FASHION NEWS

Bulgari: Ένας εμβληματικός οίκος κοσμημάτων, ένας οίκος με στιλ

Θυμάμαι την πρώτη φορά που μπήκα με τη μητέρα μου, σε γνωστό κοσμηματοπωλείο, στο κέντρο της Αθήνας. Ήθελε να αγοράσει ένα κόσμημα, ένα ξεχωριστό κόσμημα, ένα διαχρονικό σχέδιο, που μετά από χρόνια, θα μπορούσαν να φορέσουν και οι κόρες της. Θυμάμαι να δοκιμάζει το B.zero1 δαχτυλίδι του οίκου Bulgari. Ήταν διαχρονικό αλλά και σύγχρονο ταυτόχρονα και έμοιαζε σαν να έχει «βγει» από το μέλλον αλλά και από το παρελθόν μαζί. Όταν το φόρεσε, μου φάνηκε σαν να άστραψε ολόκληρη. Ήταν μια στιγμή-ορόσημο για εμένα, που τότε κατάλαβα τη σημαντικότητα των κοσμημάτων στην εμφάνιση και την αυτοπεποίθηση μιας γυναίκας.

Χρόνια μετά, και με το «μικρόβιο» της μόδας να μην λέει να «αποβάλλει» ο οργανισμός μου, έμαθα περισσότερα πράγματα για τον εμβληματικό οίκο κοσμημάτων. BVLGARI. Είναι ένα όνομα που δεν ξεχνάς. Είναι ένα όνομα που έχει «στολίσει» τις εμφανίσεις εκατομμυρίων γυναικών ανά τον κόσμο, όπως της θρυλικής Elizabeth Taylor. Όταν ο Richard Burton της είχε αγοράσει ένα δαχτυλίδι με σμαράγδια, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας, “Cleopatra”, είχε πει: «Εγώ σύστησα στη Liz την μπύρα και εκείνη σε εμένα τον οίκο Bulgari».

Αλλά είναι νομίζω, η επιρροή που ασκούν τα κοσμήματα του οίκου στις γυναίκες, που τον έχουν κάνει έναν από τους εμβληματικούς στην ιστορία της μόδας. Όταν λες το όνομα “Bulgari”, στο μυαλό σου έρχονται οι εικόνες θρυλικών γυναικείων προσωπικοτήτων, όπως της Sofia Loren και της Ingrid Bergman, να φοράνε αυτά τα voluptuous και εντυπωσιακά, πολύχρωμα κοσμήματα με τις πολύτιμες πέτρες και unique κοψίματα. Είναι, σχεδόν, αισθησιακά αυτά τα κοσμήματα που με τις μεγάλες και «λαχταριστές» πολύχρωμες πέτρες σε κάνουν να νιώθεις σαν παιδί σε ζαχαροπλαστείο. Οι ρωμαϊκές αναφορές δε, σε iconic designs, όπως η συλλογή B.zero1, εκπέμπουν πόθο και τα καθιστούν τα ιδανικά κοσμήματα για δυναμικές γυναίκες. Όλα αυτά, ξεκίνησαν από το όραμα ενός Έλληνα κοσμηματοπώλη, ο οποίος με μόλις μερικά cents στην τσέπη, κατάφερε να ιδρύσει έναν οίκο κοσμημάτων που θα έμενε για πάντα στην ιστορία.

Bulgari: Ένας οίκος κοσμημάτων, ένας οίκος με στιλ

Όλα ξεκίνησαν το 1881, όταν ο Sotirio Boulgaris (Σωτήρης Βούλγαρης), γιος Ελλήνων αργυροχόων, μετακόμισε στη Ρώμη και άρχισε να πουλάει ασήμι μπροστά από την εκκλησία Trinità dei Monti. Λίγα χρόνια μετά, το 1884, άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στη Via Sistina 85. Μια δεκαετία μετά, επέκτεινε την επιχείρησή του και άνοιξε την πρώτη του μπουτίκ στη via dei Condotti, στο νούμερο 28. Η μπουτίκ αυτή, ήταν καθοριστική για τον Sotirio. Ήταν τότε που η δουλειά του άρχισε να αναγνωρίζεται.

