H Gwen Stefani διαφήμισε ένα χριστιανικό app κατά των αμβλώσεων. Jesus Christ!
- 11 ΔΕΚ 2025
“Gwen, Don’t speak” ήταν η φράση με την οποία αντέδρασε η ηθοποιός και reality star Chrishell Stause, όταν έγινε γνωστό ότι η Gwen Stefani διαφημίζει ένα χριστιανικό app που προωθεί τις (γνωστές της καθολικής και όχι μόνο εκκλησίας) απόψεις κατά των αμβλώσεων. «Για μια φορά ακολούθησε τη συμβουλή σου», συμπλήρωσε η Stause που φυσικά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε σε αυτή τη συνεργασία της τραγουδίστριας με το app.
Καταρχάς σε τι χρειάζεται ένα app προσευχής; Ο δυτικός κόσμος ξέρει να εμπορευματοποιεί την πίστη κι αυτή είναι μία ακόμα απόδειξη. Το app Hallow είναι μία συνδρομητική υπηρεσία για τους πιστούς καθολικούς, που έχουν κατεβάσει εκατομμύρια χρήστες ως τώρα. Το app μετρά πολλές celebrity συνεργασίες, μεταξύ των οποίων και η τελευταία του με την Gwen Stefani.
Σε ένα post της στο Instagram την 1η Δεκεμβρίου η Gwen Stefani, που συνεργάζεται με το app Hallow τον τελευταίο χρόνο, μοιράστηκε τα challenge καθημερινής προσευχής του app για να κηρύξει την έναρξη της advent season (την εποχή της αντίστροφης μέτρησης για τις γιορτές δηλαδή).
Τι δεν μας είπε η Gwen Stefani για το app Hallow
Όσοι αντέδρασαν στην ανάρτηση, θέλησαν να επισημάνουν αυτό που η Gwen Stefani απέφυγε: Πολλά από τα μηνύματα στις προσευχές που προτείνει η εφαρμογή στους χρήστες έχουν υπονοούμενα μία συντηρητικής ατζέντας, ενώ περιλαμβάνει και προτάσεις δεήσεων κατά των αμβλώσεων.
«Αυτό είναι το νόημα των Χριστουγέννων: Το να αφήνεις τον Θεό να μπει στην καρδιά σου και να αφήνεις τον Ιησού να σου φέρνει την ειρήνη», έλεγε η Gwen Stefani. Η αγάπη μπαίνει στην καρδιά σου όταν αφήνεις όλους τους ανθρώπους να αποφασίζουν με την ελεύθερη βούληση τους για το σώμα τους, ας πω εγώ κι αφήνω την Gwen να πιστεύει ό,τι θέλει.
«Κατεβάστε το Hallow και ενωθείτε μαζί μου και με εκατομμύρια άλλους στις καθημερινές μας προσευχές αυτή την περίοδο των Χριστουγέννων στο Hallow», συμπλήρωσε η τραγουδίστρια.
«Λοιπόν, αυτή είναι μία τεράστια απογοήτευση», «Σε αγαπώ, Gwen, αλλά δυστυχώς δεν είμαι Hallow app κορίτσι», «Πολλοί από τους fans σου ανήκουν στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα κι αυτό μοιάζει με βαθιά προδοσία», «Ειλικρινά δεν πίστευα ότι εσύ θα ήσουν κατά των αμβλώσεων», ήταν μερικά από τα σχόλια των fans της που θεώρησαν ότι η προώθηση συντηρητικών απόψεων, που αρνούνται την ισότητα στα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων και την αυτοδιάθεση των ατόμων με μήτρα, δεν ταιριάζουν στο προφίλ της καλλιτέχνιδας.
Business is business και στην πίστη
Business is business βέβαια και ο κάθε καλλιτέχνης είναι ελεύθερος όχι μόνο να πιστεύει ό,τι θέλει, αλλά και να διαφημίζει ό,τι θέλει στο πλαίσιο εμπορικών συμφωνιών. Την ίδια ελευθερία έχουν και οι χρήστες των social media να κρίνουν αρνητικά ή θετικά αυτό που βλέπουν. «Ο Θεός είναι δωρεάν Gwen. Βγες λίγο έξω στον πραγματικό κόσμο και ηρέμησε» έγραψε κάποιος ψέγοντας την καλλιτέχνιδα που προωθεί μία συνδρομητική εφαρμογή με αντικείμενο τη θρησκευτική πίστη. Το app Hallow και η καλλιτέχνης δεν νομίζω ότι συμφωνούν με αυτό.
Νωρίτερα φέτος, προωθώντας και πάλι την ίδια εφαρμογή, η Gwen Stefani είχε αναφέρει ότι αν και μεγάλωσε κοντά στην εκκλησία «έχασε την πίστη» της όταν ξεκίνησε η μουσική της καριέρα. «Και μετά ήρθε μία περίοδος στη ζωή μου όπου ένιωσα σαν να χάνω τα πάντα. Νιώθοντας τόσο απελπισμένη γονάτισα και ζήτησα από τον Θεό: “Σε παρακαλώ κάνε με καλά. Σε παρακαλώ χρησιμοποίησε το δώρο της μουσικής πάλι. Σε παρακαλώ άσε με να γίνω ο άνθρωπος που ήμουν πάλι”», σημείωνε η τραγουδίστρια.
