ΥΓΕΙΑ

Κολύμπι και περίοδος: Όλα όσα θέλεις- και πρέπει- να ξέρεις

Pexels

Το κολύμπι κατά τη διάρκεια της περιόδου, είναι ένα από εκείνα τα πράγματα για τα οποία όλοι έχουμε απορίες, σωστά; Μπορείς να κολυμπήσεις ενώ έχετε περίοδο; Τι πρέπει να φοράς για να προστατευτείς ενώ κολυμπάς στην περίοδο σου;

Ίσως αναρωτιέσαι αν θα μπορέσεις πραγματικά να απολαύσεις μια βουτιά στο νερό, χωρίς φόβο για ματωμένα ατυχήματα. Ή αν το κολύμπι μπορεί να επιδεινώσει τις κράμπες που μπορεί να έχεις. Ας φτάσουμε, λοιπόν, στην ουσία του θέματος σχετικά με το τι ισχύει πραγματικά και αν τελικά κολύμπι και περίοδος μπορούν πραγματικά να συνδυαστούν.

Κολύμπι και περίοδος Pexels

Μπορείς να κολυμπήσεις στην περίοδο σου;

Η σύντομη απάντηση σε αυτό είναι, ναι, μπορείς. «Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι κολύμπι και περίοδος δεν συνδυάζονται», εξηγεί η Δρ Helen O’Neill, ειδικός στην επιστήμη της αναπαραγωγής και διευθύνουσα σύμβουλος και ιδρύτρια της Hertilty Health. «Ωστόσο, τα προϊόντα περιόδου, ειδικά τα ταμπόν και τα κύπελλα εμμήνου ρύσεως, επέτρεψαν στις γυναίκες να κάνουν τις βουτιές τους, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχούν για τυχόν τυχαίες διαρροές. Οι σερβιέτες από την άλλη δεν ενδείκνυνται για χρήση, καθώς μπορεί να απορροφήσουν νερό».

Θα αφήσω ένα ίχνη στο νερό;

Όταν μπαίνεις σε μια πισίνα ή κάνεις μια βουτιά στη θάλασσα, η πίεση του νερού μπορεί να σταματήσει τη ροή σου προσωρινά. Η μόνη περίπτωση που αυτή η πίεση του νερού μπορεί να πέσει ελαφρώς, είναι εάν γελάς, βήξεις, φτερνιστείς ή μετακινείσαι.

«Όλες οι γυναίκες φοβούνται ότι μπορεί να αφήσουν πίσω τους ένα ίχνος αίματος, αλλά στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται πανικός», επισημαίνει η γυναικολόγος Δρ Sarah Welsh. «Η πίεση του νερού μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της ροής του αίματος κατά την κολύμβηση. Ωστόσο, οποιαδήποτε αύξηση στην κοιλιακή πίεση, όπως ο βήχας ή το γέλιο, θα άλλαζε την πίεση και μια μικρή ποσότητα αίματος μπορεί να διαρρεύσει», προσθέτει, αν και «μια μικρή διαρροή αίματος θα αραιωθεί στο νερό, οπότε είναι απίθανο να φανεί».

Εάν τύχει να έχεις κάποια (πολύ απίθανη) διαρροή κατά τη διάρκεια της κολύμβησης σε μια πισίνα, καλό είναι να ξέρεις ότι όλες οι πισίνες είναι χλωριωμένες για να προστατεύουν τους κολυμβητές από την εξάπλωση ασθενειών από σωματικά υγρά (όπως ιδρώτας και ούρα).

Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι η έξοδος από το νερό θα αλλάξει την πίεση και η ροή της περιόδου σου θα επανέλθει κανονικά. Επομένως είναι καλή ιδέα να χρησιμοποιείς ένα ταμπόν ή ένα κύπελλο εμμήνου ρύσεως ενώ κολυμπάς για να αποφύγεις διαρροές. Εάν χρησιμοποιείς σπιράλ (IUD), θα πρέπει να συμβουλευτείς το γιατρό σου πριν χρησιμοποιήσεις ένα κύπελλο εμμήνου ρύσεως.

Υπάρχει κίνδυνος μόλυνσης από το κολύμπι κατά τη διάρκεια της περιόδου μου;

Είναι απίθανο να κολλήσεις μια κολπική λοίμωξη από το κολύμπι απλώς και μόνο επειδή έχεις περίοδο, αν και η πιθανότητα μόλυνσης αυξάνεται εάν ​​κολυμπήσεις έντονα.

«Το κολύμπι σε μολυσμένο νερό μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης ερεθισμού του δέρματος και λοίμωξης του ουροποιητικού συστήματος (ουρολοίμωξη)», επισημαίνει η Δρ O’Neill. «Το να φοράς ένα βρεγμένο μαγιό για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά το κολύμπι, μπορεί επίσης να αυξήσει την πιθανότητα ερεθισμού και μόλυνσης. Ωστόσο αυτοί οι κίνδυνοι υπάρχουν πάντα, και όχι μόνο κατά τη διάρκεια της περιόδου». Και προσθέτει: «Συνιστάται πάντα ένα ντους μετά το κολύμπι και η αλλαγή καθαρών, στεγνών ρούχων».

Τα πιο συνηθισμένα παράπονα από το κολύμπι σε μολυσμένο νερό περιλαμβάνουν συχνά δερματικές λοιμώξεις και στομαχικές ασθένειες (αν καταπιείς το νερό).

Σε ορισμένες περιπτώσεις, το χλώριο στις πισίνες μπορεί να ερεθίσει το αιδοίο και τον κόλπο, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο για μύκητες ή βακτηριακή κολπίτιδα. Αν συμβεί αυτό, μην πανικοβληθείς απλώς κάνε ντους αμέσως μετά το κολύμπι στην πισίνα και μην κάθεσαι με το βρεγμένο μαγιό σου.

Μπορεί το κολύμπι να χειροτερέψει τις κράμπες μου;

Η άσκηση χαμηλής έντασης (όπως η κολύμβηση, για παράδειγμα) μπορεί πραγματικά να βοηθήσει στην ανακούφιση από τις κράμπες της περιόδου, καθώς το σώμα απελευθερώνει ενδορφίνες όταν ασκείσαι, οι οποίες λειτουργούν ως φυσικά παυσίπονα. «Μπορεί να είναι πολύ ωφέλιμο να ασκείσαι κολυμπώντας κατά τη διάρκεια της περιόδου σου», επισημαίνει η Δρ Welsh.

Στην πραγματικότητα, η έρευνα έχει δείξει ότι η τακτική σωματική άσκηση μπορεί να είναι αποτελεσματική ακόμη και στην πρόληψη του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου (PMS).

Τώρα ξέρεις. Καλές βουτιές!