Το Ladylike.gr πάει θέατρο: Από την “Πατρίτσια Χάϊσμιθ” στον “Ιούλιος Καίσαρ”
- 21 ΔΕΚ 2014
Παραστάσεις για όλα τα γούστα. Η Χαρά Κιούση πήγε, είδε και μας προτείνει όσες τις έκαναν εντύπωση.
“Πατρίτσια Χάϊσμιθ” Εισαγωγή στο Σασπένς του Παναγιώτη Χριστόπουλου, Θέατρο 104
Η Πατρίτσια Χάισμιθ δια στόματος της Ρούλας Πατεράκη “θ’ αναλύσει τι είναι το σασπένς και πως δημιουργείται, τι ρόλο παίζει ηατμόσφαιρα, πως κατασκευάζονται επιτυχημένοι χαρακτήρες, που βρίσκεται η έμπνευση , πως οργανώνεται η πλοκή”.
Σ’ ένα σεμινάριο γραφής που θα σας κοστίσει μόνον όσο το αντίτιμον του εισιτηρίου και θα σας συστήσει την “βασίλισσα του σασπένς “. Είναι βέβαιο πως η εκκεντρική συγγραφέας θα φθονούσε την σωσία της – Ρ. Πατεράκη, που τόσο πειστικά την υποδύεται.
Το πρώτο θεατρικό έργο του Π. Χριστόπουλου, στα όρια του θρίλερ και της μαύρης κωμωδίας καταπιάνεται με το σασπένς. Κάτι “που εφεύραν οι βιβλιοπώλες” όπου καθένας “βρίσκει τον δολοφόνο μέσα του” με μια διάθεση κατανόησης κι’ απόλυτα δικαιολογημένη. Έτσι το αίσθημα της απόλαυσης του θεατή απαλλαγμένο από κάθε “ανεπαρκή ηθική” συμφιλιώνεται με την σκοτεινή ψυχολογία των ηρώων, αλλά και με την δική του. Με κέντρο βάρους την ευθύνη , που προξενεί η ενοχή στους ανθρώπους, κι’ ερευνώντας επίμονα την κοινωνία, πλάθει την μορφή και την ψυχή των προσώπων της. Η Πατρίτσια Χάισμιθ ισχυρίζεται ότι η ενοχή είναι μια συμπλεγματική ιστορία, ένα ψεύδος, μια αισθητική κατάσταση όπου τρυπώνει ο φόβος για να προκαλέσει τον φόνο.
Με λεπτεπίλεπτο στυλ και ειρωνικό ύφος, με στεγνό χιούμορ και πολυπλοκότητα ψυχολογική, θα ζυμώσει έρωτα και θάνατο στα πασίγνωστα έργα της. Στο σεμινάριο αστυνομικής γραφής οι μαθητές της γίνονται πρωταγωνιστές σ’ ένα θρίλερ όπου σκοτώνουν “γιατί έτσι πρέπει να γίνει ή γιατί κάποιος πρέπει να το κάνει”. Ο ταλαντούχος Κύριος Ριπλέι κι’ οι ξένοι στο τραίνο, σε μια ατμόσφαιρα συναρπαστικά αγωνιώδη, προκαλούν το ενδιαφέρον και την ένταση του θεατή που κορυφώνεται με την δραματική πλοκή.
Η Ρούλα Πατεράκη, πλαισιωμένη από ικανούς ηθοποιούς, είναι το ιδανικό πρόσωπο για να υποδυθεί την ιδιόρρυθμη και ριζοσπαστική συγγραφέα. Σαν “άντρας σε σώμα γυναίκας” όπως ένιωθε η ίδια, φορώντας πέρλες στον λαιμό προβάλει την ομοφυλοφιλική της ταυτότητα. Η σπουδαία ερμηνεύτρια σ’ ένα παιχνίδι σκηνικό μας δίνει την εικόνα της. Την βλέπουμε να παραπατά μισομεθυσμένη από το αλκοόλ, να παίρνει και να δίνει αγάπη στην χελώνα της, σκληρή και άκαρδη με τους μαθητές της, πικρόχολη κι’ αινιγματική με την υποβλητική φωνή της. Μ’ ένα χαμόγελο στραβό, έχεις την αίσθηση πως το βλέμμα της σ’ απογυμνώνει, σε μελετά και σε περνά από ακτίνες Χ και εισπράττεις το σασπένς σ’ όλο του το μεγαλείο. Με φόντο την φωτισμένη κατά διαστήματα προθήκη του ευφάνταστου σκηνικού και την έξοχη μουσική του Γιώργου Ρους.
