FASHION NEWS

O Jonathan Anderson μετατρέπει ένα meme σε τσάντα (που θα γίνει sold out)

Pascal Le Segretain/Getty Images/Ιdeal Images

Αυτό που κάνει η μόδα που είναι τρομερά inspiring, είναι το γεγονός ότι ανοίγει τους ορίζοντές μας. Ο τρόπος που προσεγγίζουμε το προσωπικό μας στιλ, ακόμα και τη ζωή, εφόσον έρθουμε σε «επαφή» με τη μόδα, μπορεί να αλλάξει την κοσμοθεωρία μας για πολλά πράγματα.

Για παράδειγμα, ένα από τα βασικά μαθήματα ζωής που μου έχει μάθει η μόδα, είναι να μην παίρνεις πάντα τον εαυτό σου τόσο στα σοβαρά. Το camp style, ο σουρεαλισμός που χρησιμοποιούν πολλοί σχεδιαστές για τα ρούχα ή αξεσουάρ τους, είναι ένας τρόπος για να μας πουν αυτό ακριβώς: ό,τι η μόδα, καμιά φορά, χρειάζεται να έχει χιούμορ. Σε αυτή τη λογική «πατάει» συχνά και ο Jonathan Anderson, καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Loewe, ο οποίος μέσα από τις δημιουργίες του για τον ιταλικό οίκο, καταφέρνει να περάσει αυτό το μήνυμα.

Τώρα, ο σχεδιαστής δείχνει την αίσθηση του χιούμορ του, μια τακτική που ακολουθεί συχνά, ειδικά για τη δημιουργία των αξεσουάρ του, σχεδιάζοντας μια τσάντα που εμπνέεται από ένα viral meme.

O Jonathan Anderson παίρνει τα meme στα σοβαρά

Πριν λίγο καιρό, κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο ένα meme που κέντρισε το ενδιαφέρον της κοινότητας της μόδας. Η χρήστης του Twitter/X @giannarosinaa ανέβασε στο προφίλ της μια φωτογραφία μιας ντομάτας που θυμίζει αυτή της “cuor di bue” (μια ποικιλία που προέρχεται από την Ιταλία και έχει ένα ιδιαίτερο και μεγαλύτερο σχήμα από τις παραδοσιακές ντομάτες που βρίσκουμε στην αγορά).

Στο post βλέπουμε το ιδιαίτερο σχήμα αυτής της ντομάτας, στο οποίο η χρήστης έγραψε την εξής λεζάντα: «αυτή η ντομάτα είναι τόσο Loewe», σχολιάζοντας με τον τρόπο αυτό τις δημιουργίες του οίκου που συχνά εμπνέονται από τα πιο «αντισυμβατικά» -αν θες-, αντικείμενα. Αυτό το meme έγινε γρήγορα viral και απ’ ότι φαίνεται «έπεσε» στα χέρια και του Jonathan Anderson.

Ο σχεδιαστής ανέβασε το viral meme στο Instagram και αυτό έκανε πολλούς να αναρωτιούνται αν αυτό σημαίνει κάτι. Τελικά, τίποτα δεν ήταν τυχαίο, μιας και ο Anderson αποφάσισε να εκμεταλλευτεί το buzz γύρω από αυτό το meme και να δημιουργήσει την δική του εκδοχή μιας τσάντας σε σχήμα ντομάτας.

Λίγες μέρες μετά, λοιπόν, ο Jonathan Anderson ανέβασε στο IG, το νέο του δημιούργημα: μια clutch bag σε σχήμα ντομάτας, γράφοντας: «Το meme Loewe γίνεται πραγματικότητα».

Η τσάντα φαίνεται να είναι φτιαγμένη από κόκκινο δέρμα και έχει παρόμοιο σχήμα με την ντομάτα στο viral meme, διατηρώντας όλες τις ιδιαίτερες πτυχώσεις της. Το «κοτσάνι» είναι το κούμπωμα και είναι σε χρυσό χρώμα, ενώ ανοίγοντας την τσάντα μπορεί κανείς να δει το λογότυπο του οίκου Loewe αλλά και το εσωτερικό της που είναι σε πράσινο χρώμα. Αν και η τσάντα δεν είναι διαθέσιμη προς πώληση ακόμη, δεν υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία ότι θα βγει sold out, μόλις κυκλοφορήσει.

Φυσικά, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Jonathan Anderson δημιουργεί frenzy στην κοινότητα της μόδας με τις δημιουργίες του και δη, με τις τσάντες του. Ο σχεδιαστής, το 2022 είχε κυκλοφορήσει τη φημισμένη τσάντα σε σχήμα περιστεριού για το ομώνυμο brand του JW Anderson, ενώ στη Fall 2024 συλλογή Loewe είδαμε μέχρι και τσάντες από σπαράγγια.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε έναν σχεδιαστή ή οίκο μόδας να πειραματίζεται με το στοιχείο του camp για τα αξεσουάρ του, με τις novelty bags να κυριαρχούν στις πασαρέλες, εδώ και αρκετές σεζόν. Ο Demna του οίκου Balenciaga χρησιμοποιεί αρκετά τα «αντισυμβατικά» αξεσουάρ του για να παίξει με τα όρια του καταναλωτή, ενώ σχεδιαστές όπως ο Thom Browne χρησιμοποιούν αυτή τη μέθοδο για να μεταδώσουν το σουρεαλιστικό στοιχείο μέσω της μόδας.