WATCHLIST

Οι μεγάλες πρωταγωνίστριες που επηρέασαν τη μόδα

Έχοντας υπόψη το μέγεθος δουλειάς που απαιτείται από σχεδιαστές και στυλίστες γιά τη δημιουργία ρούχων και outfits για τους πρωταγωνιστές των ταινιών που βγαίνουν στο σινεμά, το πλέον ακόλουθο είναι οι χαρακτήρες αυτοί να αφήνουν το δικό τους σημάδι στο κόσμο της μόδας. Από την Audrey Hepburn ως τη Sarah Jessica Parker, αυτή είναι μία λίστα με τις γυναίκες που καθόρισαν το τρόπο που ντυνόμαστε μέχρι και σήμερα.

Μarilyn Monroe – “Seven Year Itch”

 

Στο άκουσμα του ονόματος της Marilyn Monroe δεν μπορούμε παρά να σκεφτούμε κατευθείαν τις ξανθιές μπούκλες, τα κόκκινα χείλη και φυσικά το πιό iconic λευκό φόρεμα στην ιστορία των φορεμάτων. Στη ταινία “Seven Year Itch” του 1955 η Monroe φοράει το συγκεκριμένο φόρεμα, σχεδιασμένο από τον William Travilla, καθώς ο αέρας το παρασύρει αποκαλύπτοντας πόδια (και εσώρουχα) και ορίζοντας τη σκηνή ως μία απ’ τις πιο ιστορικές κινηματογραφικές σκηνές που γυρίστηκαν ποτέ.

Αudrey Hepburn – “Breakfast at Tiffany’s”

 

Είναι σχεδόν δύσκολο να μην έχεις έστω και τη παραμικρή ανατριχίλα όταν στη πρώτη σκηνή του Breakfast at Tiffany’s (1961) η Audrey Hepburn κατεβαίνει από το κίτρινο ταξί στο ‘little black dress’ της, βολτάρει και κοντοστέκεται μπροστά στη βιτρίνα του Tiffany & Co. Το φόρεμα, σχεδιασμένο διά χειρός Hubert de Givenchy είναι το πιο iconic φόρεμα του 20ού αιώνα και το πιο γνωστό ‘little black dress’ όλων των εποχών.

Faye Dunaway – “Bonnie and Clyde”

 

Τα outfits της Faye Dunaway στη ταινία Bonnie and Clyde (1967) έχουν μια κομψότητα βγαλμένη από τα 30s πηγαίνοντας έτσι κατά στο χαρακτηριστικό φαινόμενο ‘mini-skirt’ της εποχής και προωθώντας το ‘midi’. Απλά κοψίματα, pencil skirts, πουλόβερ, μαντήλια με prints, μπερέδες και φυσικά το εικονικό ξανθό καρέ, είναι όλα επιλεγμένα από τη στυλίστρια Theadora Van Runkle. Η Runkle, αυτοδίδακτη σχεδιάστρια κοστουμιών, ήταν προτεινόμενη για Oscar για τις δημιουργίες της στο Bonnie and Clyde που ήταν και η πρώτη της ταινία.

Diane Keaton – “Annie Hall”

 

H Diane Keaton ως Annie Hall στην ομόνυμη ταινία του Woody Allen (1977), καθιέρωσε τους θεσμούς του ανδρόγυνου look. Παρά τις διαφωνίες της σχεδιάστριας των κοστουμιών και με την έγκριση του αγαπημένου της Woody να φορέσει ό,τι θέλει, η Keaton έντυσε τον εαυτό της για το ρόλο της Annie και φυσικά είμαστε ευγνώμονες που το έκανε. Με τα φαρδιά παντελόνια, τα γιλέκα και τις γραβάτες η Keaton είναι η επιτομή του ανδρόγυνου chic.

Molly Ringwald – “Pretty in Pink”

 

To “Pretty in Pink” (1986) είναι μία απ΄ τις πιό κλασσικές ταινίες των 80s με τη Molly Ringwald στο ρόλο της Andie Walsh. Ντυμένη κατά κύριο λόγο στα ροζ –προφανώς-, με πολλά floral, δαντέλες, πουλόβερ και oversized σακάκια και καπέλα η Ringwald υποδύεται μία teenager με το όνειρο να γίνει σχεδιάστρια μόδας. Με τη βοήθεια της σχεδιάστριας κουστουμιών Marilyn Vance, ο ρόλος της Andie Walsh προβάλλει με επιτυχία την.. άβολη στυλιστική φάση των teenagers αλλά και μιά πιό ρομαντική version του ανδρόγυνου look με τα φαρδιά παντελόνια και σακάκια.

Uma Thurman – “Pulp Fiction”

 

Στη ταινία του Quentin Tarantino, “Pulp Fiction” (1994), η Uma Thurman ως Mia Wallace κάνει την εμφάνισή της με κοντό καρέ (‘bob’) και ορίζει το 90s minimalism με ρούχα.. γραφείου. Η σχεδιάστρια των κοστουμιών της ταινίας, Betsy Heimann, έχει πεί στο περιοδικό Elle πως έκοψε το κάτω μέρος του μαύρου παντελονιού που φοράει η Thurman αφού όντας πολύ ψηλή της ήταν κοντό και τα άλλα παντελόνια δεν άρεσαν στον Τarantino.

Sarah Jessica Parker – “Sex and The City: The Movie”

 

Έχοντας ήδη εδραιώσει τη φήμη της ως fashionista στη σειρά Sex and The City, η Sarah Jessica Parker στο ρόλο της Carrie Bradshaw δεν απογοητεύει το κοινό της για μία ακόμη φορά. Στην ομώνυμη ταινία (2008) η Parker εμφανίζεται σε ένα ακόμη extravagant outfit φορώντας μία μωβ balloοn φούστα και ένα t-shirt Dior βολτάροντας στα στενά του Abu Dhabi (casually). H Parker έχει καταφέρει να κατακτήσει τη θέση της ανάμεσα σε iconic χαρακτήρες ταινιών από παλαιότερες εποχές και είναι ένα από τα μεγαλύτερα fashion movie icons του 21ού αιώνα.