Συντελεστές
Κείμενο: Παναγιώτης Χριστόπουλος
Σκηνοθεσία: Ιωσήφ Βαρδάκης
Πρωτότυπη Μουσική: Γιώργος Ρους
Σκηνικό: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Φωτογραφίες παράστασης: Κλεοπάτρα Χαρίτου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ειρήνη Καλλιανίδου
Βοηθός Σκηνογράφου: Μαρία Παπαδοπούλου
Ερμηνεύουν οι Ρούλα Πατεράκη, Μαρκέλλα Γιαννάτου, Ευθύμης Γεωργόπουλος, Νίκος Μαυράκης
Εισιτήρια
Γενική είσοδος 12 €
Μειωμένο: 8 €
Πληροφορίες εκδήλωσης
Θέατρο 104
Ευμολπιδών 41, Γκάζι, +30 210 3455020, www.104.gr
Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00
Πρεμιέρα: Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014
Διάρκεια: 75’ (χωρίς διάλειμμα)
Είσοδος 8 – 12 ευρώ
“Το τελευταίο σπίρτο” του Θανάση Σιδέρη στο L.A. (Life n’ Art) Theater
Παλιά στον όρμο της Κρεμμυδαράς εκτόπιζαν πόρνες έγκυες, φθισικές ή με αφροδίσια νοσήματα. Η Ελένη Καζαντζάκη επισκεπτόμενη τον τόπο γράφει το ποίημα “Αμαρτωλό”. Ο Θ . Σιδέρης ευαισθητοποιημένος από την Λέλα των στίχων, την κάνει κεντρικό πρόσωπο στο υπό έκδοση μυθιστόρημά του, με τίτλο “το μεσοφόρι που χόρευε”.
Μ’ ένα μεσοφόρι εμφανιζόταν στους πελάτες της στο πορνείο της μαντάμ Ντουντούς πέρα στο Χαλκά Μπουνάρ της Σμύρνης, η Λέλα. Κι’ όταν η Σμύρνη καίγεται μπαίνει μαζί με άλλους σ’ ένα καράβι για την Μυτιλήνη, κρύβοντας στο στήθος της την φωτογραφία του στρατιώτηΑναστάση. Από κει θα έρθει στον Πειραιά στα μπουρδέλα της Δραπετσώνας, αναζητώντας τους δικούς της πατριώτες και την λύτρωση από μια ζωή που κατέστρεψαν οι κοινωνικοί αφορισμοί, η σιωπή του συστήματος, κι’ ένας καταστροφικός πόλεμος.
Η Ευτυχία Φαναριώτη ως Λέλα στο υποκριτικό της ταξίδι συγκινεί κι’ εκπλήσσει τον θεατή με την δραματικότητά της. Με την πληθωρική της ερμηνεία βγάζει στην φόρα τ’ άπλυτα της Μικρασιατικής καταστροφής αλλά και τα δικά της. Θυμάται οδυνηρές καταστάσεις όπου μπαινοβγαίνει έρημη κι’ ανυπεράσπιστη, με φωτογραφική μνήμη. Ο καημός ενός έρωτα κι’ ο χαλασμός της πατρίδας αποδίδονται με εσωτερική κατάβαση, όπου το τραγικό απαλύνεται με στιγμιαίες ιλαρές ανάσες.
Και σαν να μην φτάνουν όλ’ αυτά έρχεται και η σύφιλη να ταράξει παραπάνω την ζωή της. Ώσπου διασαλευμένη, τριγυρισμένη από φωτογραφίες και μνήμες θα καεί βάζοντας φωτιά με το τελευταίο σπίρτο της, όπως καίγεται η Σμύρνη της καρδιάς της.
Στον ρόλο του Αναστάση ο Β. Ζώης, με απόκοσμη κι’ αγιοποιμένη όψη, μπαινοβγαίνει σαν ονειρική παρουσία στην εξομολόγηση της Λέλας.
Το λιτό σκηνικό με πιστά απομεινάρια της εποχής, η χλαίνη και η στολή του στρατιώτη από το οδοιπορικό του πολέμου, ο ζεστός φωτισμός, τα ρεμπέτικα κι’ οι αμανέδες πυροδότησαν το συναίσθημα.
Η σκηνοθετική δουλειά του Σ. Πασχαλίδη διεύρυνε τις απώλειες μιας “άσκοπα ξοδεμένης ζωής” σε χρόνια ταραγμένα. Μια παράσταση με ήθος σε καιρούς χαλεπούς.
Συντελεστές
Στο ρόλο της Λέλας η Ευτυχία Φαναριώτη
Αναστάσης ο Βασίλης Ζώης.
Ακούγεται στον ρόλο της Ντουντούς η Μαρία Μαρτίκα.
Σκηνοθεσία – σκηνικά – κοστούμια: Σάββας Πασχαλίδης.
Μουσική επιλογή: Κώστας Χαριτάτος.
Φωτισμοί: Νίκος Κανέλλος.
Επιμέλειά video: Κώστας Χαραλάμπους.
