FASHION NEWS

Metaverse: Στο νέο Facebook τα ρούχα είναι ξεπερασμένα. Αυτό είναι το μέλλον της (digital) μόδας

Issey Miyake Spring 2022 ImaxTree

Το Metaverse είναι το νέο Facebook. Η νέα διαδικτυακή πλατφόρμα aka το επόμενο βήμα του πώς χρησιμοποιούμε την τεχνολογία, προς όφελός μας. Είναι η νέα γενιά του Internet. Το νέο digital περιβάλλον μέσα στο οποίο μπορούμε να «ζήσουμε», να ντυθούμε και να ψωνίσουμε ρούχα.

Όλα αυτά, με τη βοήθεια του AR (augmented reality) και του VR (virtual reality). O Mark Zuckeberberg, ο ιδρυτής του Facebook και του νέου Metaverse, μάς συμπεριλαμβάνει σε έναν νέο τρόπο ζωής, από τον οποίο δεν λείπει η μόδα. Για την ακρίβεια, στο Metaverse, η μόδα έχει σημαντικό ρόλο. Ο βασικός στόχος είναι τα fashion brands να εξελίσσουν το είδος των προϊόντων που προσφέρουν κι έτσι να έχουν περισσότερα κέρδη.

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του Metaverse, η πλατφόρμα θα προσφέρει ένα κοινό «χώρο» όπου η μόδα, τα social media το AR και το VR, τα video games, μέχρι και τα NFT (non-fungible tokens) θα μπορούν να εξελίσσουν τον ρόλο τους. Με τη digital μόδα να εδραιώνεται όλο και περισσότερο, μέσω του VR και του AR, η νέα αυτή πλατφόρμα αποκτάει μεγαλύτερο κοινό.

Η digital μόδα στοχεύει στη Gen Z

Η Gen Z γίνεται το βασικό πελατολόγιo, μιας και είναι η μόνη γενιά που αντιλαμβάνεται καλύτερα την πλευρά αυτή της τεχνολογίας. Είναι φυσικά και η γενιά που περνάει τον περισσότερο χρόνο παίζοντας, κάνοντας φιλίες και ψωνίζοντας μέσα από digital πλατφόρμες και εφαρμογές. Η γενιά αυτή, αντιλαμβάνεται το Metaverse καλύτερα απ’ όλους. Αυτή μπορεί να δει πόσο σημαντικό είναι για το περιβάλλον και το μέλλον της μόδας (και όχι μόνο).

Metaverse και μόδα: Πώς θα συνυπάρχουν αυτά τα δυο στο «νέο» Facebook

Ο Mark Zuckeberberg και η ομάδα του παρουσίασαν ένα βίντεο, όπου μπορούμε να δούμε πώς το Metaverse βλέπει το μέλλον της μόδας. Μέσω της πλατφόρμας, το τοπίο της digital μόδας, εξελίσσεται, συγκριτικά με την εικόνα που έχει σήμερα.

Μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, τον Μάρτιο του 2020, όπου μας επιβλήθηκε το social distancing με σκοπό να προστατευθούμε από τον ιό, η τεχνολογία απέκτησε σημαντικότερο ρόλο στις ζωές μας. Όλοι βασιστήκαμε στις εξελιγμένες μεθόδους επικοινωνίας.  Για να μιλήσουμε με τους κοντινούς μας ανθρώπους, για να δουλέψουμε, μέχρι και για να απολαύσουμε μια επίδειξη μόδας.

Πάνω σε αυτή τη φιλοσοφία, «ποντάρει» και ο Zuckerberg με τη νέα αυτή πλατφόρμα. Μέσω του Metaverse, θα μπορείς να φτιάξεις το δικό σου avatar (το οποίο είναι αρκετά inclusive ως το προς το χρώμα του δέρματος μέχρι και τα χαρακτηριστικά που μπορείς να επιλέξεις για να το φτιάξεις). Με το avatar σου μπορείς να δοκιμάσεις ρούχα, να νιώθεις την υφή που έχουν, να τα αγοράζεις αλλά και να τα φοράς σε όποια VR πλατφόρμα επιθυμείς.

Το shopping στη νέα πλατφόρμα

To Metaverse θέλει να βοηθήσει τα fashion brands σε όλο τον κόσμο να εξελίξουν το shopping experience. Οι τεχνολογικές μέθοδοι του AR (augmented reality) και του VR (virtual reality), βοηθούν στην εξέλιξη της παραγωγής και πώλησης των ρούχων.