Ο Giorgio Bulgari με τη γυναίκα του, Leonilde, σε διακοπές στις Ελβετικές Άλπεις, το 1932.

Θέλοντας να επεκτείνει την επιχείρησή του, το 1905, άνοιξε το κατάστημα Bulgari στη Via Dei Condotti 10. Η μπουτίκ αυτή είναι iconic. Είναι σύμβολο της κληρονομιάς του οίκου και σημείο αναφοράς για την ιστορία του brand. Μέχρι και σήμερα αποτελεί από τα σημαντικότερα καταστήματα του οίκου σε όλο τον κόσμο. Όταν ο Sotirio απεβίωσε το 1932, οι γιοι του, Giorgio και Constantino, ανέλαβαν τη διοίκηση του οίκου. Οι δυο τους, έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην ιστορία του οίκου Bulgari, αναπτύσσοντας ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους πολύτιμους λίθους. Από τη στιγμή εκείνη, ξεκίνησε η «χρυσή εποχή» του οίκου. Ήταν τα “Dolce Vita” χρόνια που καθόρισαν την πορεία και εξέλιξη του εμβληματικού brand κοσμημάτων.

The Dolce Vita years (1930-1950)

Ο ρόλος των δυο αδερφών στην πορεία του οίκου, ήταν καθοριστικός. Οι Giorgio και Constantino ήταν η επιτομή της ιταλικής κομψότητας και το απέδειξαν, συστήνοντας ένα νέο στιλ κοσμημάτων στον οίκο Bulgari. Τολμηροί χρωματικοί συνδυασμοί, λίθοι σε σχήμα cabochon, όγκοι αλλά και απλές γραμμές είχαν ως αποτέλεσμα πραγματικά μοναδικά κοσμήματα. Κοσμήματα που είχαν κάτι το exciting και το φρέσκο, συγκριτικά με τα πιο παραδοσιακά σχέδια της εποχής. Αυτά τα χαρακτηριστικά, είναι τα θεμέλια του στιλ του οίκου και ο λόγος που κέρδισε τα βλέμματα των μεγαλύτερων σταρ της εποχής και της Dolce Vita.

«Τα χρόνια της dolce vita στα 50s ήταν από τις καλύτερες στιγμές του οίκου Bulgari, μιας και ήταν τότε που έγινε τόσο γνωστός», εξηγεί η Lucia Silverstri, Creative Director του οίκου.

«Ο Andy Warhol περνούσε από την μπουτίκ κάθε φορά που επισκεπτόταν την Ρώμη, γιατί θεωρούσε ότι ήταν η καλύτερη έκθεση σύγχρονης τέχνης»

Τα iconic σχέδια του οίκου

Ο οίκος ανά τα χρόνια, έχει δημιουργήσει μερικά από τα πιο αναγνωρίσιμα κοσμήματα στην ιστορία του κοσμήματος. Το Serpenti είναι ένα από αυτά. Χρονολογείται στα 1940s, όταν οι σχεδιαστές του οίκου Bulgari αποφάσισαν να φέρουν τις ρωμαϊκές ρίζες του brand, στα ως τότε, Art Deco-εμπνευσμένα κοσμήματα του οίκου. Έτσι, προέκυψε το φημισμένο ρολόι-φίδι. Το ρολόι Serpenti είναι ένα εκπληκτικό ρολόι που το σχέδιό του θυμίζει φίδι (απ’ όπου πήρε και το όνομά του). Πρόκειται για ένα Tubogas βραχιόλι που «τυλίγεται» στο χέρι και καταλήγει σε ένα κομψό ρολόι.

Το ρολόι Serpenti

Μέχρι και σήμερα, το Serpenti είναι από τα πιο αναγνωρίσιμα κομμάτια του οίκου και η σειρά περιλαμβάνει ρολόγια και κοσμήματα. Πιο πρόσφατα, η ελληνικής καταγωγής σχεδιάστρια Mary Katrantzou, συνεργάστηκε με τον οίκο για τη δημιουργία μιας capsule συλλογής, εμπνευσμένη από τη σειρά Serpenti.