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Βουτυρά
Μακιγιάζ : Αναστάσης Παπαλέξης
Τοποθεσία: L.A. (Life n’ Art) Theater (πρώην Ράγες),
Κωνσταντινουπόλεως 82, Μετρό Κεραμεικός
Παραστάσεις: Δευτέρα 21.30 & Τρίτη 19.30
Τιμή εισιτηρίου: 12€ , 8€ για φοιτητές, άνεργους και άτομα άνω των 65
Πληροφορίες – Κρατήσεις: Τηλ: 210-5789337
“Ιούλιος Καίσαρ” του Σαίξπηρ, στο Σύγχρονο θέατρο
Στο αριστουργηματικό του αυτό έργο ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ παρουσιάζει την σημαντικότερη προσωπικότητα της Ρωμαϊκής Ιστορίας, τον Ιούλιο Καίσαρα. Το 44 π.χ η Ρώμη σπαράσσεται από εμφύλιους πολέμους μεταξύ φιλόδοξων στρατιωτικών που ονειρεύονται την εξουσία. Βία, διαφθορά,πολιτικά εγκλήματα, συνωμοσίες και διαπλοκές δίνουν το στίγμα της εποχής. Εν μέσω όλων αυτών ο Ιούλιος Καίσαρας αν και αριστοκράτης τάχθηκε με την φιλολαϊκή παράταξη προσφέροντας “άρτο και θεάματα στον λαό” όταν ανακηρύχθηκε ηγεμών, αλλάζοντας την μορφή του πολιτεύματα.
Η διαμάχη του με την σύγκλητο δημιούργησε αντιδράσεις. Τότε ο Κάσσιος και ο Βρούτος (το τέκνο του από τον μεγάλο έρωτα με την Σερβιλία) οργανώνουν την δολοφονία του. Περιτοιχισμένος από τον Πομπήιο, που τον έκανε γαμπρό του για τις λεγεώνες του, τον Μάρκο Αντώνιο, τον Σύλλα και διαλλακτικός με τους εχθρούς του παρά τα δυσοίωνα προμηνύματα των οιωνοσκόπων, δολοφονείται τελικά στις είδους του Μαρτίου, από τους οπαδούς της παλαιάς τάξης πραγμάτων.
Σίγουρα ένα τόσο σημαντικό έργο, είναι δύσκολο εγχείρημα ακόμα και για έναν έμπειρο σκηνοθέτη. Ο Γ. Αδαμαντιάδης μας παρουσιάζει την πρώτη του σκηνοθετική δουλειά με μεταμοντέρνα οπτική ζέση, ως “μια οικουμενική ιστορία με διαχρονικά ερωτήματα “. Η σκηνή με την σειρήνα του περιπολικού παραπέμπει σε τρέχοντα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα, κι’ ο θεατής εισπράττει την προβληματική του σκηνοθέτη, δίχως πνοή όμως από την εποχή και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του ισχυρού Ιούλιου Καίσαρα. Σ’ αυτό ίσως φταίει η μετάφραση, η εκφορά του λόγου και οι ερμηνείες της Ομάδας Menento Mori με το μέτριο υποκριτικό αντίκρυσμα.
Προσωπικά δεν δέχτηκα λίγο φως από την ακτινοβολία της πολύπλευρης προσωπικότητας του Καίσαρα. Να αισθανθώ την σκιά του μεγάλου στρατηγού και τον όγκο του. Απεναντίας η μοδάτη παράσταση έριξε καταγής την τήβεννο και τα όπλα του δημοφιλούς αυτού άνδρα. Ανάμεσα σε ελαστικούς τροχούς επί σκηνής, μπρος στα πόδια ενός ακέφαλου ανδριάντα του 44 π.χ, “ο θάνατος έγινε της μόδας, σ’ ένα κόσμο όπου το πνεύμα των πατέρων μας είναι νεκρό”.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία- Γιώργος Αδαμαντιάδης
Σχεδιασμός Φωτισμού- Κώστας Παπαθεοδώρου
Σκηνικά-Κοστούμια-Γιάννης Μυρσιώτης
Επιμέλεια Παράστασης- Δημήτρης Λογοθέτης
Επιμέλεια Κίνησης -Δωροθέα Πολυχρονοπούλου
Μετάφραση-Γιώργος Αδαμαντιάδης
Παίζουν: Λευτέρης Παπακώστας, Δημήτρης Κοράκης, Προμηθέας
Νεραττίνι-Δοκιμάκης, Νίκος Κρίκας, Γιώργος Καπινιάρης, Ουρανία
Φουρλάνου, Γιώργος Αδαμαντιάδης, Δάφνη Καφετζή, Φώτης Λαζάρου, Ρωμανός
Καλοκύρης, Ιωάννα Μάντζαρη.
Που παίζεται
Σύγχρονο Θέατρο – Εθνικό
Διεύθυνση:Ευμολπιδών 41
Τηλέφωνο:210 3455020
“Ελευθερία στην Βρέμη” του Ράινερ Φασνπίντερ, θλεατρο Μεταξουργείο
Βρέμη 1814. Σε μια εποχή πνευματικού σκοταδισμού, ανδροκρατούμενης κοινωνίας και θρησκευτικού φανατισμού μια ευυπόληπτη και αξιοπρεπής γυναίκα, η Γκέσε Γκόντφριντ – σύζυγος ενός άξεστου πότη και μητέρα δυο παιδιών – όμηρος των κατεστημένων, διαπράττει μια σειρά φόνων. Το αρσενικό με το οποίο τους δηλητηρίαζε, ανιχνευμένο σ’ ένα φλιτζάνι του καφέ, την έστειλε στην λαιμητόμο.