Οι καινοτόμες αυτές τεχνολογίες, που εξελίσσονται ιδιαίτερα post-Covid, βεβαιώνουν ότι σχεδιαστές και καταναλωτές νιώθουν αρκετά ασφαλείς όταν παρουσιάζουν μια συλλογή ή όταν ψωνίζουν ρούχα. Αυτή είναι η μία πλευρά των πραγμάτων. Υπάρχει ακόμη μια αρκετά σημαντική, όσον αφορά τη μόδα και τη βιωσιμότητα. Ένα μείζον θέμα στον χώρο της μόδας.

Με πολλά brands και οίκους μόδας, να χρησιμοποιούν ήδη ΑR μεθόδους για να πουλήσουν τα προϊόντα τους, το τοπίο της μόδας αλλάζει πολύ. Τι σημαίνει αυτό; Πάρε για παράδειγμα, τη Gucci. Ο οίκος χρησιμοποιώντας το AR, πουλάει ήδη προϊόντα, όπως sneakers. Ο avatar εαυτός μας μπορεί να τα φορέσει όσο θέλει μέχρι και να φωτογραφηθεί φορώντας τα.

Φορώντας digital ρούχα που ίσως δεν θα αγόραζαμε ποτέ

Αλλά η Gucci, δεν είναι το μόνο παράδειγμα. Υπάρχουν και άλλες πλατφόρμες μόδας που βασίζονται αποκλειστικά και μόνο στο μέλλον της digital μόδας. Προσφέρουν, λοιπόν, haute couture δημιουργίες (και όχι μόνο), όπου μπορείς να αγοράσεις και να βγάλεις φωτογραφίες, «φορώντας» τα.

Αυτό θα βοηθήσει πολύ τους social media content creators, όπως τους fashion influencers που θα μπορούν να ανεβάσουν μια φωτογραφία φορώντας digital ρούχα, που στην πραγματικότητα δεν θα αγόραζαν ποτέ. Ακόμα, το shopping μέσω του Metaverse θα είναι μια πολύ διαφορετική εμπειρία από το online shopping. Θα μπορείς να το κάνεις με φίλους αλλά και να δεις τα ρούχα σε 3D μορφή, και να τα αγοράσεις αμέσως.

Τα νέα smart glasses σε συνεργασία με τη Ray-Ban

Μαζί με το λανσάρισμα του Metaverse και τον ρόλο που υπόσχεται ότι θα έχει, όσον αφορά τη μόδα, ο Zuckeberberg ανακοίνωσε και την κυκλοφορία των smart glasses. Σε συνεργασία με τη Luxottica και τη Ray-Ban, από σήμερα θα πωλούνται τα smart glasses.

Τα «έξυπνα» αυτά γυαλιά, θα λειτουργούν μέσω ενός Facebook app και θα έχουν πολλές δυνατότητες. Θα μπορούν να βγάζουν φωτογραφίες και βίντεο, όσο τα φοράς, να ακούς μουσική αλλά και να μιλάς στο τηλέφωνο. Αυτό φαίνεται ότι θα βοηθήσει αρκετά τους fashion content creators. Θα μπορούν να καταγράφουν τις εμπειρίες τους (όπως να καταγράφουν live μία επίδειξη μόδας), πολύ πιο εύκολα. Και χωρίς να χρησιμοποιούν τα χέρια τους.

Τα γυαλιά αυτά βγαίνουν σε 3 styles, σε γυαλιά οράσεως και ηλίου και κοστίζουν 299 δολάρια.

Με τη Facebook και την Luxottica να συνεργάζονται έτσι, «ανοίγει» ένα νέο κεφάλαιο στη μόδα και την τεχνολογία. Τα smart γυαλιά και αξεσουάρ είναι μια επιχειρηματική κίνηση στην οποία θα επενδύσουν κι άλλες εταιρίες μόδας (και όχι μόνο). «Αυτό είναι το πρώτο βήμα», δηλώνει ο Matteo Battinston, ο διευθυντής του Global Design & Market research της Luxottica, ο οποίος επιβεβαιώνει ότι το main focus των fashion brands αλλά και της αγοράς, θα είναι η digital μόδα.

Η αλλαγή έρχεται. Τη νιώθεις;