Αυτή δεν είναι η πρώτη συνεργασία με διάσημους για το app Hallow. Από το 2018 που ιδρύθηκε από τους Alex Jones, Alessandro DiSanto και Erich Kerekes έχει πραγματοποιήσει συνεργασίες με τους Chris Pratt, Mark Whalberg και Jim Caviezel, μεταξύ άλλων. Έχει επίσης διαλαλήσει μέσω του CEO του, Alex Jones, ότι η εταιρεία συμμερίζεται «περήφανα και χωρίς καμία αμφιβολία τη στάση “υπέρ της ζωής” της εκκλησίας και την επιβεβαίωση από τη Συνομοσπονδία Καθολικών Επισκόπων των ΗΠΑ ότι [η εξάλειψη] των αμβλώσεων αποτελεί την ύψιστη προτεραιότητα». (Ο άλλος Alex Jones, ο ραδιοφωνικός παραγωγός, ιδρυτής του InfoWars και σημαντική προσωπικότητα του κινήματος MAGA, δεν έχει κάποια σχέση με το app).
Όταν η Hallow συνεργάστηκε με τον υποστηρικτή των αμβλώσεων Liam Neeson
Business is business όπως είπα και παραπάνω και παρόλο που το Hallow είναι χωρίς καμία αμφιβολία «υπέρ της ζωής» το 2023 είχε συνεργαστεί και με τον Liam Neeeson, ο οποίος είναι γνωστό ότι τάσσεται «υπέρ της επιλογής» δηλαδή υπέρ του δικαιώματος στην άμβλωση. Φυσικά το app επικρίθηκε γι’ αυτή την επιλογή και ο Jones αρχικά την υπερασπίστηκε εξηγώντας ότι ο στόχος του Hallow είναι να φτάσει σε «ανθρώπους που έχουν απομακρυνθεί από την πίστη, με τον ίδιο τρόπο που είχε συμβεί κάποτε σε μένα και να τους προσκαλέσει να αποκτήσουν μία σχέση με τον Χριστό. Αυτό, συχνά, σημαίνει να συνεργαζόμαστε με μη παραδοσιακούς παρτενέρ και ανθρώπους από διαφορετικά backgrounds», είχε πει. Τον Δεκέμβριο του 2024 ωστόσο άλλαξε γνώμη χαρακτηρίζοντας αυτή τη συνεργασία «λάθος».
Δεν ξέρω αν ήταν λάθος ή όχι αλλά το Hallow από τότε που ξεκίνησε να βάζει δημόσια πρόσωπα στο παιχνίδι της προώθησης, έχει πάνω από 2 εκατομμύρια κατεβάσματα. Η συνδρομή περιλαμβάνει καθοδηγούμενες πρακτικές mindfulness βασισμένες σε καθολικές προσευχές και challenges που υποτίθεται ότι παρέχουν λύσεις κατά του καθημερινού στρες. Έχει πακέτα συνδρομής εβδομαδιαία (9,99 δολάρια) και ετήσια (69,99 δολάρια) αλλά και οικογενειακά.
Το app είναι επιχείρηση όσο επιχείρηση είναι και το brand το ατομικό που πρεσβεύει κάθε διάσημος εκεί έξω. Το αν το brand της Gwen Stefani φέρεται ηθικά όταν αποφασίζει να συνεργαστεί με ένα app που λέει στα νέα κορίτσια ότι η πίστη είναι το μόνο που χρειάζονται σε μία ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη ή σε μία εγκυμοσύνη που προέκυψε από βιασμό ή αιμομιξία για παράδειγμα είναι δικό της θέμα. Κατ’ εμέ δεν είναι, αλλά για την ίδια μπορεί να είναι ως και ηθική υποχρέωση. Όλα τελικά καταλήγουν στο τι πιστεύει ο καθένας μας, πόσο ίσο θέλει να βλέπει τον κόσμο, πόσο πιστεύει στην ελευθερία.
Η ευθύνη που συνοδεύει τα δημόσια πρόσωπα απέναντι στο κοινό που επηρεάζουν είναι μεγάλη, αλλά δεν την αντιλαμβάνονται σίγουρα όλοι με τον ίδιο τρόπο. Και σίγουρα δεν περιμένουμε να ταυτίζονται όλες οι απόψεις σε σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά στις ΗΠΑ που τα δικαιώματα των γυναικών βρίσκονται υπό απειλή, οι άνθρωποι στρέφονται σε πρόσωπα που έχουν δύναμη, δημόσια βήμα και αντίκτυπο περιμένοντας να τους υπερασπιστούν. Η επιλογή για το αν θα το κάνουν όμως ή όχι είναι δική τους τελικά, τα λέει και το Hallow και οι καθολικοί και οι ορθόδοξοι άλλωστε: ελεύθερη βούληση.
Η Gwen Stefani έκανε μια επιλογή. Οι fans της το ίδιο. Το Hallow εξασφάλισε για μία ακόμα φορά πολλή διαφήμιση. Μάντεψε ποιος είναι ο πιο κερδισμένος τελικά.