ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

Αυτή είναι η νέα Chanel. Το λαμπρό ντεμπούτο του Matthieu Blazy που θα έκανε τον Karl περήφανο

Launchmetrics Spotlight

Θυμάμαι μια συνέντευξη του Karl Lagerfeld σε ένα ντοκιμαντέρ που έδειχνε την προετοιμασία μιας couture συλλογής Chanel. Ο σχεδιαστής είχε εκφράσει με πάθος την αγάπη του για τα χρώματα που θα χρησιμοποιούσε στα ρούχα του. Αν και δεν αναφέρθηκε στα signature χρώματα του οίκου -που είναι το λευκό, το μαύρο, το μπεζ και το κόκκινο-, αλλά σε χρώματα όπως το powder pink και το τιρκουάζ, ακόμα και μέσα από το ανέκφραστο poker face πρόσωπό του, μπορούσες να διακρίνεις τον ενθουσιασμό του.

Αθεράπευτα ρομαντικός, κάτι που επιβεβαίωνε και ο τρόπος ζωής του, αυτό ήταν κάτι που αποτυπωνόταν πάντα στις δημιουργίες του, ιδίως σε εκείνες για τον οίκο Chanel. Αν και λάτρης του black & white, ο Karl επέλεγε πάντα το χρώμα για να «εξιστορήσει» όσα είχε στο μυαλό του για κάθε συλλογή. Σε αυτό ταιριάζει απόλυτα ο Matthieu Blazy. Ένας τρομερά ταλαντούχος designer με αξιοσημείωτο και εκτενές βιογραφικό, είτε μέσα από τη δουλειά του στον οίκο Margiela -όπου ήταν υπεύθυνος για μερικά από τα εμβληματικά αξεσουάρ-, είτε πιο πρόσφατα με την εξαιρετική του δουλειά για τον οίκο Bottega Veneta, αξιοποιεί με τον ίδιο τρόπο το χρώμα στις συλλογές του. Το storytelling, η δεξιοτεχνία και η σύγχρονη ματιά του για τη μόδα του μέλλοντος, αποτελούν βασικά στοιχεία της δημιουργικής του ταυτότητας -στοιχεία που κυριάρχησαν και στο ντεμπούτο του στον οίκο Chanel.

Αν και αποφεύγω τις συγκρίσεις, μέχρι και αυτή τη συλλογή -την πρώτη του Matthieu Blazy για τον οίκο Chanel, δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσο μοιάζουν οι 2 σχεδιαστές. Διαφορετικοί στην αισθητική, αλλά τόσο ίδιοι στις αξίες.

Ο Matthieu Blazy έκανε το ντεμπούτο του στον οίκο Chanel, λοιπόν, για τη Spring 2026 συλλογή του brand, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας στο Παρίσι. Ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα shows της τελευταίας δεκαετίας. Ο κόπος, το στρες και όσα φαντάζομαι ότι έπρεπε να υπομείνει για την προετοιμασία αυτής της συλλογής, απέδωσαν τελικά καρπούς. Ο Matthieu Blazy έκανε ένα θριαμβευτικό ντεμπούτο και, όπως και ο Karl Lagerfeld, δείχνει ότι είναι έτοιμος να πάρει ρίσκα ώστε να οδηγήσει τον οίκο στο μέλλον.

Το θριαμβευτικό ντεμπούτο του Matthieu Blazy στον οίκο Chanel

«Γι’ αυτό το πρώτο show Chanel, ήθελα να κάνω κάτι αρκετά παγκόσμιο, σαν ένα όνειρο, κάτι έξω από τον χρόνο, και με γοήτευαν τα αστέρια -ένα θέμα τόσο αγαπητό για τον οίκο», αναφέρει ο Blazy σε post του στο Instagram. «Όλοι παρατηρούμε τον ίδιο ουρανό, και νομίζω ότι μας προκαλεί τα ίδια συναισθήματα». Τόσο η Coco Chanel (που μάλιστα έβρισκε την αστρολογία συναρπαστική), όσο και ο Karl Lagerfeld έβρισκαν αυτό το θέμα πάντα ενδιαφέρον.

Το Grand Palais, το μέρος που έχει φιλοξενήσει μερικές από τις εμβληματικές επιδείξεις του οίκου Chanel, μεταμορφώθηκε σε ένα εντυπωσιακό ηλιακό σύστημα γεμάτο πλανητικές σφαίρες που φώτιζαν πάνω από τη «σεληνιακή» πασαρέλα. Το σύμπαν που δημιούργησε ο Matthieu Blazy είναι ο τρόπος του για να μας καλωσορίσει στον οίκο Chanel, ενώ οι γιγάντιοι πλανήτες σαν να συμβόλιζαν το γιγάντιο άλμα που κάνει ως μόλις ο 4ος καλλιτεχνικός διευθυντής που αναλαμβάνει τα ηνία του οίκου που ίδρυσε η Coco Chanel πριν από 115 χρόνια.

Θέλει πάντως πολλά κότσια για να κάνεις ένα τόσο ιστορικό ντεμπούτο, ανοίγοντας το show με ένα τόσο -φαινομενικά- απλό look. O Blazy ξεκινάει από το μηδέν και μας υπενθυμίζει ότι ένα από τα θεμελιώδη στοιχεία που κάνουν τον οίκο Chanel τόσο εμβληματικό, είναι τα κοστούμια του.

