FASHION NEWS

Ο οίκος Paco Rabanne αλλάζει όνομα μετά από 60 χρόνια. Η καινούργια εποχή του brand

Victor VIRGILE/Gamma-Rapho via Getty Images/Ideal Images

Ήρθε το τέλος μιας εποχής, για ένα οίκο που έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην πορεία της μόδας: από τον τρόπο που οι designers σχεδίαζαν τα ρούχα τους, μέχρι και τον αντίκτυπο που είχαν τα σχεδία του Ισπανού ιδρυτή του. Ο οίκος Paco Rabanne έθεσε νέα δεδομένα για τη μόδα, αλλά και τη βιομηχανία της ομορφιάς και τώρα, το «γιορτάζει» με τον δικό του τρόπο.

Τέσσερις μήνες μετά τον θάνατο του σχεδιαστή, ο οίκος Paco Rabanne εισέρχεται σε μια νέα εποχή αλλάζοντας το όνομά του, αλλά και τη φιλοσοφία του ως brand. Από εδώ και πέρα, λοιπόν, το label αποχαιρετάει το “Paco” και επανασυστήνεται ως “Rabanne”.

To νέο όνομα του οίκου Paco Rabanne με αφορμή την 60η επέτειό του

«Την παραμονή της 60ης επετείου του, ο οίκος Paco Rabanne γίνεται ‘Rabanne’», δήλωσε το brand την Τετάρτη, 28 Ιουνίου. «Πιο απλουστευμένος και πιο διεθνής στο πνεύμα, το όνομα αλλάζει σε ‘Rabanne’ θέτοντας μια καθοριστική στιγμή για τον Οίκο, καθώς γιορτάζει μια δεκαετία σπουδαίας εξέλιξης και ανυπομονεί να πλάσει το μέλλον ενώνοντας τη μόδα και την ομορφιά κάτω από μια μοναδική υπογραφή και τρόπο ζωής».

Ο οίκος θριαμβεύει στον χώρο της ομορφιάς, με τα αρώματά του να αποτελούν από τις μεγαλύτερες πηγές εσόδων του. Σύμφωνα με τον οίκο όμως, σκοπεύει να εμπλουτίσει τις επιχειρήσεις του στην ομορφιά ακόμη περισσότερο, με νέα προϊόντα, όπως παλέτες ματιών που θα εκπροσωπούν την αισθητική του.

Μαζί με την αλλαγή του ονόματος, λοιπόν, ακολουθεί και ένα ολόκληρο rebranding, κάτι που επηρέασε και το λογότυπο. Το καινούργιο logo μοιάζει με το παλιό, αλλά είναι πιο φρέσκο και πιο μίνιμαλ από το προηγούμενο, ενώ αποτίει φόρο τιμής στον master της avant-garde μόδας, που ήταν ο ιδρυτής του, Paco Rabanne. Συγκεκριμένα, η γραμματοσειρά του καινούργιου λογότυπου είναι ίδια με αυτή από το πρώτο άρωμα που κυκλοφόρησε ο οίκος το 1969.

«Με τη νέα του ταυτότητα, το brand υποδέχεται μια πιο προσεγμένη υπογραφή, με μια πιο «απαλή» σιλουέτα του “R” να σηματοδοτεί μια δυναμική, μοντέρνα και μινιμαλιστική προσέγγιση, καθώς εισέρχεται σε ένα νέο κεφάλαιο», ανέφερε ο οίκος σε statement.

Τα καλά νέα είναι ότι παρ’ όλες τις αλλαγές στον οίκο, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Julien Dossena, θα παραμείνει στη θέση αυτή, την οποία έχει τα τελευταία 10 χρόνια. Μια σημαντική σημείωση, αν σκεφτεί κανείς τις «μουσικές καρέκλες» που «παίζουν» τον τελευταίο καιρό οι οίκοι μόδας με τις αιφνίδιες αποχωρήσεις πολλών σχεδιαστών σε αντίστοιχες θέσεις.

«Ο Julien είναι εδώ για να μείνει και είναι πολύ ενθουσιασμένος να εξερευνήσει τη νέα θεματική του οίκου. Είναι πιο ενεργητικός από ποτέ», δήλωσε στο WWD, ο José Manuel Albesa, διευθυντής της αδερφικής εταιρείας του οίκου Rabanne, Puig.

Η αλλαγή του ονόματος του οίκου Paco Rabanne σε “Rabanne” πάντως, δεν μας εκπλήσσει. Το ίδιο μοτίβο έχουν ακολουθήσει κι άλλοι οίκοι εμβληματικοί οίκοι μόδας που το όνομά τους είχε αυτό των ιδρυτών τους. Ο οίκος Yves Saint Laurent άλλαξε το όνομά του σε “Saint Laurent” το 2012 όταν ανέλαβε ο Heidi Slimane τα καλλιτεχνικά ηνία του label. Ο οίκος Maison Martin Margiela «έδιωξε» το “Martin” το 2015, όταν ήρθε ο John Galliano και πιο πρόσφατα, ο οίκος Salvatore Ferragamo, έγινε “FERRAGAMO” το 2022, με τον ερχομό του Maximilian Davis στο label.