φράσεις του τύπου «Δεν ανήκω σε κανέναν», «Το σώμα μου δεν είναι προϊόν», «Δεν είμαι η κούκλα σου», είναι ένας (επαναλαμβανόμενος) τρόπος για τη Chiuri να συνδεθεί με το γυναικείο κοινό της.

Πόσο ακόμα θα μας κρατάει ο επιλεκτικός φεμινισμός της Maria Grazia Chiuri;

Για εμένα, φεμινισμός σημαίνει (και) να υποστηρίζεις όλες τις γυναίκες, ειδικά στον χώρο της μόδας που μας έχει μάθει να αποδεχόμαστε μόνο ένα είδος ομορφιάς. Πού είναι η διαφορετικότητα στους σωματότυπους; Πού είναι η διαφορετικότητα στα είδη ομορφιάς; Τότε θα μπορούσα να πειστώ απόλυτα για την αληθινή ενδυνάμωση που προσφέρει στο γυναικείο φύλο.

Launchmetrics Spotlight

Θα βοηθούσε βέβαια και το να σχεδίαζε ρούχα για γυναίκες που θέλουν να νιώθουν αυτοπεποίθηση και δυναμικές και σέξι μέσα από μοντέρνα ρούχα. Η Spring 2024 συλλογή Dior, δυστυχώς, δεν είχε τίποτα απ’ όλα αυτά. Ελπίζω σε κάτι καλύτερο (ξέρω ότι έχει κάτι καλύτερο να προσφέρει), την επόμενη φορά.

Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι: Saint Laurent Spring 2024 -Η ωδή στην κληρονομιά του Yves

Μπορεί ο οίκος Saint Laurent να έχει «ταχθεί» εναντίον της εκπροσώπησης στα σώματα και να μην παρουσιάζει την οποιουδήποτε είδους διαφορετικότητα στους σωματότυπους (δεν θα δεις ούτε ένα μοντέλο με καμπύλες στην πασαρέλα), αλλά σε ό,τι αφορά τα ρούχα, δεν μπορούμε να αρνηθούμε το ταλέντο του. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Anthony Vaccarello έχει καταφέρει να αναμείξει τη μόδα του σήμερα με την κληρονομιά που άφησε ο Yves, αριστουργηματικά.

Ο Yves σχεδίαζε πάντα για τη δυναμική γυναίκα και κάπως έτσι προέκυψε και μια από τις εμβληματικές συλλογές του, η “Safari Collection”, με τον ίδιο να κυκλοφορεί το πρώτο safari jacket το 1968. Η Spring 2024 συλλογή που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, λοιπόν, ήταν μια νέα εκδοχή των iconic safari jackets και ολόσωμων φορμών για τα οποία είναι γνωστός ο οίκος. Με ένα soundtrack του Sebastian και ένα voiceover της Catherine Deneuve, ο οίκος γιόρτασε τον αισθησιασμό και τη δυναμικότητα της γυναίκας Saint Laurent.

Launchmetrics Spotlight

Οι περισσότερες σιλουέτες των 49 looks που είδαμε στην πασαρέλα, είχαν αναφορές από δημιουργίες του Yves, όπως και τα φημισμένα καφτάνια που εμπνεύστηκε από τα παραδοσιακά Μαροκινά ενδύματα. Σε κάθε look που είδαμε στην πασαρέλα όμως, «ξεχείλιζε» με αισθησιασμό κάτι που ήρθε τότε μέσα από την ικανότητα του Vaccarello να κάνει τα πάντα να δείχνουν σέξι. Σε αυτό βοήθησε και η μίξη κλασικών στοιχείων από την ανδρική γκαρνταρόμπα, αλλά και η θεά Eva Herzigová, το iconic μοντέλο από τα 90s, που περπάτησε και έδωσε δυναμισμό στα ρούχα και στην πασαρέλα.

H Eva Herzigová / Launchmetrics Spotlight
H Eva Herzigová

Το «πάντρεμα» του ανδρικού με το γυναικείο ντύσιμο ήταν ένα μοτίβο που υιοθέτησε ο Yves από το ξεκίνημα της καριέρας του, με το θρυλικό “Le Smoking” -ένα γυναικείο tuxedo-, να σπάει το φράγμα μεταξύ ανδρικού και γυναικείου φύλου στα ρούχα.

Launchmetrics Spotlight

Το αποτέλεσμα αυτού του «παντρέματος» ήταν slouchy και άνετες γραμμές στα ρούχα οι οποίες όμως, αναδεικνύουν το γυναικείο σώμα μέσα από τις κομψές, δερμάτινες ζώνες που φόρεσε ακόμα και στα πιο ladylike φορέματα, δημιουργώντας την πιο ενδιαφέρουσα αντίθεση στα styles.

Launchmetrics Spotlight

Στράπλες cargo ολόσωμες φόρμες, διάφανα τοπ που ήταν σαν δεύτερο δέρμα, έδωσαν μια δόση sexiness στα safari παντελόνια. Τα εντυπωσιακά-σαν-γλυπτά σκουλαρίκια ανέδειξαν τα ρούχα της συλλογής προσφέροντας έξτρα θηλυκότητα σε αυτά. Η αιθέρια χρωματική παλέτα των γήινων και ουδέτερων αποχρώσεων δε, έδωσαν κομψότητα σε όλη τη συλλογή.

