FASHION NEWS

O οίκος Prada είναι το πιο hot brand της χρονιάς. Καμία απολύτως έκπληξη

Launchmetrics Spotlight

«Είναι η αρχή. Δεν ξέρουμε πού πάμε, μόλις αρχίσαμε να δουλεύουμε μαζί», είχε δηλώσει η Miuccia Prada στη συνέντευξη που είχε παραχωρήσει μαζί με τον Raf Simons, στο τέλος της παρουσίασης του πρώτου τους show, το 2021. Η Spring 2021 ήταν η πρώτη συλλογή μετά την ανακοίνωση του οίκου ότι ο Simons θα συνόδευε στην Miuccia στο δημιουργικό κομμάτι του ιταλικού brand, μια απόφαση-σταθμός για την ιστορία του.

Αν και η πρώτη συλλογή των 2 ταλαντούχων σχεδιαστών έλαβε ανάμεικτες κριτικές, δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι εφόσον η συνεργασία τους θα άρχιζε να τσουλάει, το αποτέλεσμα θα ήταν το λιγότερο, εντυπωσιακό. Σχεδόν 3 χρόνια μετά, και να, που οι σκέψεις όλων εμάς των fans των 2 designers επιβεβαιώνονται, όχι μόνο γιατί ο οίκος παρουσιάζει τελευταία κάποιες από τις πιο συναρπαστικές συλλογές ρούχων στις Εβδομάδες Μόδας, αλλά και γιατί το label συνεχίζει να «στέφεται» ως το πιο hot brand στη μόδα. Το Lyst, κυκλοφόρησε τη λίστα του με τα πιο hot fashion brands της χρονιάς και, όπως ήταν αναμενόμενο, ο οίκος Prada παίρνει την πρωτιά.

Ο οίκος Prada το no.1 hot brand για το 2023. Ποιοι άλλοι μπήκαν στη λίστα;

Αν υπάρχουν 2 σχεδιαστές μόδας που γνωρίζουν το γυναικείο και ανδρικό ένδυμα απέξω και ανακατωτά, είναι ο Raf Simons και η Miuccia Prada. Αυτό που τους κάνει το τέλειο pairing είναι ότι και οι 2 έχουν κοινά, αλλά και διαφορετικά στοιχεία σαν σχεδιαστές. Αυτό τους κάνει να ταιριάζουν φανταστικά μεταξύ τους, συμπληρώνοντας παράλληλα ο ένας τα «κενά» του άλλου. Ίσως αυτό να είναι το μυστικό της επιτυχίας τους, που συνεχίζει να φέρνει εκατομμύρια σε κέρδη στην εταιρία, ενώ οι συλλογές τους λαμβάνουν τις καλύτερες κριτικές κάθε σεζόν.

Μια ακόμη αναγνώριση έρχεται και από τη λίστα του Lyst, που δίνει για ακόμη μια χρονιά, την πρωτιά στον οίκο Prada. Να σου πω εν τάχει, ότι το Lyst είναι μια τεχνολογική εταιρεία μόδας (που είναι και e-shop), που αναλύει τις αναζητήσεις αλλά και τη ζήτηση των προϊόντων μόδας. Αναλύει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις αναζητήσεις τους, τις πωλήσεις του κάθε fashion brand, αλλά και τη δημοτικότητα των πιο hot προϊόντων σε όλες τις πλατφόρμες (από τα e-shops μέχρι και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), σε παγκόσμιο επίπεδο. Κάθε τρίμηνο, συγκεντρώνει όλα αυτά τα data και σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, βγάζει τη φημισμένη πλέον λίστα του, όπου παρουσιάζει τα καλύτερα fashion brands της χρονιάς.

Για το τελευταίο τρίμηνο του 2023, λοιπόν, (από τον Οκτώβρη μέχρι και τον Δεκέμβρη), η λίστα δείχνει ότι οι αναζητήσεις του οίκου Prada, αυξήθηκαν κατά 41% μέσα στη χρονιά, πράγμα στο οποίο σίγουρα βοήθησε και η εκπληκτική Spring 2024 συλλογή που παρουσίασε το brand στο Μιλάνο, τον Σεπτέμβρη του 2023. Η Miuccia Prada δε, φαίνεται να συνεχίζει την εξαιρετική δουλειά και για το brand της Miu Miu, το οποίο βρέθηκε στη 2η θέση της λίστας. Το brand -που έχει κάνει εξαιρετικό marketing μέσω του TikTok, εξαπλώνοντας το καταναλωτικό του κοινό και στη Gen Z-, ακολουθεί ο οίκος Loewe στην 3η θέση. Στην 4η βρίσκεται ο Bottega Veneta και το top 5 ολοκληρώνει ο οίκος Moncler. Κατά τα άλλα, στη λίστα της δεκάδας θα δεις τους οίκους Saint Laurent (6η θέση), Versace (7η θέση), Jacquemus (8η θέση), Burberry (9η θέση) και τον Valentino στην 10η θέση.

Σε άλλα νέα, στην τελική 20άδα, θα βρεις και το brand της Kim Kardashian, Skims (14η θέση) ενώ ο οίκος Balenciaga παραμένει σε χαμηλή θέση (11η), μετά το μεγάλο σκάνδαλο που ξέσπασε το φθινόπωρο του 2022. Τέλος, στη 20άδα, βλέπουμε ξανά και το The Row, τον οίκο της Mary-Kate και Ashley Olsen, το οποίο έκανε για πρώτη φορά την παρουσία του στο top 20 της λίστας, με μια αύξηση στις αναζητήσεις της τάξεως των 93%. Σε αυτό σίγουρα βοήθησε και η άνοδος της τάσης του quiet luxury (το The Row ακολουθεί αυτή την αισθητική από το ξεκίνημά του), αλλά και το celebrity style με πολλά It girls, από την Hailey Bieber μέχρι και την Kendall Jenner, να φοράνε τις δημιουργίες του -ανεβάζοντας έτσι τις αναζητήσεις του.