Το γεγονός αυτό που γράφεται θεατρικό έργο το 1971 από τον πληθωρικό αντικομφοριστή Φασμπίντερ είναι μια σπουδή στην ελευθερία και στην αυτοδιάθεση του ατόμου να διαχειριστεί την ζωή του. Με “κρυστάλλινη καθαρότητα ανατέμνει τις διαπροσωπικές σχέσεις και τηνσαρωτική δύναμη της εξουσίας, οπουδήποτε άνθρωπος εμπλέκεται με άνθρωπο”.
Στον ρόλο της Γκέσε η Γιασεμί Κηλαηδόνη, που την θαυμάσαμε στον άθλο της με το “Μαράν Αθά”, αφήνει το ταλέντο της να σκιαγραφήσει την δραματική αυτή γυναίκα. Με την σκηνοθετική καθοδήγηση πέτυχε την διαδοχική ακολουθία συναισθηματικών μεταβάσεων, κερδίζοντας κατά ένα παράξενο τρόπο την ανοχή και την παραμυθία μας. Με δύναμη αποφασιστική, τολμηρή και δαιμονικά συνειδητοποιημένη αντιδρά κι’ εκδικείται όποιον της γίνεται εμπόδιο στην εναγώνια της αναζήτηση, για να ζήση την ζωή στην οποία την οδηγεί το ελεύθερο πνεύμα και η φύση της. Με το μυαλό, την σάρκα και το σώμα της παλεύει τον κοινωνικό της αποκλεισμό, τις προκαταλήψεις, την εξουσία και την βία του αφέντη – συζύγου της οδηγούμενη τελικά στην αυτοκαταστροφή. Με σκυμμένο κεφάλι και γειρτούς ώμους υποταγμένη, καρτερική, φοβισμένη, αβοήθητη κι’ εκμηδενισμένη στέκεται στο ένα πόδι, κεράκι αναμμένο. ‘Ωσπου πετά την φούστα της και φορώντας παντελόνια, μπαινοβγαίνοντας σε σκηνικές περιόδους της ζωής της, αφήνει να ξεχειλίσει ο ερωτισμός κι’ η σεξουαλική της ορμή με βλέμμα σπινθηροβόλο. Εκεί όπου η καταπιεσμένη φύση της με “τα αιρετικά” της, συναντά την προσωπική της ελευθερία, στην αθεΐα και στον κοινωνικό της απεγκλωβισμό.
Η πρωταγωνίστρια και οι ικανοί ηθοποιοί που σ’ όλη την διάρκεια της παράστασης βρίσκονται στην σκηνή, μας έδωσαν ποιοτικό θέατρο με την ασυμβίβαστη πνοή του Φασμπίντερ. Η σκηνοθετική σύλληψη, με τους εκ δεξιών και αριστερών του μεγάλου Σταυρού που δεσπόζει στην σκηνή καθημένων, η εύστοχη μουσική και τα κοστούμια, έβαλαν την δική τους πνοή στους υπαρξιακούς προβληματισμούς της Γκέσε. Μιας ύπαρξης σταυρωμένης σ’ έναν εσωτερικό διχασμό και ηθικής παρακμής, που ελευθερώνεται προς το φως, όπου την οδηγεί η ασύλληπτη δίνη που δημιουργεί το σκηνικό εύρημα.
Παίζουν: Τίνα Γιωτοπούλου, Γιασεμί Κηλαηδόνη, Δημήτρης Πλειώνης, Χρήστος
Ροδάμης, Στράτος Σωπύλης, Αλέξανδρος Σωτηρίου
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Νάντια Φώσκολου
Μετάφραση: Άννυ Κολτσιδοπούλου
Σκηνικά: Μικαέλα Λιακατά
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόκας
Μουσική: Γιάννης Καραγιάννης
Μέρες και ώρες παραστάσεων :
Τετάρτη: 19:00
Πέμπτη: 21:00
Παρασκευή: 21:00
Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 12 €, Μειωμένο: 10 € (φοιτητές, μαθητές, συνταξιούχοι
άνω των 65 ετών, πολύτεκνοι, εκπαιδευτικοί), Κάθε Πέμπτη : 10 €. Για κατόχους κάρτας ανεργίας ΟΑΕΔ: 5 €
Διάρκεια παράστασης : 90 λεπτά χωρίς διάλειμμα.
Προπώληση: Ταμείο Θεάτρου Μεταξουργείο, www.viva.gr, 11876,
Καταστήματα Public, Παπασωτηρίου, Seven Spots, IANOS, RELOAD
Θέατρο Μεταξουργείο, Ακαδήμου 14-16, τηλ. 210 5234 382
“Μάκβεθ” του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στο Από Μηχανής Θέατρο
Η σκοτεινή κι΄εμβληματική μυθοπλασία “Μάκβεθ” του Σαίξπηρ παρουσιάζεται στο Από Μηχανής Θέατρο, αποκαλύπτοντας στο κοινό το ψυχολογικό βάθος των τραγικών προσώπων της.
