FASHION CAMPAIGN

Η νέα καμπάνια Jacquemus με πρωταγωνιστή τον Bad Bunny, απομυθοποιεί την αρρενωπότητα

Ιnstagram.com/jacquemus/

Η τρέχουσα κοινωνική κατάσταση, κατ’ εμέ, είναι λίγο «μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα». Σαν κοινωνία, δηλαδή, έτσι όπως το βλέπω εγώ τουλάχιστον, κάνουμε ένα βήμα μπροστά και τρία πίσω. Η ελευθερία που δίνεται πλέον, στους ανθρώπους, όσον αφορά το φύλο, είναι ένα σημαντικό ζήτημα που κουβεντιάζεται πολύ. Η μόδα, ενώ αποτελεί ένα μέσο αυτοέκφρασης και βοηθάει αρκετούς να εκφράσουν τη φυλετική τους ταυτότητα μέσω του στιλ τους, υπάρχει ένα κομμάτι που δεν αγγίζει: ο ανδρισμός. Αυτό το θέμα πραγματεύεται, η νέα καμπάνια Jacquemus που έχει πρωταγωνιστή τον Bad Bunny.

Όσο κι αν θέλουμε να πιστεύουμε ότι η σύγχρονη κοινωνία, έχει εξελιχθεί αρκετά στα ζητήματα της σεξουαλικής ταυτότητας, υπάρχουν ακόμα κάποια που χρειάζονται μια καλύτερη διαπραγμάτευση. Το πώς ορίζεται ο ανδρισμός στη σύγχρονη κοινωνία, είναι ένα απ’ αυτά. Στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές ακόμα χώρες στον κόσμο, όπως στην Λατινική Αμερική, η έννοια του ανδρισμού έχει πολύ συγκεκριμένη εικόνα. Ένας άνδρας πρέπει να είναι κυρίαρχος και δυνατός (σωματικά και συναισθηματικά). Πρέπει να φοράει αμιγώς «ανδρικά» ρούχα. Να «τιμά τα παντελόνια του». Πρέπει να βγάζει περισσότερα λεφτά από τη γυναίκα. Ακόμα και σήμερα, εν έτει 2022, για πολλούς, αυτή είναι η απόλυτη έννοια του ανδρισμού. Υπάρχουμε όμως, κι εμείς που βλέπουμε ότι τα χαρακτηριστικά αυτά «κλείνουν το μάτι» στην τοξική αρρενωπότητα. Είναι αυτά τα στερεότυπα που κρατάνε μια ολόκληρη κοινωνία πίσω. Είναι αυτά στα οποία η βιομηχανία της μόδας βασιζόταν καιρό, για τη δημιουργία ρούχων. Η ανοιξιάτικη καμπάνια Jacquemus με πρωταγωνιστή τον Bad Bunny, έρχεται να μας αποδείξει το αντίθετο. Μας υπενθυμίζει ότι ο ανδρισμός δεν είναι ένα πράγμα και, υπό μια έννοια, δίνει το ελεύθερο στους άνδρες (στρέιτ ή οτιδήποτε άλλο), να είναι ό,τι θέλουν να είναι.

Ο Bad Bunny στη νέα καμπάνια Jacquemus

Αν και μπορεί, εν μέρει, να έχουμε αποδεχτεί την πιο γυναικεία φύση κάποιων ανθρώπων και δη, κάποιων ανδρών, ακόμα δεν έχουμε αποδεχτεί την εικόνα που έχουν, όσον αφορά το ντύσιμο. Αν και ο Bad Bunny στην καμπάνια Jacquemus, εμφανίζεται με πιο gender free και αντικομφορμιστικά σύνολα, είναι μια εικόνα που έχουμε ξαναδεί. Στην ιστορία της ποπ κουλτούρας, έχουμε δει αρκετές gender-fluid παρουσίες στον χώρο της μόδας, της μουσικής και του κινηματογράφου. Παρουσίες σαν αυτές του Prince, του Sylvester, του David Bowie κ.ά, μέσω του στιλ τους, έχουν καταρρίψει στερεότυπα που αφορούν τον ανδρισμό και το ανδρικό ντύσιμο. Μπορεί, λοιπόν, ο Bad Bunny στη νέα καμπάνια Jacquemus να μην πρωτοπορεί, αλλά, πρωτοστατεί. Γίνεται από τους πρώτους Λατίνους καλλιτέχνες που εγκαταλείπει τα κλισέ που αφορούν την αρρενωπότητα.

