ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

MFW: Η Fall 2021 συλλογή Fendi ήταν αρκετά γνώριμη. Η έλλειψη πρωτοτυπίας, οι ομοιότητες με άλλους οίκους και τα βαρετά «ανατομικά» πέδιλα

Βλέπω τα posts στο Instagram. Διαβάζω τις κριτικές στα μεγάλα περιοδικά μόδας και sites. Και αναρωτιέμαι και ίσως και να ενοχλούμαι και λίγο. Παίρνουν όλη τη δόξα οι ίδιοι και ίδιοι οίκοι, και τα μικρότερα ή έστω λιγότερο δημοφιλή brands, δεν αναφέρονται καν. Αλλά όταν πρόκειται για μια απόλυτα μέτρια συλλογή, επειδή την έχει σχεδιάσει ένας αναγνωρισμένος σχεδιαστής μόδας, για έναν αναγνωρισμένο οίκο μόδας, πρέπει να την εκθειάσουμε. Πρέπει να μπει στο περιεχόμενο των περιοδικών μόδας. Η Fall 2021 συλλογή Fendi, λοιπόν, που σχεδίασε ο Kim Jones (καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου) ήταν μέτρια, είχε έλλειψη πρωτοτυπίας και παρ’ όλα αυτά, κρίθηκε με επιτυχία από τον διεθνή τύπο. Με απόλυτο σεβασμό προς τον Jones -τον οποίο θαυμάζω εξαιρετικά για τα menswear ρούχα που έχει σχεδιάσει στο παρελθόν-, η νέα συλλογή Fendi δεν ήταν καλή.

Κοιτώντας τη Fall 2021 συλλογή Fendi που παρουσίασε στα πλαίσια της Εβδομάδας Μόδας στο Μιλάνο, τα ρούχα στην πασαρέλα είχαν αρκετά γνώριμα στοιχεία. Υπήρχαν ξεκάθαρες αναφορές (ίσως να μην ήταν τόσο αναφορές, όσο κόπιες), από τις δημιουργίες άλλων οίκων μόδας που μας κάνει να αναρωτιόμαστε για την αυθεντικότητα της συλλογής.

Να αναφέρουμε εδώ, ότι αυτή είναι η δεύτερη γυναικεία συλλογή για τον οίκο που σχεδιάζει ο Kim Jones και η πρώτη ready-to-wear. Ο Kim Jones πήρε μετάθεση από τον οίκο Dior, όπου εκτελούσε χρέη καλλιτεχνικού διευθυντή για τις ανδρικές συλλογές. Προσφέροντας εξαιρετικά designs με τη δουλειά του στον οίκο Dior, ο Jones όταν ανέλαβε τα ηνία του οίκου Fendi, καλέστηκε να σχεδιάσει γυναικεία ρούχα, κάτι καινούργιο για τον σχεδιαστή. Μετά από μια επίσης απογοητευτική πρώτη Haute Couture συλλογή, ο Jones επιστρέφει με τη ready-to-wear κολεξιόν. Η Fall 2021 συλλογή Fendi, προσφέρει μια γκαρνταρόμπα για τη σύγχρονη γυναίκα.

Η έμπνευση «πίσω» από τη Fall 2021 συλλογή Fendi

Σύμφωνα με τον σχεδιαστή, η Fall 2021 συλλογή Fendi αποτίει φόρο τιμής στις γυναίκες που έχουν βοηθήσει στο να πάρει «σάρκα και οστά» ο οίκος. Ανάμεσα στις γυναίκες αυτές και η ιδρύτρια, Silvia Venturini Fendi. Η ready-to-wear συλλογή στην ουσία, παρουσιάζει ρούχα που μπορεί να βάλει στην ντουλάπα της η σύγχρονη γυναίκα η οποία αγαπάει τη διαχρονική μόδα αλλά και το glam. Και ενώ τα ρούχα της συλλογής ήταν άρτια κατασκευασμένα (θα λέμε και τα καλά), υπήρχε έλλειψη πρωτοτυπίας. Έλλειψη sexiness (η σύγχρονη γυναίκα θέλει να είναι και σέξι, σωστά;) και υπήρχαν πολλές ομοιότητες με τις δημιουργίες άλλων designers.

Οι ομοιότητες με τα ρούχα άλλων σχεδιαστών

Όπως αναφέρει και το Diet Prada, υπήρχαν αρκετά παρόμοια designs στη Fall 2021 συλλογή Fendi με άλλους οίκους, όπως τον Bottega Veneta, Max Mara κ.ά.

ImaxTree

Από αριστερά: Bottega Veneta Fall 2020, Fendi Fall 2021

Για παράδειγμα, στην πασαρέλα είδαμε κάποια πανωφόρια, όπως teddy coat παλτό που στο τελείωμά τους είχαν τεράστια γούνινα κρόσσια. Ένα design που είδαμε στη Fall 2020 συλλογή Bottega Veneta. Τα παλτό αυτά, μας θύμισαν και τις δημιουργίες του brand Hanifa. Της σχεδιάστριας από το Κονγκό που έγινε αρκετά δημοφιλής όταν παρουσίασε τις μακριές πλεκτές ζακέτες με κρόσια που έχουν φορέσει ήδη celebrities, όπως η Sarah Jessica Parker.

