PUBLI

e-commerce νέας γενιάς – Οι τάσεις που θα διαμορφώσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας σύμφωνα με το GLAMI

Η γρήγορη προσαρμογή στα νέα δεδομένα και η υιοθέτηση νέων τάσεων είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά της online μόδας, ενός από τους πιο κερδοφόρους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Δεδομένων των όλο και μεγαλύτερων προσδοκιών των καταναλωτών, οι τάσεις και οι αλλαγές στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πλέον απαραίτητες για την προσέλκυση και τη διατήρηση της αφοσίωσης των πελατών, αλλά και το χτίσιμο της εικόνας του. Σύμφωνα με το GLAMI, οι τάσεις που ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, γίνονται πλέον κυρίαρχες και σίγουρα θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια είναι το livestreaming και το TikTok shopping.

Τι είναι το live streaming;

Η ιδέα υπάρχει εδώ και δεκαετίες, και έγινε δημοφιλής τη δεκαετία του 1980 από τα τηλεοπτικά δίκτυα αγορών. Παρόλο που οι μηχανισμοί είναι σχεδόν οι ίδιοι, η “μοντέρνα” εκδοχή τoυ live streaming άλλαξε πλατφόρμα και πέρασε στα Κοινωνικά Δίκτυα. Οι ζωντανές αγορές στα social media εμφανίστηκαν στην Κίνα πριν από μερικά χρόνια και επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο τις χώρες της Δύσης. Αυτή η στρατηγική μάρκετινγκ περιλαμβάνει την προώθηση κάποιου προϊόντος μέσω βίντεο ζωντανής ροής σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο και οι οικοδεσπότες τέτοιων εικονικών event είναι συνήθως Influencers ή celebrities. Η σημασία αυτής της μεθόδου στις πωλήσεις φαίνεται επίσης από το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κλάδος της αγοράς στην Κίνα αυξήθηκε περισσότερο από 280% μεταξύ 2017 και 2020. Αυτή η τάση είναι επίσης παρούσα στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου εκτιμάται ότι απέφερε $5.6 δις σε πωλήσεις το 2020. Οι μελλοντικές προβλέψεις δείχνουν ότι οι αγορές μέσω livestreaming θα αντιπροσωπεύουν το 20% του συνολικού ηλεκτρονικού εμπορίου έως το 2026.

Πως να χρησιμοποιήσετε το livestream shopping στο marketing mix

Λόγω της φύσης του livestreaming οι προσφορές ή οι εκπτώσεις που ένα brand μπορεί να προσφέρει κατά τη διάρκειά του είναι περιορισμένες χρονικά, (συνήθως είναι ενεργές κατά τη διάρκεια της ζωντανής ροής ή και για λίγες μέρες μετά) και οι καταναλωτές αποφασίζουν και προχωρούν σε αγορά πολύ πιο γρήγορα. Επιπλέον, η παρουσία του ανθρώπινου παράγοντα (π.χ influencer) δίνει τη δυνατότητα ταύτισης των θεατών με το προϊόν και το brand. Στα θετικά και το χαμηλό κόστος αλλά και σύμφωνα με την Coresight Research, οι χαμηλότερες επιστροφές προϊόντων – 40% λιγότερο από άλλους online shoppers. Το livestream shopping είναι δυνατό σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα – YouTube, Facebook, Instagram και στο ταχύτερα αναπτυσσόμενο κοινωνικό δίκτυο το TikTok, όπου τα brands επιτυγχάνουν εξαιρετικά αποτελέσματα πωλήσεων. Τον Αύγουστο του 2020 το brand Tommy Hilfiger, υλοποίησε ένα live shopping event στην Κίνα και κατάφερε να συγκεντρώσει 14 εκ. θεατές. Το αποτέλεσμα; πουλήθηκαν 1,300 hoodies σε μόλις δύο λεπτά!

Το TikTok ως δυναμικό κανάλι πώλησης

Το TikTok είναι το μόνο κοινωνικό δίκτυο όπου ένα brand μπορεί να έχει λίγους ακόλουθους, αλλά να καταφέρνει παράλληλα να έχει χιλιάδες προβολές και να πετυχαίνει μεγαλύτερο user engagement. Αν και το TikTok θεωρείται μια κοινωνική πλατφόρμα όπου συγκεντρώνονται οι νεότερες γενιές, προσελκύει όλο και περισσότερο μεγαλύτερους χρήστες ηλικίας. Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους το TikTok έχει γίνει το Μέσο όπου μια μάρκα μπορεί να πετύχει σημαντικές πωλήσεις. Για παράδειγμα, μπορεί να προσαρμοστεί γρήγορα στις συνθήκες στις οποίες αναπτύσσεται το fashion e-commerce. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα του TikTok μεταξύ των χρηστών του το 2020, οι αγορές είναι η φυσική συμπεριφορά των χρηστών του. Τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων απάντησαν στην έρευνα ότι το περιεχόμενο στην πλατφόρμα τους ενέπνευσε να αγοράσουν ακόμη και όταν δεν το σχεδίαζαν!

”Σύμφωνα με τους συνεργάτες μας σε όλη την Ευρώπη, η διαδικτυακή διαφήμιση γίνεται ολοένα και πιο ακριβή, με την αύξηση του κόστους να χαρακτηρίζεται ως μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας για το 2022. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη καθώς το κόστος διαφήμισης μόνο στο Facebook ήταν κατά 47% υψηλότερο το 3ο τρίμηνο του 2021 έναντι του τρίτου τριμήνου 2020 (σύμφωνα με το Emarketer.) Σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον, η μετατόπιση του ενδιαφέροντος για εναλλακτικούς τρόπους προώθησης της μόδας – όπως η χρήση του TikTok όπου μπορούν να επιτευχθούν πολύ καλά οργανικά αποτελέσματα – είναι σίγουρα μια από τις προτάσεις μας για το μέλλον. Το GLAMI που θέλει να πρωτοπορεί και να αποτελεί παράδειγμα για τους συνεργάτες του συμπεριέλαβε το TikTok στη στρατηγική του για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με στόχο να το λανσάρει σε όλες τις χώρες- αγορές που έχει παρουσία” – Ξενοφών Ελευθεριάδης, Global Communication Lead, GLAMI.

Βρείτε και κατεβάστε σε pdf την Ετήσια Ανασκόπηση του GLAMI εδώ