ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι: Gay crushing και 80s μόδα στον εντυπωσιακό κήπο του Saint Laurent

Launchmetrics Spotlight

«Προκλητική θηλυκότητα». Τα 80s ήταν η εποχή όπου ο Yves Saint Laurent βίωνε τη δική του σεξουαλική επανάσταση, πράγμα που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στις δημιουργίες του. Τα 80s ήταν η εποχή της απελευθέρωσης, της «κανονικοποίησης» της χρήσης ναρκωτικών (ο Laurent ήταν από τους fans εξάλλου) και που όλα είχαν να κάνουν με το σεξ. Ο γαλλικός οίκος ταυτίστηκε με αυτή τη σεξουαλική «αφύπνιση» και την αποτύπωσε στα σχέδιά του, επιτρέποντας στη γυναίκα να ανακαλύψει την ως τότε «κρυφή» σεξουαλικότητά της, που η κοινωνία δεν της επέτρεπε να εκφράσει ολοκληρωτικά.

Μέσα από τη δουλειά εμβληματικών καλλιτεχνών δε, όπως του φωτογράφου Robert Mapplethorpe, που αποτύπωσε το sexual drive της εποχής μέσα από τα «προκλητικά» γυμνά straight και πιο συχνά ομοφυλόφιλων ανθρώπων, ο οίκος γιόρτασε απροκάλυπτα το απόλυτο peak του “sex & glamour” που χαρακτήριζε την εποχή. Όλες αυτές οι αναφορές ήταν ξεκάθαρες στη νέα Spring 2026 συλλογή του οίκου Saint Laurent, που σχεδίασε φυσικά, ο Anthony Vaccarello.

«Ναι, όλα έχουν να κάνουν με το γυμνό», σχολιάζει ο Vaccarello μετά το τέλος του show. «Αυτό είναι ο οίκος Saint Laurent», επιβεβαιώνει. Αυτή η χαρακτηριστική «προκλητική θηλυκότητα» που χαρακτήριζε τον οίκο στα 80s, είναι αυτή στην οποία έχει βασιστεί αρκετά ο σχεδιαστής, ο οποίος σύντομα κλείνει 10 χρόνια ως καλλιτεχνικός διευθυντής του γαλλικού label.

«Αυτό είναι το 30ό show μου», δηλώνει και η σκέψη μου δεν μπορεί παρά να οδηγείται σε όλες αυτές τις φήμες που λένε ότι μπορεί να αποχωρήσει από τον οίκο. Επειδή, έχουμε μπουχτίσει με όλες τις ανακοινώσεις αποχωρήσεων και αλλαγών στους πολυτελείς οίκους μόδας, εγώ θα επικεντρωθώ στη Spring 2026 συλλογή Saint Laurent που ήταν πραγματικά από τις καλύτερές του. Αυτή η Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, είναι ιστορική, από την άποψη ότι πολλοί σχεδιαστές/νέοι καλλιτεχνικοί διευθυντές, θα κάνουν το ντεμπούτο τους σε μεγάλους οίκους μόδας. Παρ’ όλα αυτά, ο Vaccarello αποδεικνύει ότι η σταθερότητα κερδίζει, παρουσιάζοντας ένα show που θα είναι δύσκολο να ακολουθήσουν τα υπόλοιπα brands.

Ο εντυπωσιακός κήπος Saint Laurent και η αβίαστη σεξουαλικότητα στα ρούχα Saint Laurent

Πανέμορφες λευκές ορτανσίες σχημάτισαν το iconic Cassandra λογότυπο του οίκου Saint Laurent (YSL), που αποτέλεσε την κύρια ατραξιόν του Spring 2026 show, μαζί με τον Πύργο του Άιφελ φυσικά, μιας και η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο Trocadero. Το show έγινε σε εξωτερικό χώρο και ήταν αρκετά κινηματογραφικό, με το μήνυμα να είναι ένα: το Παρίσι το βράδυ και όσα συμβαίνουν όταν πέσει ο ήλιος. Όλοι χαλαρώνουν το βράδυ και όλοι έρχονται λίγο πιο κοντά. Τις βραδινές ώρες στο Παρίσι, όλα είναι πιθανά.