Launchmetrics Spotlight

Launchmetrics Spotlight

Υπάρχει κάτι τόσο κουλ και σίγουρο στα ρούχα του Anthony Vaccarello όταν σχεδιάζει για τον Saint Laurent, κάτι που χαρακτήριζε απόλυτα και τον Yves σαν σχεδιαστή, που τον κάνει ένα φανταστικό ταίρι για τον οίκο.

Τι κρίμα να μην γιορτάζει αυτή την γυναικεία ενδυνάμωση μέσα από τη συμπερίληψη στους σωματότυπους; Φαντάζεσαι αυτά τα 70s inspired κρουαζέ φορέματα της συλλογής, σε curvy σώματα; Pure perfection.

Τα «μετασχηματιστικά» ρούχα του Anrealage στη Spring 2024 συλλογή

Μετά από τη Fall 2023 συλλογή που έγινε viral για όλους τους σωστούς λόγους, το brand Anrealage, επιστρέφει. Στην προηγούμενη συλλογή του για το brand, ο σχεδιαστής Kunihiko Morinaga παρουσίασε μια σειρά από λευκά σύνολα τα οποία με τη χρήση UV ακτινοβολίας, «έπαιρναν ζωή» και χρωματίζονταν με τα πιο έντονα χρώματα. Η συλλογή, έκανε τον γύρο του διαδικτύου, τόσο ώστε η Beyoncé να φορέσει δημιουργία του στην περιοδεία της, “Renaissance”. Μετά από αυτή τη συλλογή μάλιστα, ο Morinaga κατοχύρωσε την τεχνική αυτή που ανέπτυξε, όπου μέσα από τη χρήση φωτός αλλάζει χρώμα στα υφάσματα των ρούχων.

Η συνέχεια μιας τόσο επιτυχημένης συλλογής, είναι η Spring 2024 συλλογή που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, που κι αυτή συνδυάζει μόδα και καινοτόμα τεχνολογία.

Για τον Morinaga, η μόδα έχει πολύ ελεύθερο χώρο για πειραματισμό και εξερεύνηση και ο τρόπος που την αντιμετωπίζει είναι σχεδόν ποιητικός και ρομαντικός.

Σε μια εποχή που -θεωρητικά πάντα-, τα έχουμε δει όλα, το έργο του Morinaga και η τεχνική του (που έχει το όνομα “Anvisual”), δείχνουν πως υπάρχουν ακόμα τρόποι που μπορεί να καινοτομήσει κανείς στον χώρο αυτό. Στη Spring 2024 συλλογή του, «παίζει» με το «Υπαρκτό» και το «Μη-Υπαρκτό», κάτι που περιγράφει τέλεια τον τρόπο που μεταχειρίζεται το ρούχο. Τα ρούχα του είναι υπαρκτά, αλλά το «μη-υπαρκτό» χρώμα που προσθέτει σε αυτά με την ειδική τεχνική του, ενώνει δυο διαφορετικούς κόσμους.

Σε έναν «γκρι» κόσμο που του λείπει η αυθεντικότητα και η ζωντάνια, ο Morinaga φέρνει το χρώμα και δίνει ζωή στο ένδυμα, με έναν πολύ διαφορετικό τρόπο απ’ αυτόν που έχουμε συνηθίσει ως τώρα. «Τώρα θέλουμε να εξελίξουμε αυτή την επιχείρηση», σχολίασε ο Morinaga στο τέλος του show και απόδειξη αυτού είναι η συνεργασία του με το brand X8 για τη δημιουργία μιας συλλογής γυαλιών ηλίου.

Όσον αφορά τη συλλογή, ο σχεδιαστής χρησιμοποίησε για ακόμη μια φορά την UV ακτινοβολία η οποία στην προηγούμενη συλλογή, μέσω ενός μηχανήματος έστελνε το φως στα ρούχα από κάτω προς το πάνω, αλλάζοντας τα χρώματα των υφασμάτων αμέσως. Στη Spring 2024 συλλογή, η ακτινοβολία ερχόταν από φώτα που ήταν τοποθετημένα πάνω από τα μοντέλα και που άλλαζαν χρώμα με ένα κλικ.

Το design των ρούχων εξελίχθηκε σε αυτή τη συλλογή, με τη συλλογή Anrealage να παρουσιάζει μια σειρά από PVC κομμάτια σε διάφορες σιλουέτες, καμπαρντίνες, πανωφόρια με ογκώδη μανίκια, αλλά και items όπως κοντές κάπες, φούστες και πουλόβερ να περιλαμβάνουν ένα τετράγωνο cut-out μοτίβο.

Τσάντες, μπότες και μοκασίνια έκαναν το ντεμπούτο τους στη συλλογή και σύμφωνα με τον σχεδιαστή, έχουν φτιαχτεί από ένα νέο είδος PVC υλικού, που είναι φιλικό προς το περιβάλλον.

Αυτό που είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον σε αυτή τη συλλογή, ήταν η ένταση των χρωμάτων και ο τρόπος που κάλυπταν το διάφανο PVC, προσφέροντας ένα μοναδικό αποτέλεσμα. Ναι, το design των ρούχων μπορεί να χρειάζεται λίγη δουλειά, αλλά αυτό είναι αναμενόμενο όταν το ένδυμα αντιμετωπίζεται με τόσο αντισυμβατικές οδούς που χρειάζονται χρόνο μέχρι να τελειοποιηθούν. Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορείς παρά να μην σταματήσεις να χαζέψεις αυτό το «θαύμα» της τεχνολογίας που αντιμετωπίζει τη μόδα με φρέσκο και καινοτόμο τρόπο.