Ο σκηνοθέτης Θ. Παπακωνσταντίνου έχοντας οδηγό την έξοχη μετάφραση του Δ. Δημητριάδη δημιουργεί μια παράσταση που υπηρετείται με δύναμη από τους ταλαντούχους πρωταγωνιστές. Εδώ η τελευταία σκηνή της τραγωδίας γίνεται η πρώτη στην σκηνική δράση, προϊδεάζοντας τον θεατή για την εποχή της Συνωμοσίας της Πυρίτιδας. Η κρίση σε ηθικό, προσωπικό και πολιτικό επίπεδο παίρνει τρομακτικές διαστάσεις, με την δύναμη του κακού να κατευθύνει τον νου στην καταστροφή. Ο Μάκβεθ ξάδελφος του βασιλιά Ντάνκαν της Σκωτίας, αισθάνεται αδικημένος γιατί διάδοχος του θρόνου στέφεται κάποιος άλλος. Υποκινούμενος από υπέρμετρη φιλοδοξία να βασιλεύσει ο ίδιος σύμφωνα με τις προφητείες τριών μαγισσών τον δολοφονεί, ενώ τον φιλοξενεί στον πύργο του. Στο σατανικό του σχέδιο έχει υποστηρικτή και συνεργό του την αδίστακτη γυναίκα του, Λαίδη Μάκβεθ. Αυτή είναι η αρχή ενός εμφυλίου πολέμου και προσωπικής τους εξόντωσης, που βάφεται με άγριο αίμα.
Το μίσος, η εκδίκηση και οι δυνάμεις του σκότους κυριεύουν τους ήρωες. Ο φόβος για το άγνωστο και το αίσθημα της ανασφάλειας τους ταυτίζουν με το κακό. Ωστόσο ο Σαίξπηρ δεξιοτεχνικά με τον ποιητικό του λόγο, σκιαγραφεί την σκοτεινή υπόσταση του προστατευμένου του Μάκβεθ, κάνοντάς μας να τον προσεγγίσουμε με κάποια μεροληπτικότητα σε σχέση με τα άλλα πρόσωπα.
Ο Α. Βλουτής ως Μάκβεθ από την πρώτη στιγμή καθηλώνει τον θεατή με την επιβλητικότητα του. Η ρωμαλέα του ερμηνεία αποτελεί μιαν απαράμιλλη κατάθεση, “έναν πολιτικό στοχασμό πάνω στην εξουσία”. Με συγκινησιακές εντάσεις, εξαρτημένος από τον πόθο της εξουσίας πουλά την ψυχή του στον διάβολο, έχοντας επίγνωση πως είναι πρώτα θύμα του εαυτού του, από τον οποίο επικαλείται τον θεό να τον φυλάει. Ένας αδύναμος άντρας εκτός ελέγχου σε σχέση με το κακό, θύμα και της δαιμόνιας γυναίκας του. Την υποδύεται υποδειγματικά η Κ. Τάκαλου. Ως Λαίδη διαθέτει το αγέρωχο ηγεμονικό ύφος των ανθρώπων της τάξης της. Φτιαγμένη από αδιάλλακτο υλικό, διψασμένη για δόξα, επιθυμεί να γίνει ισχυρότερη πατώντας επί πτωμάτων. Ποθώντας να διαφεντεύει με την πιο σκληρή αγριότητα, επιζητεί να απαλλαγεί από το φύλλο της, το θηλυκό της γένος ώστε να υπερισχύσει του βασιλέως συζύγου της. Ως γυναίκα δεν έχει όνομα και θέλει την μητρότητα, την ιδιότητά της ως μάνα που συντηρεί την στοιχειώδη τρυφερότητα μέσα της. Όμως η ένοχη συνείδησή της την βασανίζει φριχτά και την οδηγεί στην παραφροσύνη.
Η σκηνοθετική σύλληψη κινείται με μόχθο αξιέπαινο γύρω από τα πρόσωπα του Μάκβεθ και της Λαίδης αλλά και του χορού των μαγισσών -μοιρών που εξαπατούν δρομολογώντας το πεπρωμένο. Κινούμενες στο θολό σκοτάδι μεταξύ πραγματικότητος και υπερφυσικού σαν οπτασίες, συμβολίζουν το χάος όπου καταβαραθρώνονται ο νους και η ψυχή. Μάρτυρες των όσων συμβαίνουν, επιτείνουν την ταραχή και την σύγχυση με τα
Σιβυλλικά τους και δίνουν ένα τόνο μαγείας στην παράσταση. Κάτι που ενισχύεται από την ιδιότυπη μουσική, τον ανάλογο φωτισμό και το ατμοσφαιρικό σκηνικό περιβάλλον.
Ο βασιλιάς Μάκβεθ και η Λαίδη με την ακολουθία τους, μέσα στα μεγαλόπρεπα κοστούμια τους θα αναμετρηθούν με το αναπόφευκτο τους πεπρωμένο, σε μια συναρπαστική παράσταση, Μην την χάσετε.