ImaxTree/ Φωτογραφία από brownsfashion.com

Από αριστερά: Fendi Fall 2021, Το sold-out Velocite jacket του Acne Studios

Σειρά έχουν τα shearling jackets στο χρώμα του πάγου, που θυμίζουν πολύ τα jackets του Acne Studios. Ενώ υπήρχαν πολλές ομοιότητες και σε κάποια από τα nude καφέ σύνολα της συλλογής, με τις δημιουργίες του οίκου Max Mara από τη Fall 2019 συλλογή του.

ImaxTree

Από αριστερά: Μax Mara Fall 2019, Fendi Fall 2021

Και για να ολοκληρώσουμε το ενδυματολογικό αυτό «κρεσέντο», στη Fall 2021 συλλογή Fendi, είδαμε τα νέα καλσόν του οίκου με το λογότυπο Fendi, τα οποία είχε παρουσιάσει ο οίκος Chanel στην Fall 2020 συλλογή του -που έχουν γίνει ήδη πολύ αγαπητά από διεθνείς fashion influencers.

ImaxTree

Aπό αριστερά: Καλσόν από τη Fall 2020 συλλογή Chanel και από τη Fendi Fall 2021

Η συλλογή για τη σύγχρονη γυναίκα και τα αδιάφορα «ανατομικά» παπούτσια

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στη Fall 2021 συλλογή Fendi, μια γυναίκα θα βρει όμορφα ρούχα. Όπως είπαμε, η κολεξιόν είναι άρτια φτιαγμένη και προσφέρει ρούχα για τη γυναίκα που θέλει να «χτίσει» μια ολοκληρωμένη γκαρνταρόμπα. Τα πλεκτά σετ ρούχων, τα σουέντ πανωφόρια, οι ψηλές δερμάτινες κροκό μπότες, και τα ψηλόμεσα σορτς είναι ρούχα που οι περισσότερες γυναίκες θέλουν να έχουν στην ντουλάπα τους.

ImaxTree

Αλλά είναι αυτό αρκετό; Ειδικά όταν πρόκειται για ρούχα που έχουμε ξαναδεί στην πασαρέλα και να αναπαράγονται ξανά και ξανά από τα high street brands; Για εμένα, αυτό δεν είναι αρκετό. Ούτε για τον Jones σαν σχεδιαστή. Ούτε για την αισθητική και την κληρονομιά του οίκου.

ImaxTree

Ο σχεδιαστής «αφαίρεσε» κάθε γνώριμα στοιχεία του οίκου που «άφησε» πίσω του ο Karl Lagerfeld -creative director πριν τον Jones. Η τόλμη και καινοτομία με την οποία αντιμετώπιζε ο Karl τις δημιουργίες του ιταλικού οίκου, έχουν πια εξαφανιστεί τελείως. Και ενώ πρέπει ο κάθε καλλιτεχνικός διευθυντής να προσφέρει τη δική του ματιά και αισθητική όταν βρίσκεται σε αυτή τη θέση, θα θέλαμε να δούμε να γίνεται, κρατώντας την προσέγγιση του Lagerfeld «ζωντανή». Να υπάρχει αυτή η καινοτομία μιξαρισμένη με το κλασικό design.

Αυτό ήρθε κι «έδεσε» όταν είδαμε τα τόσο βαρετά και αδιάφορα πέδιλα στην πασαρέλα. Εκτός από τις όμορφες ψηλές κροκό μπότες, στη Fall 2021 συλλογή Fendi είδαμε να «παρελαύνουν» μια σειρά από πέδιλα με μπαρέτα και χαμηλό τακούνι. Τα παπούτσια ήταν βαρετά, καθόλου σέξι και σίγουρα όχι ένα σχέδιο που θα βλέπαμε στην πασαρέλα ενός τεράστιου οίκου μόδας σαν τον Fendi.

ImaxTree

Απομυθοποίηση τώρα

Ίσως, λοιπόν, η Fall 2021 συλλογή Fendi να είναι μια ευκαιρία να απομυθοποιήσουμε τους μεγάλους οίκους μόδας. Με τα περιοδικά μόδας και sites να εκθειάζουν διαρκώς συλλογές σαν αυτές, ξεχνάνε να κάνουν το σημαντικότερο: να επιτρέψουν σε νέους ανεξάρτητους και τρομερά ταλαντούχους σχεδιαστές να θριαμβεύσουν. Άλλη μια απόδειξη ότι η βιομηχανία της μόδας είναι αρκετά exclusive και δεν δίνει την ευκαιρία στα νέα ταλέντα να αναδειχθούν. Η δύναμη των social media όμως, μπορεί να το αλλάξει αυτό. Υπάρχει ελπίδα.