Η καμπάνια αυτή, λοιπόν, σηματοδοτεί μια νέα γενιά πραγμάτων, όσον αφορά το ανδρικό ντύσιμο, αλλά και την πατροπαράδοτη έννοια του ανδρισμού. Με ένα μίνι ροζ φόρεμα και γαλάζια mules Jacquemus, ο Bad Bunny γίνεται ο πρώτος Λατίνος που φωτογραφίζεται με γυναικεία ρούχα, για καμπάνια του οίκου. Ο Ο πετυχημένος ράπερ, λοιπόν, απενοχοποιεί την αντίληψη που υπάρχει, ειδικά, στην Λατική Αμερική, για το ανδρικό ντύσιμο. Κάπως έτσι, η παραδοσιακή έννοια της αρρενωπότητας, γίνεται πιο αφηρημένη.

Βάζοντας τον Bad Bunny, λοιπόν, να πρωταγωνιστήσει στην καμπάνια του Jacquemus είναι μια πολύ έξυπνη (και επιχειρηματικά) κίνηση, η οποία στοχεύει σε δυο πράγματα: στο να σοκάρει ακόμα και τις πιο συντηρητικές κοινωνίες, ενώ το brand επεκτείνει το αγοραστικό του κοινό σε μια μεγάλη αγορά. Ο Bad Bunny, όντας ένας από τους πιο δημοφιλείς Πορτορικανούς μουσικούς, με τεράστιο following, η παρουσία του στην καμπάνια Jacquemus θα προσφέρει ακόμα περισσότερο attraction στον γνωστό οίκο. Μαζί με το εμπορικό ενδιαφέρον που θα αποκτήσει ο Jacquemus μέσα από αυτή την καμπάνια με πρωταγωνιστή τον Bad Bunny, ξεκινάει ένας σημαντικός διάλογος του τι εστί ανδρισμός.

Η τοξική αρρενωπότητα γκρεμίζεται με ένα ροζ φόρεμα

Ο Bad Bunny είναι γνωστός για την αγάπη του για τη μόδα και για το unapologetic και με δόσεις ειρωνείας στιλ του.  Αγαπάει τη μόδα και λατρεύει να σπάει τα στερεότυπα με τις εμφανίσεις του, ακόμα κι όταν ντύνεται σαν γυναίκα στα βιντεοκλίπ του. Αυτό βοηθάει αρκετά στην ανδρική απελευθέρωση, κατά τη γνώμη μου, η οποία ακόμα βρίσκεται σε κουτάκια. Κάπως έτσι, η αρρενωπότητα και η ιδέα που έχουμε για τους «μάτσο» άνδρες διευρύνεται, αντιμετωπίζοντας το ανδρικό φύλο, πιο απελευθερωτικά. Οι άνδρες δεν χρειάζεται να είναι «στιβαροί» και δυνατοί. Μπορούν να αποκτήσουν συνήθειες που θεωρούνται, κατά κόρον, «γυναικείες» και να θριαμβεύσουν μέσα από αυτές. Το ντύσιμό τους δεν χρειάζεται να μπαίνει σε κουτάκια, και μπορούν να φοράνε ό,τι τους εκφράζει πραγματικά. Όλα αυτά τα σημαντικά ζητήματα πραγματεύεται η καμπάνια Jacquemus με πρωταγωνιστή τον Bad Bunny. Όλα αυτά γίνονται αντιληπτά μέσα από μια φωτογραφία του ράπερ, με το ροζ φόρεμα. Αυτή η φωτογραφία απομυθοποιεί την αρρενωπότητα και θέτει νέα στάνταρντ, όσον αφορά το ντύσιμο.

Αυτό επιβεβαιώνεται και μέσα από τις υπόλοιπες φωτογραφίες της καμπάνιας που έχει επιμεληθεί ο Tom Kneller. Έτσι, στην ανοιξιάτικη καμπάνια Jacquemus, βλέπουμε τον Bad Bunny, με φόντο το Μαϊάμι, να ποζάρει άλλοτε πάνω σε ένα jet-ski γυμνός, και άλλοτε με neon looks ή ροζ βερμούδες.

Η ανδρική μόδα έτσι, αποκτάει πιο απελευθερωμένη εικόνα. Βοηθώντας, έτσι, άνδρες-γυναίκες, να αντιμετωπίσουν το στιλ τους, πιο ελεύθερα. Αυτό ακριβώς είναι το νόημα της μόδας. Είναι ένα παιχνίδι που, στην πραγματικότητα, δεν έχει κανόνες. Το ίδιο και η καμπάνια του Jacquemus με τον Bad Bunny.