Launchmetrics Spotlight

Αυτή η σεξουαλικά φορτισμένη ατμόσφαιρα δεν ήταν τυχαία, μιας και ο Vaccarello εμπνεύστηκε από το gay crushing. «Ήθελα να ξεκινήσω με την ιδέα του “κρουζαρίσματος” από την κουλτούρα των γκέι στους Κήπους της Tuileries», αναφέρει ο σχεδιαστής. «Ήθελα να το κάνω εδώ, μπροστά από το Trocadero και να έχω όλες αυτές τις γυναίκες να φοράνε δερμάτινα και να “κρουζάρουν” στο μεγάλο YSL λογότυπο».

Launchmetrics Spotlight

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν, που η συλλογή ξεκίνησε με μια σειρά από δερμάτινα σύνολα, εμπνευσμένα από τους 80s leather daddies, που κυκλοφορούσαν στους κήπους Tuileries τα βράδια, με τα looks αυτά να είναι τρομερά edgy, τρομερά κομψά και τρομερά 80s ταυτόχρονα.

Launchmetrics Spotlight

Εκπληκτικά biker jackets με φουσκωτά μανίκια, πουκάμισα με τεράστιους φιόγκους, αλλά και δερμάτινοι κορσέδες που συνοδεύτηκαν με σούπερ σέξι στιλέτο slingbacks Saint Laurent, μεγάλα χρυσά σκουλαρίκια, δερμάτινα newsboy καπέλα και oversized γυαλιά ηλίου (που είδαμε και στην ανδρική Spring 2026 συλλογή). Αυτά τα σύνολα, που τα είδαμε σε μαύρο και καφέ δέρμα, ήρθαν σε αντίθεση με το 2ο μέρος του show και τα φανταστικά νάιλον σύνολα που θύμιζαν couture αντιανεμικά.

Launchmetrics Spotlight

Οι καμπαρντίνες, τα αδιάβροχα αλλά και τα signature safari looks, παρουσιάστηκαν μέσα από αυτά τα πανάλαφρα νάιλον ρούχα στις χαρακτηριστικές αποχρώσεις του Saint Laurent: το καφέ, το latte, το πράσινο, το μπορντό και το μωβ. Τα σύνολα αυτά, που σύμφωνα με τον οίκο, μπορεί κανείς να τυλίξει και μετατρέψει σε μια pouch τσάντα, είχαν κάτι το «κρυφά διεστραμμένο» που ταίριαξε φανταστικά με τη θεματική του show.

Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight

Τα ρούχα αυτά ακολούθησαν τα θεατρικά Belle Époque φορέματα που ήταν απλά συγκλονιστικά.

Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight

Μακριά φορέματα με φουσκωτά μανίκια, στολισμένα με larger-than-life βολάν, που λειτούργησαν ιδιαίτερα παραπλανητικά, γιατί αν και είχαν ρομαντικό ύφος, ήταν διάφανα και σούπερ σέξι. Μέσα απ’ όλο αυτόν τον όγκο, μπορούσες ξεκάθαρα να δεις το γυναικείο σώμα, πράγμα που διατήρησε αυτό το sexual innuendo που πρωταγωνίστησε στη συλλογή.

Launchmetrics Spotlight

«Ξεκινάει από αυτά τα επαναστατικά δερμάτινα, ως μια σκληρή γυναίκα και καταλήγει απαλά, απλά σε αυτά τα φορέματα», λέει ο Vaccarello. «Αλλά είναι η ίδια γυναίκα. Δεν είναι τόσο μαλακή, όσο νομίζουμε».