FASHION CAMPAIGN

Η νέα καμπάνια Alexander McQueen επιστρέφει στις ρίζες του οίκου

© Kamil Zihnioglu/AP Images

Στις 11 Φεβρουαρίου του 2011, έναν χρόνο ακριβώς μετά τον θάνατο του Alexander McQueen, έκανα το 1ο μου τατουάζ. Πρόκειται για ένα πιστό αντίγραφο της εμβληματικής νεκροκεφαλής του σχεδιαστή, ένα σύμβολο που ταυτίστηκε με τον ίδιο αλλά και τον οίκο και, που χρησιμοποιήθηκε σε πολλές δημιουργίες του (ειδικά σε αξεσουάρ, που αποτέλεσαν και από τα μεγαλύτερα hits του brand).

Καθώς ήταν ο αγαπημένος μου σχεδιαστής μόδας, που επηρέασε τη σχέση που έχω με αυτήν από μικρή ηλικία, θεώρησα ότι ήταν το τέλειο «δώρο» για να κάνω στον εαυτό μου και για να τιμήσω τον μεγάλο αυτό καλλιτέχνη που άλλαξε το τοπίο της μόδας για πάντα. Είμαι πολύ χαρούμενη, λοιπόν, που βλέπω αυτή την εμβληματική νεκροκεφαλή να επιστρέφει «πίσω» στις ρίζες της, δηλαδή στον οίκο Alexander McQueen και να κοσμεί τη νέα του καμπάνια.

Αυτή η επιστροφή γίνεται με αφορμή τη νέα εποχή στην οποία εισέρχεται ο οίκος Alexander McQueen και που σηματοδοτείται μέσω αυτής της καμπάνιας. Μετά τον θάνατο του σχεδιαστή, τα καλλιτεχνικά ηνία του οίκου ανέλαβε η Sarah Burton (το δεξί χέρι του McQueen), η οποία αποσύρθηκε από τον ρόλο της την περασμένη χρονιά, μετά από 13 χρόνια. Τώρα, ο οίκος αλλάζει πλεύση και υποδέχεται τον Σκοτσέζο Seán McGirr, ο οποίος παρουσίασε το πρώτο του project για τον οίκο Alexander McQueen: μια καμπάνια, την οποία θα ακολουθήσει η παρουσίαση της πρώτης του συλλογής που θα πραγματοποιηθεί τον επόμενο μήνα στο Παρίσι και την Εβδομάδα Μόδας. Οι εικόνες που βλέπουμε στην καμπάνια Alexander McQueen, είναι ο πρόλογος της επερχόμενης συλλογής και η πρώτη μας επαφή με τη δουλειά του McGirr.

H iconic νεκροκεφαλή του Alexander McQueen επιστρέφει στη νέα καμπάνια του οίκου

Όλες οι καμπάνιες των οίκων μόδας είναι σημαντικές γιατί παρουσιάζουν σε ένα μεγαλύτερο κοινό τις καινούργιες συλλογές τους, αλλά αυτή του οίκου Alexander McQueen, έχει μία έξτρα σπουδαιότητα, λόγω του νέου ξεκινήματος του Seán McGirr. Μετά την ανάθεση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του οίκου στον McGirr, τον Οκτώβριο του 2023, οι εικόνες από την καμπάνια είναι η πρώτη μας επαφή με τη δουλειά του.

Η καινούργια καμπάνια Alexander McQueen, λοιπόν, αντλεί έμπνευση από τις παλαιότερες δουλειές του σχεδιαστή και συνδέει το παρελθόν με το μέλλον. Στην καμπάνια δε, συμμετέχουν «icons και φίλοι του οίκου», όπως αναφέρει ο επίσημος λογαριασμός στο Instagram. Κάπως έτσι, βλέπουμε την Debra Shaw και την Frankie Rayder στην καμπάνια Alexander McQueen, που τοποθετείται σε ένα δάσος και ένα σκηνικό που τιμάει τη φύση. Τα 2 μοντέλα βρίσκονται σε ένα αρχαίο πευκοδάσος «διανθισμένο με μια αιθέρια Κέλτικη διάθεση», σύμφωνα με το brand.

Ανάμεσα στα δέντρα, βλέπουμε την Shaw και την Rayder να φοράνε chrome μάσκες στο σχήμα της εμβληματικής νεκροκεφαλής για την οποία είναι γνωστός ο οίκος. Ταυτόχρονα, βλέπουμε την επιστροφή του παλιού λογότυπου, που είχε σχεδιάσει ο ίδιος ο Alexander McQueen, πριν 3 δεκαετίες, και το οποίο ξαναφέρνει στο προσκήνιο ο οίκος, καθώς εισέρχεται σε αυτή τη νέα εποχή. Στο logo θα δεις, μόνο το επίθετο του σχεδιαστή, πράγμα που μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν ο οίκος θα μετονομαστεί σε McQueen (μια τακτική που έχουν ακολουθήσει πολλοί οίκοι που έχουν το όνομα των ιδρυτών τους), αν και αυτό δεν ακόμα σίγουρο.

Την καμπάνια έχει επιμεληθεί ο Tommy Malekoff και το art direction ο Edward Quarmby και είναι ένα «κλείσιμο» ματιού στην κουλτούρα του McQueen αλλά και του McGirr, που και οι 2 γεννήθηκαν στην Σκωτία. Όπως σου είπα, αυτό είναι το πρώτο teaser της δουλειάς του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή, που θα παρουσιάσει την πρώτη ολοκληρωμένη συλλογή του, τον Μάρτιο, στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι.

Ο Seán McGirr είναι κι αυτός απόφοιτος της αναγνωρισμένης σχολής μόδας Central Saint Martins, από την οποία αποφοίτησαν και ο McQueen και η Sarah Burton, και έχει ένα εντυπωσιακό βιογραφικό. Έχει εργαστεί στον οίκο Burberry αλλά και τη Vogue Hommes Japan, ενώ έχει δουλέψει και στο πλευρό του Christophe Lemaire, του ιδρυτή του brand Uniqlo. Η εμπειρία του στο γυναικείο ένδυμα, πριν λάβει τη θέση στον οίκο JW Anderson, προήλθε από τη συμμετοχή του στη σχεδιαστική ομάδα των γυναικείων συλλογών για τον οίκο Dries Van Noten.