OPINIONS

Η Μαρία Μπακοδήμου, το βαθύ ντεκολτέ της και το ακόμα πιο βαθύ μας πρόβλημα

Papadakis Press/Προκόπης Οικονομόπουλος

Η Μαρία Μπακοδήμου βρέθηκε στο πλατό της εκπομπής Καλύτερα Δε Γίνεται και μίλησε στη Ναταλία Γερμανού για πολλά. Μέσα στα πολλά ήταν η εμφάνισή της, το πώς νιώθει για την εικόνα της αλλά και τα σχόλια που ακούει συχνά (πολύ) πυκνά για τις στιλιστικές της επιλογές.

«Νιώθω πιο σέξι και πολύ καλύτερα μέσα μου τώρα απ’ ό,τι στα 25 μου. Το σέξινες είναι μία κατάσταση που δείχνεις πιο ασφαλής με τον εαυτό σου, δεν είναι κάτι άλλο. Δηλαδή, σέξι δεν είναι αν θα ντυθείς με ντεκολτέ και μίνι. Κάτι άλλαξε, νομίζω ότι ωρίμασα. Μου το είπε ένας φίλος μου: ”είσαι πιο ωραία από ποτέ”. Η ετυμολογία της λέξης ωραία είναι ότι είσαι στην ώρα σου» ανέφερε αρχικά η Μαρία Μπακοδήμου.

Και πάμε να μπούμε στα βαθιά. Νερά, προβλήματα, ντεκολτέ. Όλα βαθιά είναι. Να κάνω μία παρένθεση και να πω πως από τις πρώτες εκπομπές του Just the Two of Us, η Μαρία Μπακοδήμου επέλεγε ρούχα που αναδείκνυαν το πλούσιο μπούστο της. Αυτό το τελευταίο προκάλεσε και προκαλεί μία διαρκή αναταραχή, μία αναμπουμπούλα, μία αναστάτωση. Πάνε κι έρχονται τα σχόλια στο Twitter για το ντεκολτέ της Μαρίας.

«Πόσο σεξιστικό; Έλεος δηλαδή, φτάνει. Ό,τι θέλουμε φοράμε. Όπως θέλουμε κινούμαστε. Με όποιον θέλουμε κάνουμε παρέα. Τελείωσε αυτό. Δεν το διαπραγματευόμαστε. Δεν το συζητάμε. Το να ‘σαι καλά με τον εαυτό σου δεν είναι εύκολη υπόθεση, είναι μεγάλη η δυσκολία.

Όταν είσαι σε έναν καλό δρόμο δεν έχεις ανάγκη και κανένας δεν θα σου δώσει απ’ έξω ούτε τη χαρά, ούτε τη σιγουριά, ούτε την αυτοπεποίθηση. Πρώτα τα δίνεις εσύ σε εσένα και μετά έχεις και τη χαρά να τα εισπράττεις από τους άλλους, αν μπορούν να σου τα δώσουν» είπε η Μαρία Μπακοδήμου και στέλνω αγωνιστικούς χαιρετισμούς, φιλιά και συγχαρητήρια.

Γιατί εκτός από τη λεκτική υπάρχει και η μη λεκτική επικοινωνία που στέλνει μηνύματα ουσιαστικά. Κούραση. Αυτή είναι η λέξη κλειδί που πρέπει να κρατήσεις. Κούρασε τόσο πολύ το θέμα των ρούχων και των σέξι εμφανίσεων που στεκόμαστε πια αποκαμωμένες μετά από ώρες φασίνας, τρίβοντας τις μουτζούρες της κακοήθειας από τους χιονάτους τοίχους μας.

Παρακαλώ, σκουπίστε τα πόδια στο χαλάκια και πλύνετε τα χέρια σας. Κάθε άνθρωπος φορά ό,τι του κάνει κέφι. Δεν ξέρω αν τα μάθατε. Κάθε γυναίκα μπορεί να βγει με βαθύ ντεκολτέ και να μην δώσει λογαριασμό σε κανέναν από εμάς. Μαρία Μπακοδήμου, θες βαθύ ντεκολτέ; Βάζεις βαθύ ντεκολτέ. Μαρία Μπακοδήμου, θες ζιβάγκο; Βάζεις ζιβάγκο. Τι κόλλημα είναι αυτό να περιπλέκουμε τα πιο απλά πράγματα της ζωής.

«Δεν ντρέπομαι, γιατί να ντραπώ; Για αυτό που είμαι; Αν σας αρέσει, δικό σας λογαριασμός» είχε πει η Μαρία Μπακοδήμου, όταν πάλι την είχαν ρωτήσει για τα σχόλια στο Twitter.

Καλεσμένη του Γρηγόρη Αρναούτογλου είχε και πάλι κληθεί να σχολιάσει τα αρνητικά σχόλια περί αθεράπευτης πρόκλησης από μεριάς της. Ναι, ναι, λόγω ντεκολτέ. Μην τα ξαναλέμε.

«Εμένα μου αρέσει έτσι ο εαυτός μου. Είπα στη μαμά μου ”με κράξανε πάρα πολύ για το μπούστο” και μου είπε ‘’κι εγώ βρε Μαίρη μου ήθελα να στο πω, αλλά για να το βάλεις σου άρεσε”. Γιατί; Δεν με έχετε ξαναδεί με ντεκολτέ; Μην ψάξω τα παλιά. Υπάρχει. Ο καθένας έχει μια εικόνα για τον εαυτό του. Αν σου αρέσει, κάνε αυτό που σου αρέσει.

Καθένας κάνει τη δουλειά του, κάποιοι θα σχολιάσουν. (…) Καταλάβαινα πάντα ότι ο καθένας θα γράφει γιατί αυτή είναι η δουλειά του, γιατί έτσι του ‘ρθε, γιατί αυτό τον κάνει να νιώθει καλύτερα. Δεν είναι ότι δεν του αρέσεις, κάτι εξυπηρετεί στον εαυτό του εκείνη την ώρα το να πει κάτι για να σε μειώσει, για να σε πληγώσει.

Γιατί ποιος σοβαρός άνθρωπος θα ασχοληθεί και θα χάσει χρόνο από τη ζωή του για να γράψει αν εσύ φοράς ντεκολτέ ή αν έχεις βγάλει τα πόδια σου; Σε ακολουθεί, σε παρακολουθεί σε ό,τι social έχεις για να σου στείλει ένα φαρμακερό πράγμα. Δικό του θέμα, γιατί να ασχοληθώ;», είχε πει τότε η Μαρία Μπακοδήμου.

Δεν υπάρχει όριο αποδεκτό. Δεν υπάρχει προκαθορισμός. Δεν υπάρχει εμφάνιση παρεξηγήσιμη. Υπάρχει ελευθερία, επιθυμία, αυτοδιάθεση. Νισάφι πια με τον καθημερινό σεξισμό που βαφτίζουμε κοινωνική κριτική και νιώθουμε πως καθαρίσαμε.