ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ

Ana Koutsi: Ο μινιμαλισμός, οι τσάντες και ο δημιουργικός κόσμος της σχεδιάστριας

Η δημιουργική έκφραση ως η μόνη διέξοδος, η υποκριτική, ο σχεδιασμός και η μινιμαλιστική αισθητική είναι όσα περιτυλίγουν μία πολύ ζωηρή πλευρά της προσωπικότητας της Αναστασίας Κούτσικου. Η σχεδιάστρια πλέον μίας νέας συλλογής από δερμάτινες τσάντες που καλύπτουν τις σύγχρονες αλλά και διαχρονικές ανάγκες της γυναικείας φύσης ξέρει καλά τι είναι αυτό που θέλει να πετύχει τόσο σε προσωπικό, όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Είναι κατασταλαγμένη, ειλικρινής και απλά αποδέχεται την καλλιτεχνική της φύση, θεωρώντας την τον μοναδικό τρόπο που μπορεί να εκφραστεί.

Όπως κάθε αξεσουάρ, έτσι και η τσάντα είναι πολύ προσωπική υπόθεση

Από την υποκριτική στο σχεδιασμό

Επομένως, η ενασχόληση με την μόδα, όπως μου είπε η ίδια, δεν ήταν ποτέ μία επαγγελματική επιλογή της, «προέκυψε από την ανάγκη μου να εκφραστώ καλλιτεχνικά αλλά και προσωπικά, όταν η κατάσταση στο χώρο της υποκριτικής, που ήταν η βασική μου ασχολία, έπαψε να ικανοποιεί την ανάγκη αυτή. Ανέκαθεν θεωρούσα τον εαυτό μου καλλιτέχνη, όχι από έπαρση, αλλά επειδή μόνο έτσι νιώθω ότι εκφράζομαι ολοκληρωτικά ως προσωπικότητα. Ο χώρος της μόδας, σε αντίθεση με αυτόν της υποκριτικής, θεωρώ ότι δεν έχει επαγγελματικά όρια, σε πρακτικό επίπεδο. Τα όρια καθορίζονται από τον ίδιο τον σχεδιαστή, ο οποίος μπορεί να εκφράζεται, να «σκηνοθετεί» και να επιτελεί χρέη «παραγωγού» του καλλιτεχνικού αποτελέσματος ταυτόχρονα», μου λέει και συνειδητοποιώ ότι κάθε μορφή τέχνης μπορεί να διεγείρει τη φαντασία της και να πυροδοτήσει την δημιουργική της φύση.

Αναρωτιέμαι όμως, πώς εστίασε στον σχεδιασμό τσάντας, ενός αντικειμένου μόδας που όμως έχει κι άλλες προεκτάσεις που σχετίζονται με την γυναικεία φύση, χάρη στη σχέση που αποκτά καθεμία από εμάς με την τσάντα της. «Ήταν κάτι που προέκυψε αυθόρμητα», μου είπε. «Θεωρώ ότι η τσάντα, μαζί με το παπούτσι, είναι το απόλυτο γυναικείο αξεσουάρ διαχρονικά. Ενώ το γυναικείο ντύσιμο έχει κατά καιρούς αλλάξει ύφος, τα δύο αυτά αξεσουάρ παρέμειναν ταυτόσημα της γυναικείας προσωπικότητας. Μία τσάντα ή ένα ζευγάρι παπούτσια είναι φετίχ για οποιαδήποτε γυναίκα. Η επιθυμία για την απόκτηση ενός τέτοιου αντικειμένου, πολλές φορές καθορίζει την συμπεριφορά της. Αυτό που θέλησα να δημιουργήσω, είναι στην ουσία η ικανοποίηση αυτής της αιώνιας επιθυμίας».

 

Αντιμετωπίζοντας από την ίδια οπτική με την Αναστασία την τσάντα, κατανοώ απόλυτα την αυθόρμητη επιλογή της και την ρωτώ ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μία τσάντα, πριν πάρει την τελική της έγκριση. «Να είναι απλή, ξεχωριστή, να έχει χρώμα και να επιτελεί τον ουσιαστικό της ρόλο, να είναι πρακτική και ανθεκτική, από άριστης ποιότητας υλικά», ήταν η απάντηση και νομίζω καλύπτει όλη τη γκάμα των γυναικών.

Η γυναικεία τσάντα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το χώρο και τον χρόνο. Άρα, o ένας άξονας είναι ο χωροχρόνος της γυναικείας καθημερινότητας. Έπειτα πειραματίζομαι με το υλικό. Θέλω οι φόρμες μου να εκπέμπουν μία ανάλαφρη διάθεση.

«Όπως κάθε αξεσουάρ, έτσι και η τσάντα είναι πολύ προσωπική υπόθεση», πιστεύει η Αναστασία και μου η δική της σχεδιαστική κι αισθητική ματιά γι’ αυτό το αξεσουάρ θεωρεί ότι μπορεί να έχει αναταπόκριση στο γυναικείο κοινό, παγκοσμίως. «Προσωπικά πιστεύω ότι η σχέση της γυναίκας με μία τσάντα είναι ερωτική, όχι μόνο με την αμφίδρομη έννοια, αλλά ως επέκταση του ερωτισμού που μία γυναίκα μπορεί να εκπέμψει. Η δική μου έκφραση αυτού του ερωτισμού αναδεικνύεται κυρίως μέσα από την χρωματική παλέτα που επιλέγω κάθε φορά», συμπληρώνει και κάνει ξεκάθαρο τον ρόλο που έχει δώσει στην τσάντα όσον αφορά στο στιλ, όπως αυτό ορίζεται όχι μόνο από τον τρόπο που ντύνεται κανείς αλλά και από την στιλιστική προσωπικότητα που αποπνέει μέσα από αυτόν.

