FASHION NEWS
SPONSORED

Έτσι μπορεί μια επαναστατική συλλογή να καταργήσει τα σύνορα και τις διακρίσεις

Δεν θα ξεχάσω ποτέ την πρώτη φορά που είδα δημιουργία του Jean-Charles de Castelbajac. Ήταν ένα sequin μίνι φόρεμα για την Spring/Summer 2009 συλλογή του, με τυπωμένο το πρόσωπο του Barack Obama. Από τότε κατάλαβα δύο πράγματα: ότι αν εκλεγόταν ο Barack Obama ως πρόεδρος της Αμερικής (όπου και εκλέχθηκε), ο κόσμος μας θα άλλαζε για πάντα. Έπειτα, συνειδητοποίησα τον ρόλο που έχει η μόδα απέναντι στην πολιτική. Ο JCC, λοιπόν, ήταν από τους πρώτους σχεδιαστές της γενιάς του που ενέδωσε στην πολιτικοποίηση της μόδας. Που έκανε την πολιτική «μόδα». Και που μέσα από τις pop art εμπνευσμένες δημιουργίες του, βρήκε τρόπο να «χωρέσει» την πολιτική με έναν ανάλαφρο αλλά καθόλου αφελή τρόπο. Το ίδιο κάνει και τώρα με τη νέα, επαναστατική -θα τολμήσω να πω- συλλογή της United Colors of Benetton, “Blended Future”. Και το κάνει σε μια περίοδο που η κοινωνία και το μέλλον της μόδας, το χρειάζονται περισσότερο από ποτέ.

Τον Φεβρουάριο που μας πέρασε, το γνωστό ιταλικό brand μαζί με τον Jean-Charles de Castelbajac στα ηνία της καλλιτεχνικής διεύθυνσης, παρουσίασαν τη νέα συλλογή της Benetton, “Blended Future”. Tότε, είχαμε την ευκαιρία να «γευτούμε» για πρώτη φορά μια συλλογή ρούχων που στηρίζει την ενότητα.

Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας στο Μιλάνο, το Pelota στη Via Palermo, μία από τις πιο φημισμένες τοποθεσίες της πρωτεύουσας της μόδας, έγινε το ιδανικό σκηνικό για «το μέλλον σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Benetton». Ο Jean-Charles de Castelbajac μέσα από τη συλλογή της Benetton για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2020 τόνισε τη σημαντικότητα της ενότητας, αποδεικνύοντας ότι είναι το τέλειο match για ένα brand του οποίου η φιλοσοφία βασιζόταν πάντα σ’ αυτή την έννοια.

Η συλλογή της Benetton δεν κάνει διακρίσεις. Τα highlights της κολεξιόν

Μια πανδαισία χρωμάτων, στην πιο κλασική συνταγή και παράδοση της Benetton, όπου τα βασικά ρούχα του brand συνδυάζονται με τζιν, καρό και μοτίβα εμπνευσμένα από τα Looney Tunes.

Τα iconic γκράφιτι του Keith Haring και τα πρωτότυπα γραφικά του ιταλικού brand να κυριαρχούν σε πουλόβερ, πουκάμισα και παντελόνια, ήταν μερικά από τα highlights της συλλογής της Benetton. «Πρόκειται για ένα ευέλικτο, ενιαίο και ρευστό στιλ χωρίς διαχωρισμούς, όπως ο σημερινός πολιτισμός. Ένα μίγμα της τέχνης, της μόδας, των μουσείων και του δρόμου. Ένα αμάλγαμα από καμουφλάζ και στάμπες με τον Μίκυ Μάους, με ρίγες, με τα χαρακτηριστικά μας χρώματα και με εξαιρετικές αποχρώσεις, αλλά και animal prints και τα σχέδια του εξαιρετικού καλλιτέχνη και φίλου Keith Haring, ενός καλλιτέχνη του οποίου η ταυτότητα ταιριάζει με το όραμα της Benetton», αναφέρει σχετικά ο σχεδιαστής.

Aπό τα πλεκτά με λεπτομέρειες από lurex και κεντημένα ζακάρ σχέδια μέχρι τα υφάσματα από νεοπρέν διπλής όψης, αδιάβροχα με στάμπες και μαλακά οικολογικά δέρματα, καθώς και μοναδικά αξεσουάρ, η τεχνογνωσία της Benetton ξεχωρίζει στις λεπτομέρειες.

“Demolution”: η μόδα επέλεξε τη λέξη της χρονιάς

Η συλλογή της Benetton είναι χαρακτηριστική του στιλ και της φρεσκάδας του brand. Αυτή ήταν η γενικότερη αίσθηση στο show του Φεβρουαρίου. Είχε αυτή την επαναστατική διάθεση που μας υπενθύμισε ότι η μόδα δεν κάνει διακρίσεις. Ότι η μόδα είναι δίκαιη και αντιμετωπίζει όλους τους ανθρώπους με τα ίδια μέτρα και σταθμά. Ότι είναι δημοκρατική.

«Είναι η μόδα που βασίζεται στο “demo-lution”, μια λέξη που δημιούργησα εγώ και προέρχεται από τις λέξεις “democratic” (δημοκρατικός) και “revolution” (επανάσταση)», λέει ο JCC.

«Δεν είναι μια συνηθισμένη πασαρέλα. Μου άρεσε η ιδέα μιας πιο επαναστατικής εκδήλωσης για το 2020 – η επίδειξη μόδας ως πράξη επικοινωνίας είναι πολύ απλοϊκή για τις μέρες μας. […] Θα δείτε 30 μοντέλα, 30 μανεκέν και μία εγκατάσταση που όλα θα μοιράζονται την ίδια αισθητική. Ήθελα να απεικονίσω τη δύναμη της προώθησης των προϊόντων, η οποία ανέκαθεν ήταν μέρος της φιλοσοφίας της Benetton».

Εικόνες από την καμπάνια της συλλογής Benetton που έχει τραβήξει ο Matteo Montanari

Κάπως έτσι, η μόδα, η κουλτούρα, η μουσική, τα socia media και ολόκληρη η σύγχρονη κοινωνία έγιναν «ένα». Η συλλογή της Benetton για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2020 είναι για όλους. Είναι «ελεύθερη» και το νομαδικό στιλ που την χαρακτηρίζει είναι κάτι που όλοι μας μπορούμε να βιώσουμε και να μοιραστούμε. Η συλλογή της Benetton δεν έχει σύνορα. Δεν κάνει διακρίσεις. Είναι για τους πολίτες ενός νέου κόσμου.

Για την καμπάνια ένα φρέσκο, πολυεθνικό, αισιόδοξο καστ σηματοδοτεί την αλλαγή σκυτάλης και τοποθετεί τα κλειδιά του μέλλοντος στα χέρια της Generation Z, στα όνειρα, τις συνήθειες και τις πεποιθήσεις τους.

«Μου αρέσει να λέω ιστορίες – ιστορίες για τον κόσμο γύρω μας, για τα υλικά, τα χρώματα, τους ανθρώπους και την ανταλλαγή απόψεων» – Jean-Charles de Castelbajac.