Η σειρά Monete αποτελεί κι αυτή μια από τις πιο αναγνωρίσιμες του οίκου, που μας συστήθηκε στα 60s. Ο Nicola Bulgari (εγγονός του Sotirio), συλλέκτης νομισμάτων, θέλησε να «μετατρέψει» τα αρχαία ρωμαϊκά νομίσματα σε όμορφα κοσμήματα και τα κατάφερε. Η σειρά Monete είναι ένα staple του οίκου Bulgari και αυτή που εκπροσωπεί τις ιταλικές ρίζες του brand και την ιστορία της χώρας.

Το B.zero1

Στιγμή-ορόσημο όμως, αποτελεί η κυκλοφορία του B.zero1. Ένα πραγματικά iconic σχέδιο του οίκου Bulgari και ένα από τα best-sellers του. Το B.zero1, κυκλοφόρησε το 1999 και προβάλλει το στιλ του οίκου στη νέα χιλιετία.

Εμπνευσμένο από το Κολοσσαίο στη Ρώμη, οι χαρακτηριστικές έντονες γραμμές του B.zero1 έθεσαν τον τόνο για μια νέα γενιά εξελίξεων στον οίκο. Ο ιταλικός οίκος, με τη σειρά αυτή, «έσπασε» τους κανόνες στον σχεδιασμό των κοσμημάτων, καταφέρνοντας να μεταφέρει με απαράμιλλο τρόπο το αμφιθεατρικό σχήμα του ιστορικού μνημείου.

Το 2019, μάλιστα, ο οίκος γιόρτασε την 20η επέτειο της iconic σειράς. Ως τότε, ο οίκος Bulgari είχε πουλήσει πάνω από 2 εκατομμύρια B.zero1 δαχτυλίδια παγκοσμίως, ενώ συνεργάστηκε με δυο καλλιτεχνικά “powerhouses”, τον γλύπτη Anish Kapoor και την αρχιτέκτονα Zaha Hadid.

Για να γιορτάσει, λοιπόν, τη σημαντική αυτή επέτειο, ο οίκος Bulgari επανακυκλοφόρησε το original σχέδιο με τις 5 σειρές, προσθέτοντας διαμάντια, ενώ κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, σε rose gold απόχρωση. Στον ανασχεδιασμό του νέου B.zero1, θα βρει κανείς χαραγμένο το “XX Anniversary”, με αφορμή τη σημαντική επέτειο, κάνοντάς τα νέα σχέδια ένα πραγματικό collector’s item.

Το B.zero1 Rock

Το B.Zero1 αποτελεί ένα κόσμημα-ορόσημο στην ιστορία του οίκου, αλλά και ένα avant-garde κομμάτι το οποίο χαρακτηρίζεται για την «τόλμη», αλλά και για την καινοτομία του, ως προς το design. Το εμβληματικό αυτό κόσμημα, το 2020, επανακυκλοφόρησε ανανεωμένο, μέσα από τη συλλογή B.Zero1 Rock.

Δαχτυλίδι B.zero1 Rock από κίτρινο χρυσό με διαμάντια

Πλέον, το B.Zero1 Rock περιλαμβάνει καρφιά και είναι κι αυτό, “one for the books”. Αποτελεί τη νέα γενιά κοσμημάτων του οίκου Bulgari, ενώ προσφέρει μια νέα προοπτική, όσον αφορά την αυτοέκφραση. Το B.Zero1 Rock, είναι το απόλυτο πρότυπο της αυτονομίας και του ατρόμητου πνεύματος.