Η έμπνευση

Ποια είναι  πηγή έμπνευσης της Αναστασίας; Πώς ξεκινά να συλλαμβάνει την ιδέα και να την αποτυπώνει σχεδιαστικά στο χαρτί; Η πρώτη ύλη είναι η αρχή όλων, μου λέει, «πρώτα αναζητώ το υλικό, τι φρέσκο υπάρχει στην αγορά, τις τρέχουσες τάσεις που επικρατούν ανά εποχή, και στη συνέχεια αλληλεπιδρώ αισθητικά με αυτό». Το δέρμα είναι ένα υλικό που τη διεγείρει αισθητικά, ενώ οι γεωμετρικές φόρμες είναι η σταθερά της. Αναζητά την αρμονία και τη συμμετρία σε κάθε τι, και καλλιτεχνικά βρίσκει τον τρόπο να καλύψει αυτή την ανάγκη της.

 

Τα 3 στάδια : από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση

Ο χωρο-χρόνος, το υλικό και η πρακτικότητα είναι οι βασικοί άξονες που κινείται η Αναστασία για τη δημιουργία μιας συλλογής. Χαρακτηριστικά αναφέρει «Η γυναικεία τσάντα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το χώρο και τον χρόνο. Αφού εμπνευστώ από το υλικό, σκέφτομαι σε ποια χρονική και χωρική στιγμή-στην ημέρα μίας γυναίκας, θα ταιριάξει το αντικείμενο που θα δημιουργήσω. Άρα ό ένας άξονας είναι ο χωροχρόνος της γυναικείας καθημερινότητας. Έπειτα πειραματίζομαι με το υλικό. Θέλω οι φόρμες μου να εκπέμπουν μία ανάλαφρη διάθεση-και η γεωμετρία με βοήθησε πολύ σε αυτό. Τέλος, θέλω τα αντικείμενα μου να είναι ευχάριστα αλλά πάντοτε σικ, γι αυτό δίνω ιδιαίτερη σημασία στη επιλογή των δερμάτων».

Ο μινιμαλισμός και οι τρέχουσες τάσεις της μόδας

Η μινιμαλιστική αισθητική είναι ξεκάθαρα η βάση για κάθε τι που δημιουργεί η Αναστασία. Τη ρωτώ λοιπόν, πώς με αυτή τη βάση να είναι σταθερή σε κάθε συλλογή, συνδυάζει ταυτόχρονα επιρροές από τις παγκόσμιες τάσεις.

 

«Less is more, πάντοτε και για πάντα. Το πιστεύω βαθιά αυτό. Άλλωστε ο μινιμαλισμός που προσπαθώ να εκπροσωπήσω, είναι μία κατηγορία από μόνος του. Όλα τα σχέδια ξεκινάνε από μία απλή φόρμα και στη συνέχεια εμπλουτίζονται. Εγώ σταματώ στο πρώτο επίπεδο. Θέλω να κάνω την διαφορά με την επιλογή των υλικών», μου λέει και συνεχίζει: «Φυσικά, παρακολουθώ, τις παγκόσμιες τάσεις, όχι μόνο τις σχεδιαστικές αλλά και τις καταναλωτικές. Μη ξεχνάμε πως μέσα σε μία τσάντα τοποθετούμε αντικείμενα. Αυτά μεταλλάσσονται συνεχώς. Για παράδειγμα, παλαιοτέρα μεταφέραμε ογκώδη αντικείμενα που πλέον έχουν αντικατασταθεί από ένα smart phone. Οπωσδήποτε ο φουτουριστικός σχεδιασμός των τσαντών θα αλλάξει, αφού αλλάζουν και τα αντικείμενα που τοποθετούνται σε αυτές».

Η καλοκαιρινή συλλογή

 

Σαφώς, οι minimal γραμμές και η αισθητική παραμένουν, ενώ η συλλογή εμπλουτίζεται με κομμάτια όπως φάκελοι που συνδυάζουν το καστόρι και το μετάξι. Οι μεταξωτές τρέσες είναι η προσθήκη που θα κάνει τη διαφορά στα σχέδια της νέας συλλογής, χωρίς ωστόσο να χάνεται η ταυτότητά της ως σχεδιάστρια.

 

Η επιλογή της σωστής τσάντας

Η ταυτότητα είναι το βασικό συστατικό μιας σωστής τσάντας, σύμφωνα με την Αναστασία. «Πάντα προσέχω τη τσάντα που κρατάει μία γυναίκα. Όχι μόνο από επαγγελματική εμμονή. Αυθόρμητα μου τραβάει την προσοχή». Προφανώς και η αισθητική είναι κάτι που την αφορά άμεσα, αλλά η πρακτικότητα είναι κάτι που ποτέ δεν αμελεί να λαμβάνει υπ’ όψη της όταν σχεδιάζει μία τσάντα.

 

Το επόμενο βήμα

Η νέα εποχή του brand Ana Koutsi περιλαμβάνει εξωστρέφεια, συμμετοχή σε εκθέσεις του εξωτερικού αλλά και εγχώριες, ενώ δεν αποκλείει την ενασχόλησή της με το κομμάτι των παπουτσιών, το οποίο είναι ένα ακόμα project που την ιντριγκάρει.

Info:

www.anakoutsi.com

Instagram: @anakoutsi

Facebook: @AnaKoutsi