Συντελεστές
Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς
Διασκευή – σκηνοθεσία : Θάνος Παπακωνσταντίνου
Σκηνικά/Εικαστική Επιμέλεια : Νίκος Αναγνωστόπουλος
Κουστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Κίνηση : Χαρά Κότσαλη
Μουσική Σύνθεση-Ηχητικό Περιβάλλον: Αντώνης Μόρας
Φωτισμοί : Χριστίνα Θανάσουλα
Διανομή: Άκις Βλουτής – Μάκβεθ, Κωνσταντίνα Τάκαλου – Λαίδη Μάκβεθ,
Βασίλης Βηλαράς, Ελεάνα Γεωργιάδου, Κατερίνα Μηλιώτη, ΕλένηΜολέσκη,
Μάριος Παναγιώτου, Γιώργος Φλωράτος
Πληροφορίες εκδήλωσης
Από Μηχανής Θέατρο
Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο , +302105231131,
http://www.syn-epi.com/index.php/theatre/index/1
Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 20:00
Είσοδος 10 – 14 ευρώ
“Το σκυλί του Ωρίωνα” του Τηλέμαχου Τσαρδάκα, στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Η ποιητική μυθοπλασία του Τ. Τσαρδάκα λουσμένη το φως του λαμπρότερου αστεριού του νυχτερινού ουρανού, αναδύεται από το μπλε της θάλασσας και ψάχνει να ριζώσει στην ομορφιά των μύθων μας. Βγάζει ρίζες και κλαδιά , γιγαντώνεται σε δέντρο όπου χτυπά η καρδιά της ζωής και του αφοσιωμένου έρωτα. Με την πίστη που έχει ένα σκυλί στον αφέντη – κυνηγό.
Σ’ αυτό το κυνήγι της ζωής, η παράξενη εξαφάνιση ενός νέου, οι έρευνες που θ’ ακολουθήσουν και οι ανακρίσεις, θα γίνουν αφορμή να συναντηθούν έξη άνθρωποι.
Ένα ζευγάρι που έζησε έναν άδοξο έρωτα που δεν έσβησε ποτέ, ένα αντρόγυνο που συνυπάρχει μέσα από την απουσία και το σιγοτρώει “το κακό που κυοφορεί μέσα του” ο άντρας, μια τραγουδίστρια ενός λαϊκού μπουζουκομάγαζου που πιστεύει αλλά και βιώνει το πιο απίθανο γεγονός, κι’ ένας νεαρός μάρτυρας των συμβάντων, όλοι τους συναπαντώνται σ’ ένα μυστήριο. Εκεί όπου όλα είναι πιθανά και αποκρυπτογραφούν έναν μεγάλο έρωτα και μιαν παράδοξη εξαφάνιση. Μια ιστορία χτισμένη με “μικρές ασήμαντες αποκαλύψεις” και παρανοημένη λογική, που ελπίζει την σωτηρία της την στιγμή που θα γίνει άχρονη, σαν άστρο στο ουράνιο στερέωμα. Το σκυλί του Ωρίωνα.
Η μεταμόρφωση και η συμβολική της προέκταση είναι ο αέναος προβληματισμός σχετικά με την υπαρξιακή μας αγωνία, που υπάρχει διάχυτη στην παράσταση.
Μπορεί κανείς ν’ αντέξει την γοητεία και την λαμπρότητα του φωτός που εστιάζει στο όνειρο, στην ελπίδα για κάτι που διακαώς επιθυμεί, δίχως να καταρρεύσει; Πως τέμνονται οι κόσμοι των σκιών στο αρχαιοελληνικό μύθο;
Η σκηνοθετική αναζήτηση και οι όμορφες ερμηνείες, ο φωτισμός και η επιβλητική μουσική έκαναν ν’ ακούσουμε και μεις οι θεατές τον χτύπο της καρδιάς μέσα στο ξύλο. Παράλληλα με τους χτύπους των πλήκτρων των σκόρπιων στο δάπεδο γραφομηχανών και την ανάσα της αγάπης στις γραμμές κάποιων ερωτικών επιστολών.