Το πρώτο look της συλλογής, λοιπόν, ήταν ένα γκρι boxy κοστούμι με ένα cropped σακάκι με κοντό γιακά και χαμηλόμεσο παντελόνι με πιέτες. Μια σειρά από άψογα tailored κοστούμια ακολούθησαν, αποκαλύπτοντας τις προθέσεις του για τη γυναίκα Chanel: μια γυναίκα με ανεπηρέαστη αυτοπεποίθηση -κάτι που έλειπε τα τελευταία χρόνια από τον οίκο.

Ο σχεδιαστής πάντως, φαίνεται να μελέτησε καλά την κληρονομιά του οίκου, από τα πιο basics μέχρι και την εξαιρετική δεξιοτεχνία που χαρακτήριζε τις ready-to-wear αλλά και couture δημιουργίες του. Από τις βασικές αρχές της Coco Chanel -και ένας τρόπος με τον οποίο επαναστάτησε στον χώρο της μόδας και δη, στο γυναικείο ένδυμα-, ήταν το menswear.

Η Coco δανείστηκε στοιχεία της ανδρικής γκαρνταρόμπας και με το ίδιο επαναστατικό ύφος ο σχεδιαστής τα αξιοποίησε ακόμα και στα πιο θηλυκά κομμάτια: σε φούστες που συνδυάστηκαν με φαρδιά polo shirts, αλλά και στις μακριές ασύμμετρες που φορέθηκαν με crisp λευκά πουκάμισα που θύμισαν την «παλιά-καλή» στολή Chanel, αλλά αναγεννημένη μέσα από μια φρέσκια ματιά.

Ο Blazy χρησιμοποίησε την ικανότητα που είχε η Coco Chanel να κάνει τη γυναίκα να δείχνει ως το απόλυτο θηλυκό μέσα από τα λιγότερο προφανή ρούχα που δεν «φώναζαν» sexiness με τον παραδοσιακό τρόπο. Αυτό κατάφερε και ο σχεδιαστής μέσα από τα «απλά» LBDs που αγκάλιαζαν άψογα το σώμα, τα εκπληκτικά δερμάτινα trench coats στην πιο βουτυρένια απόχρωση που έδειχναν τόσο δυναμικά όσο και σέξι,τις κρουαζέ φούστες με έντονο κόψιμο, αλλά και εκπληκτικά διάφανα φορέματα που γιόρτασαν το γυναικείο σώμα με τον καλύτερο τρόπο.

Από τη Spring 2026 συλλογή Chanel, δεν έλειψαν τα iconic tweed σύνολα τα οποία ο Blazy έφερε στο «σήμερα» με πολλούς, ενδιαφέροντες τρόπους: μέσα από τα σακάκια με κρόσσια και πολύχρωμα ριγέ μοτίβα, όπως το καρό, μέσα από τις curved σιλουέτες που ήταν τόσο σύγχρονες αλλά και φουτουριστικές, αλλά και με τις διάτρητες κροσέ εκδοχές σε φούστες και ζακέτες που έδωσαν μια νέα διάσταση στο signature Chanel tweed.

Οι φούστες, τα πανωφόρια αλλά και τα σκουλαρίκια από κρόσσια και pom-pom ήταν ένα κλείσιμο ματιού τόσο στην κληρονομιά του Blazy και την αγάπη του χειροτεχνία, όσο και σε αυτή του οίκου Chanel και δη, του Karl Lagerfeld που δεν φοβόταν ποτέ να «παίξει» με τις υφές στα ρούχα του.

Τα πλεκτά σύνολα δε, από τα εκπληκτικά tiered ασύμμετρα φορέματα μέχρι και τα two-piece σύνολα με φαρδιά πουλόβερ και 50s-inspired pencil φούστες, δείχνουν την αφοσίωση του σχεδιαστή στην τέχνη του ενδύματος.

Από τα highlights της συλλογής, ήταν τα φαρδιά πουκάμισα, που ο οίκος Chanel σχεδίασε σε συνεργασία με το κατάστημα Charvet (το πρώτο κατάστημα πουκαμίσων που άνοιξε το 1838) και ήταν μια αναφορά στα πουκάμισα που φορούσε ο εραστής της Coco Chanel, ο Arthur “Boy” Capel. Tα πουκάμισα αυτά, συνδυάστηκαν έξυπνα ακόμα και με τις πιο statement φούστες από φτερά, υπενθυμίζοντάς μας τους βασικούς κώδικές του οίκου Chanel και πώς basic κομμάτια, σαν το πουκάμισο, μπορούν να φορεθούν ακόμα και τα πιο εντυπωσιακά ρούχα.

Τεράστιες γούνινες ριγέ τσάντες, αλλά και δερμάτινες σε Chevron μοτίβο, μακριά κολιέ από πέρλες αλλά και πολύχρωμες χάντρες, φανταστικά chokers σε σχήμα λουλουδιών (που είδαμε και στα μανίκια ρούχων και τα στριφώματα φορεμάτων και φουστών), έκαναν τη συλλογή φρέσκια και νεανική.

Με το μοντέλο Awar Odhiang να κλείνει το show (το 3ο μαύρο μοντέλο στην ιστορία του οίκου που κλείνει μια επίδειξη Chanel) με τον πιο απολαυστικό τρόπο, χορεύοντας και «γεμίζοντας» τη σκηνή με την πολύχρωμη μακριά φούστα της από φτερά, ήταν το ιδανικό κλείσιμο σε αυτό το ιστορικό ντεμπούτο. Ο Matthieu Blazy δεν παίζει με την κληρονομιά ενός τόσο εμβληματικού οίκου, όπως τον οίκο Chanel, και καθεμία από 70+ δημιουργίες του για τη Spring 2026 συλλογή, το επιβεβαιώνουν. Αυτή είναι η νέα εποχή Chanel.

 

Exit mobile version