ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

Στην πρώτη γυναικεία συλλογή του Jonathan Anderson για τον Dior η αλλαγή ήταν αναπόφευκτη

Launchmetrics Spotlight

Το ντεμπούτο του Jonathan Anderson στον οίκο Christian Dior έγινε πριν κάποιους μήνες με την Menswear συλλογή, αλλά η παρουσίαση της πρώτης Ready-to-Wear Spring 2026 ήταν από τις πιο αναμενόμενες παρουσιάσεις στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι. Διαβάζοντας σχετικά άρθρα, χαμογέλασα με τον τίτλο Burning Down the House της Joelle Diderich για το δικό της review στο WWD. Τον βρήκα πολύ έξυπνο και τον κρατάω από όλους. Ίσως γιατί λατρεύω τους Talking Heads και πιστεύω ότι ταιριάζει με αυτή τη νέα αλλαγή.

Οι αλλαγές είναι αναζωογονητικές και αυτό το λέει ένας Ταύρος που αγαπάει την σταθερότητα (εγώ). Όταν κάτι δεν αποπνέει πλέον αρμονία, όταν υπάρχει επανάληψη και καμία φαντασία, τότε ήρθε η ώρα για αλλαγή σελίδας. Ο Jonathan Anderson παρουσίασε τη συλλογή που ετοίμαζε εδώ και καιρό και ήταν σαν να άνοιξε το κουτί της Πανδώρας. Θέλουμε όμως λιγότερη τοξικότητα στα σχόλια και περισσότερη μόδα. Ο χρόνος θα δείξει, οπότε ας δώσουμε χώρο στους δημιουργούς.

«Η αλλαγή είναι αναπόφευκτη», ανέφερε στο τέλος του σημειώματος ο γαλλικός οίκος. Πράγματι, ο Jonathan Anderson έβαλε -μεταφορικά έστω- «φωτιά» στον οίκο και δήλωσε έτοιμος για αλλαγή. Και μπορεί αυτή η αλλαγή που είναι η αρχή για τη νέα περίοδο του οίκου να δυσαρέστησε το ευρύ κοινό (σημειώνοντας ότι απουσίαζε η αισθητική Dior που είχαν συνηθίσει) χειροκροτήθηκε, ωστόσο, από μία άλλη μεγάλη μερίδα του κοινού και αυτό ήταν το ζητούμενο. Ήταν αναζωογονητική, φρέσκια και σχετικά τολμηρή. Είχε μία εξαιρετική προσοχή στην λεπτομέρεια (αχ αυτοί οι φιόγκοι και τα bunny ears στα παπούτσια)  και αναφορές στην ιστορία του Dior. Ο Jonathan Anderson δεν παραμέρισε τις αξίες του οίκου. Απλώς τις επαναπροσδιόρισε μέσα από τη δική του δημιουργική οπτική.

«Τολμάς να μπεις στον οίκο του Dior;» ήταν η ερώτηση που έκανε ο Adam Curtis μέσα από το βίντεο που ετοίμασε χρησιμοποιώντας εικόνες από ταινίες τρόμου και archive στιγμιότυπα του οίκου. Όποια/ος «τόλμησε» να μπει και να δει από κοντά το όραμα του Jonathan Anderson είδε πολλά. Ακολουθούν, μερικά σημεία που ξεχωρίσαμε. Εμένα, πάντως, αυτό το όμορφο χάος του Jonathan Anderson μού αρέσει.

Tο ανανεωμένο bar jacket

To iconic bar jacket επαναπροσδιορίστηκε μέσα από ένα πιο κοντό μήκος και μπήκε μέσα σε ένα ιριδίζον co-ord set με πλισέ μίνι φούστες.

Οι super mini φούστες στη νέα συλλογή του Dior

H παραπάνω μίνι φούστα μάς δίνει πάσα να πάμε στο δεύτερο highlight. Το extra μίνι μήκος στις φούστες ήταν απελευθερωτικό και αποτυπώθηκε σε φλοράλ σχέδια με τούλι, με φιόγκους ή σε a-line γραμμή.

Οι δαντελένιοι γιακάδες

Αυτή δαντελένια κορδέλα που έφτανε μέχρι κάτω, ενσωματώθηκε μέσα από tops με εξαιρετικό πλισέ σχέδιο και έδωσε μια απίστευτη θεατρική αισθητική (σε συνδυασμό και με τα γαλλικά military καπέλα) και τις βερμούδες σε φαρδιά γραμμή.

Οι μικρές λεπτομέρειες με φιόγκους και ντραπέ

Οι φιόγκοι πρωταγωνίστησαν χωρίς καμία υπερβολή στα περισσότερα σύνολα της συλλογής. Στόλισαν τα κολλάρα των πουκαμίσων, μεταμόρφωσαν τα σακάκια, ανέδειξαν τα φορέματα.

Οι κάπες

Θα είναι οι κάπες το πανωφόρι που θα δούμε περισσότερο την επόμενη άνοιξη; Η Spring 2026 συλλογή Dior λέει «ναι», με μία σειρά από πανέμορφες κάπες σε κάθε μήκος.

Τα δαντελένια φορέματα

Που ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά.

 

Το φόρεμα Dior Junon του 1949 στη νέα του εκδοχή

Αυτό το θρυλικό φόρεμα που σχεδίασε ο Christian Dior για την Haute Couture Fall-Winter 1949 συλλογή με τις στρώσεις από πέταλα παρουσιάστηκε σε μία διαφορετική εκδοχή σε στιλ halter neck και όγκο στη μέση.

 

Exit mobile version