Μενταγιόν B.zero1 Rock Chain από λευκό χρυσό με διαμάντια

Παρουσιάζοντας, 6 νέα σχέδια, από τη συλλογή ξεχωρίζει το 18 καρατίων μενταγιόν από λευκό χρυσό. Ο «σταρ» της B.Zero1 Rock συλλογής, χωρίς αμφιβολία. Ένα εντυπωσιακό κολιέ, που η νέα, ανανεωμένη εκδοχή του περιλαμβάνει 7,20 καράτια και είναι ένα από τα πιο πολύτιμα κομμάτια της συλλογής, μέχρι και σήμερα.

 

H K-pop star Lisa ονομάζεται η νέα global ambassador του οίκου Bulgari

Γνωστή για την επιρροή που ασκεί στους εκατομμύρια followers της, αλλά και για το επιδραστικό στιλ της, η Lisa από το K-pop γκρουπ, Blackpink, «στέφεται» η νέα ambassador του οίκου Bulgari και φωτογραφίζεται φορώντας τα iconic B.Zero1 κοσμήματα. Η δυναμική προσωπικότητά της και το bold στιλ της το οποίο εμπνέει τόσο τη νέα γενιά, ήταν και η αφορμή γι’ αυτή τη συνεργασία. Η σχέση της, λοιπόν, με τον οίκο Bulgari επικυρώθηκε μέσα από μια digital καμπάνια για τις νέες συλλογές των Serpenti και B.Ζero1.

 

Οι φωτογραφίες είναι πραγματικά εντυπωσιακές και δείχνουν την ολική, σχεδόν, μεταμόρφωση της K-pop star. Φορώντας τις πανέμορφες δημιουργίες του οίκου Bulgari, η Lisa παρουσιάζει την πιο elegant πλευρά της.

 

Η νέα μπουτίκ Bulgari στην Αθήνα

Bulgari σημαίνει «Ρώμη». Ο οίκος είναι ταυτισμένος με την κουλτούρα και την πολιτιστική κληρονομιά της «Αιώνιας Πόλης». Παρ’ όλα αυτά, οι ρίζες του οίκου ξεκινούν από την Ελλάδα. Ο οίκος, όλα αυτά τα χρόνια, εκπροσωπεί τις ελληνικές ρίζες του μέσα από τα σχέδιά του, έναν δεσμό τον οποίο τιμάει ξανά με το άνοιγμα μιας νέας μπουτίκ στην Αθήνα, αποτίοντας συγχρόνως φόρο τιμής και στη, σχεδόν, 30χρονη συνεργασία του με τον Οίκο KESSARIS. Το flagship store ανοίγει, στην οδό Βουκουρεστίου 20, στο Κολωνάκι. Η αρχιτεκτονική αλλά και η διακόσμηση της μπουτίκ, είναι μια μίξη ρωμαϊκών αναφορών αλλά και του κινήματος του κλασικισμού. Όλα αυτά «παντρεύονται» έξυπνα με τις μεσογειακές αναφορές που εμπνέονται από τις ρίζες του οίκου Bulgari.

 

Μια βόλτα στην μπουτίκ και είναι σαν να ταξιδεύεις στην Ιταλία. Με έμπνευση από τα ηλιοβασιλέματα της Ρώμης, ο αρχιτέκτονας της μπουτίκ (Peter Marino), χρησιμοποίησε τα φημισμένα Pavonazzetto μάρμαρα τα οποία συνδύασε έξυπνα με luxurious ξύλινα πατώματα. Οι pop art πίνακες του Andy Warhol, fan του οίκου, συμπληρώνουν άψογα τον χώρο, προσφέροντας «ζεστασιά», αλλά και ένα modern twist.

Η μπουτίκ του οίκου Bulgari στην Αθήνα είναι ο ιδανικός χώρος για να μυηθεί κανείς σε όλα τα εμβληματικά σχέδια και τις ξεχωριστές συλλογές με τα πλέον σαγηνευτικά κοσμήματα.

Ακολούθησε τον Οίκο BVLGARI: 

Στο Instagram @bulgari 

Στο Facebook @Bulgari 

Στην Ιστοσελίδα bulgari.com 


Επισκέψου τη BVLGARI Boutique: Βουκουρεστίου 20, Τηλ: 2103609400