FASHION NEWS

Ο οίκος Prada πήρε την πρωτιά. Ποιοι βρίσκονται στο top 20 των πιο hot fashion brands;

Launchmetrics Spotlight

Η μόδα κάνει κύκλους και δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα για να το επιβεβαιώσω αυτό, από τη λίστα του Lyst. Οι έρευνες έγιναν, ο κόσμος έδειξε την προτίμησή του, έκρινε με βάση όσα έχουν παρουσιάσει οι οίκοι μόδας το τελευταίο τρίμηνο του 2022 και αποφάσισε. Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, λοιπόν, το no.1 fashion brand είναι ο οίκος Prada. Με τους Miuccia Prada και Raf Simons να υπηρετούν ως καλλιτεχνικοί διευθυντές του ιταλικού brand, ο γνωστός οίκος αποτελεί τον πιο περιζήτητο στον χώρο της μόδας.

Αυτά τα νέα προκύπτουν, όπως σου είπα, από τη λίστα του Lyst, μια τεχνολογική εταιρεία μόδας (που είναι και e-shop), και το οποίο αναλύει τις αναζητήσεις, αλλά και τη ζήτηση των προϊόντων μόδας. Το Lyst αναλύει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις αναζητήσεις τους, τις πωλήσεις του κάθε fashion brand, αλλά και τη δημοτικότητα των πιο hot προϊόντων σε όλες τις πλατφόρμες (από τα e-shops μέχρι και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), σε παγκόσμιο επίπεδο. Κάθε τρίμηνο, λοιπόν, το Lyst αναλύει όλα αυτά τα data και σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, οι αναζητήσεις του οίκου Prada, ανέβηκαν κατά 37%.

Πιο συγκεκριμένα, το διάστημα του Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου, τα πλέον δημοφιλή slingback παπούτσια του οίκου, ήταν από τα πολυζήτητα προϊόντα μόδας. Μαζί με το γεγονός ότι λάνσαρε την πρώτη συλλογή κοσμημάτων πολυτελείας από ανακυκλωμένο χρυσό και την κυκλοφορία της σειράς Prada Linea Ross Fall 2022 με πρόσωπο την TikToker, Charli D’ Amelio, ο οίκος είχε μια πολύ παραγωγική και κερδοφόρα χρονιά. Φυσικά, μαζί με τη λίστα αυτή και την πρωτιά του γνωστού ιταλικού label, είχαμε την ευκαιρία να δούμε και ποιοι άλλοι οίκοι είχαν μια καλή ή όχι και τόσο καλή χρονιά.

Η λίστα του Lyst βάζει τον οίκο Prada στην πρώτη θέση. Ποιοι βρίσκονται στο top 20;

Η λίστα του Lyst περιλαμβάνει το top 20, των πιο hot brands στον χώρο της μόδας. Είναι σημαντικό, λοιπόν, για αυτούς τους οίκους να στοχεύσουν στο να βρίσκονται στη λίστα, γιατί αυτό σημαίνει ότι έχουν κάνει καλή δουλειά, όχι μόνο στον σχεδιασμό των συλλογών τους, αλλά και στο marketing. Στις καινούργιες συλλογές που παρουσιάζουν οι οίκοι κάθε σεζόν, πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 2-3 προϊόντα (ρούχα ή αξεσουάρ), που θα δημιουργήσουν «σούσουρο». Όπως συνέβη, και με τις μικροσκοπικές φούστες του οίκου Miu Miu, το 2021, για παράδειγμα, ή τις μίνι τσάντες του Jacquemus το 2018 κ.ο.κ.

Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα είδαμε στη μόδα του 2022, δεύτερος στη λίστα βρίσκεται ο οίκος Gucci. Το ιταλικό brand είχε την πρωτιά στην τελευταία λίστα, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται η αποχώρηση του Alessandro Michele, έπαιξε ρόλο στη δημοτικότητά του. Έτσι, χάνει την πρωτιά από τον οίκο Prada, αλλά το πραγματικό ενδιαφέρον είναι το επόμενο brand στη σειρά, αλλά και το no.11.

Σύμφωνα με το Lyst, λοιπόν, στο no.3 κατατάσσεται ο οίκος Moncler, ένας πασίγνωστός οίκος, γνωστός ειδικά για τα πανωφόρια του, ο οποίος ανέβηκε κατά 76% στις αναζητήσεις, ειδικά την περίοδο των γιορτών. Αυτό, έφερε τον Moncler στη θέση no.3 από τη θέση no.14 που ήταν από το 2020. Οίκοι όπως οι Bottega Veneta και Loewe, έπεσαν στις θέσεις 6 και 7, αντίστοιχα. Ενώ, ο γαλλικός οίκος Dior βρίσκεται στο no.8, πριν τους Dolce & Gabbana και Saint Laurent (για τους D&G βοήθησε πολύ η σειρά The White Lotus και η ηθοποιός Jennifer Goolidge, η οποία φόρεσε τις δημιουργίες τους στο show, αλλά και το χαλί).

Φυσικά, σημαντικό είναι αν αναφέρουμε ότι ο οίκος Balenciaga «σκόραρε» πολύ χαμηλά. Πιο συγκεκριμένα, το brand κατατάσσεται στην 11η θέση της λίστα, βγαίνοντας από το top 10 για πρώτη φορά, στα 5 χρόνια. Προφανώς, σε αυτό έπαιξε ρόλο το σκανδάλο της χρονιάς aka οι αντιπαραθέσεις που προκάλεσε η εορταστική καμπάνια του brand.

Έπειτα, έχουμε τους Nike και Versace να βρίσκονται στη 12η και 13η θέση, αντίστοιχα, ενώ οι οίκοι Fendi, Louis Vuitton, Diesel και Ugg (που βρίσκεται για πρώτη φορά στη λίστα), ακολουθούν. Στη θέση 18 και 19 είναι οι οίκοι Burberry και Coach και στο τέλος της λίστας, ο Jacquemus, ένα ανεξάρτητο label το οποίο, το 2022, κατάφερε να διπλασιάσει τα κέρδη του και να ανοίξει την πρώτη του μπουτίκ.

Όλα αυτά, μας λένε αρκετά για τη δυναμική του κάθε οίκου. Απ’ ό,τι καταλαβαίνεις, όλα ξεκινάνε από τον σχεδιασμό ένος hit fashion item (το οποίο σίγουρα ασκεί μεγάλη πίεση στους σχεδιαστές), αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό. Απαιτείται και ένα έξυπνο marketing plan, από τα πρόσωπα με τα οποία θα συσχετιστεί κάθε οίκος, αλλά και πόσο θα συζητηθούν και θα προβληθούν στα social media. Ο οίκος Prada, απ’ ό,τι φαίνεται πέτυχε και στα τρία, και σίγουρα το ότι άνοιξε λογαρισμό στο TikTok, βοήθησε με την δημοτικότητά του. Το τι θα δούμε αυτή τη χρονιά, είναι ακόμα άγνωστο. Οι πρώτες ενδείξεις όμως, μετά την Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής, επιβεβαιώνουν ότι η μόδα θα έχει αρκετό ενδιαφέρον, το 2023.