Συντελεστές
Πρωτότυπο Κείμενο: Τηλέμαχος Τσαρδάκας
Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Ηλέκτρα Ελληνικιώτη
Μουσική: May Roosevelt
Κοστούμια: Νικολέτα Παναγιώτου
Σκηνική εγκατάσταση & Φωτογραφίες: Φαίδρα Χάρδα
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός σκηνοθέτη: Εύη Νικολοβγένη
Παίζουν (αλφαβητικά): Χρήστος Καπενής, Μαρία Μαμούρη, Ελένη Ορνεράκη, Στέφανος Παπατρέχας, Φάνης Παυλόπουλος, Μαίρη Χάγια
Πληροφορίες εισιτηρίων
Είσοδος: 12 € (κανονικό), 10 € (φοιτητικό), 8 € (μειωμένο), 5 € (ατέλεια)
Προπώληση: viva.gr
Πληροφορίες εκδήλωσης
Θέατρο του Νέου Κόσμου
Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 11743 Aθήνα, +302109212900
Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00
Διάρκεια: 75′
Είσοδος 5 – 12 ευρώ
“Ω! τι κόσμος μπαμπά” του Κώστα Μουρσελά, Θέατρο Προσκήνιο
Η καυστική σάτιρα του Κ. Μουρσελά πρωτοπαίχτηκε το 1972 κι΄αναφέρεται στην περίοδο της δικτατορίας. Πολιτικά επίκαιρη σε μια περίοδο αφόρητης οικονομικής και ηθικής κρίσης, παρουσιάζει σκωπτικά κωμικοτραγικές καταστάσεις που βιώνουν οι πολίτες της χώρας μας. Μέσα από διαφορετικές μικρές σκηνές ξεπηδούν τα ίδια λάθη, οι ίδιες μέθοδοι δοσοληψιών και βολέματος, η απώλεια πολιτιστικής ταυτότητος και η χαλάρωση των ηθών. Η παράσταση με το επιθεωρησιακό της ύφος και τα πλούσια κοστούμια, την ζωντανή μουσική που επιμελείται ο Κ. Χαδούλης βγάζει πικρό γέλιο. Η τραγική επιβεβαίωση μέσα από τους στίχους ” σε τι κόσμο μ΄έχεις φέρει να ζήσω, δεν μου κάνει μαμά επιστρέφεται πίσω”, μας φέρνει αντίκρυ στα σημερινά μας χάλια. Με αλήθειες που πονάνε δοσμένες με χιούμορ που απαξιώνει τις γνωστές μας τακτικές. Έτσι όλοι υποκύψαμε και προσαρμοστήκαμε να “ζούμε ύποπτα κι’ ελεύθερα χωρίς ελευθερία” εκεί που βασιλεύει η διαφθορά και προδοσία.
Η σκηνοθετική δουλειά του Ν. Χατζηπαπά πέτυχε τον στόχο της. Οι δουλεμένες χορογραφίες, οι όμορφες φωνές έδωσαν μια απολαυστική παράσταση.
Ο ύποπτος τύπος με τα σκούρα γυαλιά και την καμπαρντίνα που θα σας πλησιάσει στον πεζόδρομο είναι της Ασφάλειας. Μάλλον ένα φάντασμα του παρελθόντος.
Μην πτοείστε. Χαμογελάστε!
Συντελεστές
Σκηνοθεσία – Εικαστική Σύνθεση: Νίκος Χατζηπαπάς
Μουσική: Κώστας Χαδούλης
Χορογραφίες: Λήδα Αλεξανδρή, Βαλεντίνη Βεργοπούλου
Video Art: Ισμήνη Πέπε
Φωτογραφίες: Alex Kat
Παίζουν: Ελένη Φίλιππα, Γιώργος Γιαννούτσος, Κατερίνα Βαρδακαστάνη, Κωστής Σαββιδάκης, Τσαμπίκα Φεσάκη, Εύα Αλεξανδρή, Πάνος Λαμπρίδης, Χρύσα Μαρκατά, Δημήτρης Κακαβούλας, Νίκος Χατζηπαπάς
Εισιτήρια
Γενική Είσοδος: 12€
Μειωμένο: 10€
Πληροφορίες εκδήλωσης
Θέατρο Προσκήνιο
Καπνοκοπτηρίου 8 & Στουρνάρη, Αθήνα , +302108252242,
Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00
Κυριακή στις 19:30
Διάρκεια: 120′
Είσοδος 10 – 12 ευρώ
“Θείος Βάνιας” του Αντον Τσέχωφ στο θέατρο Δημήτρης Χορν
Αυτό που κάνει τον θείο Βάνια συναρπαστικό και παγκόσμιο, είναι η πολυπλοκότητα των χαρακτήρων του έργου με τους οποίους αναμετριέται κάθε θεατής. Καθώς βρίσκεται απέναντι στις προσωπικές του δυσκολίες, στις σχέσεις του με τον περίγυρο ηττημένος συναισθηματικά, από την απώλεια της ποθητής ευτυχίας.
Ο Θείος Βάνιας αντανακλά την παρακμή των γαιοκτημόνων της τσαρικής Ρωσίας, αλλά και την σύγχρονη ηθική και πολιτική πτώση, κι’ έτσι γίνεται αυτόματα άνθρωπος δικός μας, συναρπαστικά οικείος. Με την Σόνια, κόρη της νεκρής αδελφής του και πρώτης γυναίκας του καθηγητή Σερεμπριάκωφ, φροντίζει αφιλοκερδώς το κτήμα της, που εκείνη κληρονομεί. Όταν εγκαθίσταται εκεί ο καθηγητής με την νεώτερή του κι’ ελκυστική σύζυγό του ‘Ελενα, δημιουργεί ανατροπές στην απλή καθημερινότητά τους. Ο Βάνιας ζει τον απελπισμένο του έρωτα για κείνη, το ίδιο κι’ ο γιατρός Αστρώφ, φίλος της οικογένειας δίχως καμία ανταπόκριση. Όταν ο καθηγητής τους ανακοινώνει την απόφασή του να πουλήσει το κτήμα και να επιστρέψει στην κοσμική ζωή Αγίας Πετρούπολης όλα μεταβάλλονται.
