FASHION NEWS

Η adidas συνεχίζει την δέσμεύση της για ένα μέλλον χωρίς πλαστικά. Η μάχη προς τη βιωσιμότητα

Πολύ πριν η βιώσιμη μόδα γίνει το νέο trend, κάποιοι σχεδιαστές και fashion brands την υπηρετούν χρόνια. Η adidas είναι ένα απ’ αυτά. Πριν πέντε χρόνια συνεργάστηκε με τον μη-κερδοσκοπικό οργανισμό Parley for the Oceans και δεσμεύτηκε στο να βοηθήσει να μπει ένα τέλος στην εκτενή χρήση των πλαστικών.

Πέντε χρόνια μετά την έναρξη της συνεργασίας τους, adidas και Parley for the Oceans επιβεβαιώνουν τη δέσμευση στο κοινό τους. Στόχος τους, να βοηθήσουν τον τερματισμό της παγκόσμιας κρίσης πλαστικών απορριμμάτων. Στοχεύουν στην οικολογική καινοτομία. Αλλά και στην αλλαγή στον κλάδο των αθλητικών ειδών και να προωθήσουν μια Επανάσταση Υλικών για τη συνολική αντικατάσταση του πλαστικού.

Πώς ξεκίνησε η συνεργασία της adidas με τον Parley for the Oceans

Η συνεργασία των δύο οργανισμών είχε ανακοινωθεί στη Νέα Υόρκη, στην εκδήλωση 2015 Parley “Oceans. Climate. Life”, στα Ηνωμένα Έθνη. Εκεί, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Parley, Cyrill Gutsch, παρουσίασε ένα φιλόδοξο όραμα: να μπει τέλος στη θαλάσσια ρύπανση από πλαστικό, μέσω της στρατηγικής Parley AIR. Αυτή η προσέγγιση βασίζεται σε τρεις πυλώνες δράσεων:

  1. Αποφυγή της χρήσης πλαστικού, όπου είναι εφικτό.
  2. Απομάκρυνση των υπολειμμάτων πλαστικού από το περιβάλλον και μετατροπή σε Ocean Plastic, όταν δεν μπορεί να αποφευχθεί η χρήση πλαστικού
  3. Επανασχεδιασμός του πλαστικού μέσω της ανακάλυψης νέων υλικών.

Στην εκδήλωση, η adidas και το Parley παρουσίασαν, για πρώτη φορά στη βιομηχανία αθλητικών ειδών, ένα concept παπούτσι, του οποίου το πάνω μέρος αποτελούνταν από νήματα, φτιαγμένα από ανακυκλωμένα απορρίμματα και παράνομα δίχτυα ψαρέματος βαθέων υδάτων που συλλέχθηκαν από τους ωκεανούς.

Οι βιώσιμες μέθοδοι και η εξάλειψη του πολυεστέρα

Από τότε, η συνεργασία της adidas με το Parley for the Oceans οδήγησε τις εξελίξεις στην οικολογική καινοτομία του κλάδου. Τ ο έκανε δημιουργώντας ένα παγκόσμιο κίνημα για τους ωκεανούς, μέσω της δύναμης των σπορ. Τα τελευταία πέντε χρόνια, η adidas σταδιακά εξαλείφει τον παρθένο πολυεστέρα από τα προϊόντα της. Ενώ μέχρι το τέλος του 2020 πάνω από το 50% το συνολικού πολυεστέρα που χρησιμοποιείται στα προϊόντα της εταιρείας, θα είναι ανακυκλωμένος. Αυτή η επιτυχία δείχνει πως η adidas βρίσκεται στο σωστό δρόμο για τη συνολική εξάλειψη του παρθένου πολυεστέρα από τα προϊόντα της, μέχρι το 2024. Επίσης, οι δύο συνεργάτες ανέπτυξαν από κοινού το Primeblue.  Ένα νήμα υψηλής απόδοσης για την κλάδο των αθλητικών ειδών, κατασκευασμένο από Parley Ocean Plastic. Με αυτό η adidas θα έχει κατασκευάσει πάνω από 30 εκατ. ζευγάρια παπούτσια, μέχρι το τέλος του 2020.

Η adidas και το Parley θα συνεχίζουν να εργάζονται πάνω στην ανάπτυξη. Θα συνεχίσουν τη δοκιμή και την εφαρμογή νέων υλών για την οριστική αντικατάσταση του πλαστικού. Η adidas εντάσσεται στο Ινστιτούτο Parley για την Επιστήμη των Υλικών ως συνιδρυτής. Το Ινστιτούτο ειδικεύεται στον εντοπισμό, την αξιολόγηση και τη χρηματοδότηση των υλικών. Τα υλικά αυτά θα μπορούν να αντικαταστήσουν το πλαστικό και άλλα επιβλαβή, τοξικά ή επιβαρυντικά για το περιβάλλον υλικά.

Για να γιορτάσουν την επέτειο της έναρξης της συνεργασίας τους, adidas και Parley παρουσίασαν το adidas Parley UltraBOOST DNA, ένα παπούτσι εμπνευσμένο από το ιστορικό πρωτότυπο που παρουσιάστηκε το 2015. Για κάθε ζευγάρι αυτής της ειδικής έκδοσης που πωλήθηκε μεταξύ 26 και 29 Ιουνίου, η adidas θα συνεισφέρει με 30€ για την υποστήριξη του Parley.