FASHION NEWS

O Matthew Williams είναι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Givenchy. Η κίνηση «ματ» του οίκου

Getty Images Estrop

Για όλους τους φαν του streetwear και του οίκου Givenchy, σου έχω φανταστικά νέα. Μετά αποχώρηση της Clare Waight Keller (πρώην καλλιτεχνική διευθύντρια του brand), ο Matthew M.Williams είναι ο νέος creative director. Το LVMH γκρουπ, ανακοίνωσε στις 15 Ιουνίου τα νέα, μέσω του Instagram.

«Το LVMH γκρουπ είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τον διορισμό του Matthew M.Williams ως Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Οίκου Givenchy, ξεκινώντας από τις 16 Ιουνίου 2020. Ο Matthew M.Williams θα είναι υπεύθυνος για την καλλιτεχνική διεύθυνση των γυναικείων και ανδρικών συλλογών».

Η δήλωση του Matthew M.Williams και ο αέρας αλλαγής στον οίκο Givenchy

Ο βετεράνος στο streetwear ντύσιμο, Matthew M.Williams για πολλούς θεωρείται μια «ανορθόδοξη» επιλογή για τον οίκο. Ο ίδιος, ακολουθεί τη τη master της υψηλής ραπτικής, Clare Waight Keller. Η ανάθεσή του επιβεβαιώνει την αλλαγή πορείας (και αισθητικής) του brand. Παρ’ όλα αυτά, ο ταλαντούχος Καλιφορνέζος σχεδιαστής ίσως να είναι τελικά το καλύτερο match για το brand. Πολύ πριν την Keller εξάλλου, ο οίκος Givenchy είχε υιοθετήσει μια “haute streetwear” αισθητική. Με τον τότε καλλιτεχνικό διευθυντή, Riccardo Tisci, το γαλλικό brand είχε διαπρέψει. Μετά από, 10 χρόνια streetwear εμπνευσμένων συλλογών, λοιπόν, ο Williams είναι μια σοφή επιλογή. O Williams θα φέρει σίγουρα έναν αέρα αλλαγής στο brand.

«Έχω την τιμή να γίνω μέρος του οίκου Givenchy. Η ξεχωριστή θέση και διαχρονική αύρα του οίκου, τον καθιστά ένα αδιαμφισβήτητα εμβληματικό. Ανυπομονώ να δουλέψω με τους μόδιστρους και τις ομάδες και να εισέλθουμε σε μια νέα εποχή βασισμένη στον μοντερνισμό και το inclusivity. Είμαι ευγνώμων που το LVMH γκρουπ με εμπιστεύτηκε δίνοντάς μου αυτή την ευκαιρία, κάνοντας το όνειρό μου πραγματικότητα. Σε αυτούς τους πρωτόγνωρους καιρούς που ζούμε, θέλω να στείλω ένα μήνυμα ελπίδας. Μαζί με την κοινότητά μου και τους συναδέλφους μου θέλουμε να συμβάλλουμε σε μια θετική αλλαγή».

Λίγα λόγια για τον Matthew M. Williams

Ο Matthew M. Williams τσεκάρει όλα τα κουτάκια. Είναι νέος, έχει μουσικό background, άρα και επαφή με το νεανικό κοινό του οίκου Givenchy και γνωρίζει καλά το streetwear. Η έλλειψη εμπειρίας του βέβαια στην υψηλή ραπτική, μπορεί να θεωρηθεί μειονέκτημα. Παρ’ όλα αυτά, κρίνοντας από τη δουλειά του στο Alyx, η δημιουργικότητα του σχεδιαστή, θα αναδειχθεί σίγουρα.

Έχοντας ιδρύσει το δικό του streetwear brand, το 1017 Alyx 9SM το 2015, ο 34χρονος Williams προέρχεται από την ίδια «σχολή» με αυτή του Virgil Abloh. Ο σχεδιαστής είναι ο δεύτερο designer, μέσα σε 3 χρόνια, μετά την αποχώρηση του Tisci, που αναλαμβάνει τη θέση αυτή. Με εμπειρία στο streetwear, ο Williams δεν έχει την εμπειρία που είχε Clare Waight Keller στην υψηλή ραπτική. Παρ’ όλα αυτά, η Keller δυσκολεύτηκε να βρει την ταυτότητά της μέσα στον οίκο. Αν και οι couture συλλογές του οίκου Givenchy είχαν πάντα διθυραμβικές κριτικές, στις οι ready-to-wear υπήρχε έλλειψη δημιουργικότητας. Οι Audrey Hepburn «εποχές» του οίκου, επί Keller, τώρα θα αντικατασταθούν με το coolness του Williams.

Οι μουσικές επιρροές

Όπως είπαμε, ο Williams έρχεται από το σινάφι του Virgil Abloh και Kanye West, ενώ έχει συνεργαστεί με την Lady Gaga. Όπως ο Abloh (καλλιτεχνικός διευθυντής του Louis Vuitton) και τη Rihanna με το πολυτελές brand της Fenty, ο σχεδιαστής έχει επιρροές από την κλαμπ μουσική σκηνή του σήμερα. Αυτό θα τον βοηθήσει να έχει μια διαφορετική οπτική ματιά στις δημιουργίες του. Τον φέρνει πιο κοντά με το σήμερα, αποκτώντας άμεση επαφή με τη fashion κοινότητα και το νεανικό καταναλωτικό κοινό του brand.

Η άνοδος του πολυτελές streetwear

Η ανάθεση του Matthem M.Williams ως creative director του οίκου Givenchy δεν είναι καθόλου τυχαία. Πρόκειται για έναν νέο σχεδιαστή που, με απλά λόγια, είναι «μέσα σ’ όλα». Είναι ευαισθητοποιημένος όσον αφορά τα κοινωνικά ζητήματα. Αυτό θα του δώσει το «προβάδισμα», με το νεανικό καταναλωτικό κοινό του brand. Πρόκειται για ένα μεγάλο κοινό που έχει άποψη για ζητήματα, όπως τον ρατσισμό και το diversity. Και η ματιά του Williams σημαίνει ότι θα μεγαλώσει το εύρος του κοινού που αγοράζει τις δημιουργίες του οίκου.

Αυτή είναι μια κίνηση «ματ» από μέρους του οίκου Givenchy, λοιπόν. Ουσιαστικά, επιβεβαιώνει τη νέα γενιά designers που εισέρχονται στην high-end μόδα, αποκτώντας θέσεις ισχύος. Με τη Rihanna, τον Virgil Abloh στον LV και τον Kim Jones στον οίκο Christian Dior, οι masters του streetwear ντυσίματος, κυριαρχούν. Η μόδα μετά την πανδημία του Covid-19, αλλάζει. Η μόδα μετά τη δολοφονία του George Floyd αλλάζει. Και η νέα θέση του Matthew M. Williams είναι ζωντανό παράδειγμα. Το αν τελικά είναι καλό match για τον οίκο, θα το μάθουμε τον Οκτώβρη με την πρώτη του συλλογή για το γαλλικό brand.