OPINIONS

Βλέποντας “Τρίχες” στην τηλεόραση

Λίγο μετά τις 10 το βράδυ της Τρίτης ξεκίνησε η νέα σειρά από τις πολύπειρες πένες των Ρήγα - Αποστόλου στον Αnt1. Οι "Τρίχες" είχαν ένα τρέιλερ ευφάνταστο, συντελεστές πολλά υποσχόμενους και σεναριογράφους εγγύηση. Τουλάχιστον προσωπικά, οι σειρές τους μου έχουν προσφέρει μερικές από τις καλύτερες στιγμές που έχω περάσει μπροστά από το χαζοκούτι.

Είναι λοιπόν επόμενο, μετά από μια εντελώς άθλια τηλεοπτική σεζόν, να περιμένω εναγωνίως την απέλπιδα προσπάθεια για ένα καλύτερο τηλεοπτικό αύριο. Ούσα από τους ανθρώπους που έχουν παρατήσει το άθλημα του ζάπινγκ διότι έχουν κουραστεί από το αδιάφορο να εναλλάσσεται με το βαρετό, αποφάσισα ότι χτες έπρεπε να δώσω μια ακόμα ευκαιρία στη σχέση μου με την τηλεόρασή μου.

Ενώ λοιπόν η Εθνική προσπαθούσε να παίξει μπάλα με την Βόρειο Ιρλανδία, εγώ έβλεπα “Τρίχες” και παράλληλα παρακολουθούσα το Live Tweetfeed του Ant1 με τα σχόλια των υπόλοιπων τηλεθεατών. Το στόρι αφορά σε  ένα κομμωτήριο και συγκεκριμένα στην ιδιοκτήτριά του, η οποία απεγνωσμένη να το διαφημίσει και να αποκτήσει πελατεία σκαρφίζεται διάφορα σενάρια, ενώ όλη η γειτονιά και το προσωπικό είναι όσο τρελοί πρέπει ώστε να δώσουν έναν πιο εύθυμο χαρακτήρα.

 

 Η Βασιλική Ανδρίτσου και ο Νίκος Μουτσινάς ήταν ένα ζευγάρι που περίμενα πολύ να δω. Δεδομένου ότι η Βασιλική είναι πολύ ταλαντούχα, κανείς δεν περίμενε μια τόσο υστερική και υπερβάλλουσα προσπάθεια για να κάνει το αφεντικό του κομμωτηρίου “Sex & The Hair”. Ο Νίκος Μουτσινάς ήταν μια ευχάριστη έκπληξη στο ρόλο του συζύγου – θύμα, με ορισμένες πολύ καλές στιγμές. Εξίσου διασκεδαστική ήταν και η Παρθένα Χοροζίδου στο ρόλο της πληθωρικής νυχούς “Ντοντό Ακριβοπούλου”, αλλά και ο Τόνυ Δημητρίου στο ρόλο του Κύπριου Θεόφραστου Θεοφράστου.

Παρόλα αυτά δε μπορώ να μη σχολιάσω πόσο μου θύμισαν Φώτη και Άβα στους “Δύο Ξένους”, οι Ανδρίτσου και Μουτσινάς με την πρώτη να επιστρατεύει τις καρπαζιές κάθε φορά που ο άντρας της ξενοκοιτάζει.

Εξίσου ξαναπαιγμένο ήταν και το δίδυμο “Πολυκάρπου και Παπακώστα” (Μαρία Κατσανδρή και Χριστίνα Θεοδωροπούλου), δύο “αριστοκράτισσες” με μια σχέση αντίστοιχη “Ντένης και Φλώρας” ή στην πιο “λαϊκή” εκδοχή τους “Φώτω Μπαρντζώκα και Μανωλία Μπούρνοβα” – τσακωμός και βιτριολικές ατάκες, οι οποίες όμως πλέον είναι καθόλα προβλέψιμες.

 

Όσο περνούσε η ώρα και με δυσκολία έσκαγε λίγο γελάκι στα χείλη, συνειδητοποίησα πόσο ενοχλητικές ήταν οι φωνές και έκαναν τη μαμά μου να χαμηλώσει την ένταση. Παράλληλα απορήσαμε αρκετές φορές για το αν οι camera men είναι παιδιά που κάνουν πρακτική, αφού τα πλάνα έδειχναν περισσότερο ταμπέλες, τοίχους, κολώνες, τζαμαρίες, παρά τους ίδιους τους ηθοποιούς. Τοίχος – παρεμβολή – ατάκα – κολώνα – διαφήμιση – φωνές. Κάπως έτσι συνεχίστηκε όλο το επεισόδιο, ίσως σε μια απόπειρα νεωτεριστικής σκηνοθετικής προσέγγισης που μάλλον δυσκολεύτηκε να κερδίσει το ελληνικό κοινό. Και όπως αναρωτήθηκε και η μάνα μου “Μόνο ο Σεφερλής θα κάνει νούμερα φέτος;

 

Φυσικά δεν έλειπαν και οι πολύ πετυχημένες ατάκες πάνω στην ελληνική επικαιρότητα, στον σχολιασμό της οποία κατέχουν τα πρωτεία οι παλαίμαχοι Ρήγας και Αποστόλου. Παρόλα αυτά, κάθε καλό στοιχείο χάθηκε ανάμεσα σε μια συνεχή διαφήμιση. Το γνωστό καφέ “Μikel”, τα “Cream Crackers” που ζητά επίμονα και επαναλαμβάνει δέκα φορές η κυρία Πολυκάρπου στο περίπτερο, η πελάτισσα που μπαίνει στο κομμωτήριο και ζητά να της λούζουν τα μαλλιά με “Orzene επειδή χαρίζει στα μαλλιά λάμψη”, οι αφίσες από τις “Φόνισσες της Παπαδιαμάντη” στο φόντο της σκηνής συνθέτουν το σκηνικό του σίριαλ.

Το αποκορύφωμα ήρθε με την εμφάνιση του Γιούρκα Σεϊταρίδη, ο οποίος όντας ερωτευμένος με τη “νυχού” της προτείνει να πάνε για φαγητό στο δικό του “ΜΟΜΑ” στο Μοναστηράκι.

Φυσικά θα δώσω μια ακόμα ευκαιρία στο φλεγματικό χιούμορ των δημιουργών των “Τριχών”, αν και αν η νέα μόδα είναι η επαναλαμβανόμενη αναφορά στους χορηγούς, δεν πιστεύω πως θα κερδίσει το κοινό. Η αλήθεια είναι πως περίμενα πολλά από τις “Τριχες” γιατί αγαπώ πολύ το συγγραφικό αυτό δίδυμο. Θεωρώ πως οι συνθήκες κάτω από τις οποίες κλήθηκαν να δουλέψουν τους αφαίρεσαν κομμάτι από το πηγαίο και πάντα φρέσκο χιούμορ τους. Θα φανεί από τη συνέχεια αν οι ηθοποιοί και το σενάριο θα καταφέρουν να υπερκαλύψουν τα προϊόντα.

Όσο απεγνωσμένη ήταν η ιδιοκτήτρια Καιτούλα Καραντάνου για να διαφημίσει το μαγαζί της, άλλο τόσο ήταν και το σενάριο προκειμένου να χωρέσει στις ατάκες τα ονόματα των χορηγών. Συγγνώμη, αλλά θα προτιμούσα να δω τις κανονικές διαφημίσεις.

 

Διάβασε ακόμα στο Ladylike

Πρεμιέρα Μάρκου Σεφερλή

Crash Test: Μάρκος Σεφερλής VS Γιώργος Λιάγκας