Ο ίδιος ο Τσέχωφ θεωρούσε τα έργα του κωμωδίες κι’ όπως έλεγε ο Πούσκιν η καλή κωμωδία δε βασίζεται μόνο στο γέλιο αλλά και στην ανάπτυξη των χαρακτήρων και πολύ συχνά πλησιάζει επικίνδυνα την τραγωδία. Οι χαρακτήρες του έργου όπως τους μελέτησε η σκηνοθέτης και όπως υποδύονται από τους ηθοποιούς είναι άνθρωποι μοναχικοί, τόσο διαφορετικοί αλλά με τα ίδια ανεκπλήρωτα όνειρα όπως διαπιστώνουμε παρακολουθώντας τους διαλόγους, τις εξομολογήσεις, τις διαφωνίες, τα βάσανα, τις ταλαιπωρίες τους. Αναζητούν την ευτυχία με απονευρωμένη θέληση κι’ αφήνονται στην φθορά του χρόνου, βαλτωμένοι στην υπαρξιακή τους μοναξιά, κι’ αστοχούν όπως ένας πυροβολισμός τον στόχο της ζωής τους.
“Αυτές τις λεπτές αποχρώσεις αισθημάτων και ζωής που φέρουν οι ήρωες” αναδεικνύουν οι μεστές σπουδαίες ερμηνείες των παλαίμαχων ηθοποιών αλλά και των νεώτερων, που τους πλαισιώνουν με ήθος υποκριτικό.
Το σκηνικό διατηρεί μια μακρινή ποιοτική αίσθηση της εξοχικής έπαυλης, απαλλαγμένο από κάθε περιττό, δίνοντας χώρο για ν’ αναμετρηθούν καταπιεσμένα ένστικτα και πάθη, σε κορνίζες άδειες από βιωμένες εικόνες της ζωής.
Ο Σ. Μάινας ως ιδεαλιστής γιατρός -εξαιρετικός στην ερμηνεία του- βρίσκει το νόημα και τον σκοπό της ζωής “στα μεγάλα του πετάγματα”. Έλενα ακαταμάχητη η Μ. Ψάλτη. Επιβλητικές σκηνικές παρουσίες η Α. Καλτσίκη και και η Ερση Μαλικένζου.
Ο Γ. Φέρτης ως Βάνιας διαθέτει την ποιότητα ενός βαθιά καλλιεργημένου ανθρώπου, που εξαντλείται από παραίτηση. Ωστόσο διατηρεί στο ενεργητικό του την όρεξη για ζωή.
Ο Γ. Βόγλης στον ρόλο του εγωπαθή, αγνώμονα, ματαιόδοξου και ατομιστή καθηγητή εξωτερικεύει με πυκνότητα τα προαναφερθέντα γνωρίσματα. Η έξοχη μουσική σε ιδανική συμφωνία με το πάθος, την λαχτάρα και την καρτερικότητα των χαρακτήρων μας φέρνει κοντά τους, στην απελπισμένη θέση τους. Δυνατές σκηνές και συγκλονιστικοί μονόλογοι με χιούμορ και γέλια χτίζουν τον θεατρικό κόσμο του Τσέχωφ και μας ενώνουν μαζί του σε μιαν αξιόλογη παράσταση.
Συντελεστές
Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη
Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ
Σκηνικά: Αριάδνη Βοζάνη
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάγδα Κόρπη
Βοηθός Συνθέτη: Δημήτρης Γιακουμάκης
Βοηθός Σκηνογράφου: Ερμιόνη Γκαρραμόνε
Οργάνωση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Βοηθός παραγωγής: Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη
Παραγωγή: Λυκόφως, Γιώργος Λυκιαρδόπουλος
Executive Producer: Μάγδα Λαδά
Παίζουν οι ηθοποιοί: Γιάννης Φέρτης, Γιάννης Βόγλης Στέλιος Μάινας, Έρση Μαλικένζου, Μαρίνα Ψάλτη, Μελίνα Βαμβακά, Αλεξία Καλτσίκη, Χάρης Χαραλάμπους
Εισιτήρια
Τετάρτη: 15€
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο: 18€, Εξώστης: 16€
Σάββατο & Κυριακή: 20€, Εξώστης: 17€
Φοιτητικό, ανέργων: 12€
Πληροφορίες εκδήλωσης
Θέατρο Δημήτρης Χορν
Αμερικής 10, Αθήνα, +302103612500,
Τετάρτη στις 20:00
Πέμπτη στις 21:00
Παρασκευή στις 21:00
Σάββατο στις 18:30 & στις 21:30
Κυριακή στις 20:00
Διάρκεια 130′ (με διάλειμμα)
Είσοδος 12 – 20 ευρώ