ΦΑΓΗΤΟ

Το γιαούρτι είναι η σούπερ τροφή του καλοκαιριού σου

Η θρεπτική αξία του γιαουρτιού

Σα να σε βλέπω αγαπημένη μου. Λες και κάθομαι στην άκρη του καναπέ σου ενώ εσύ είσαι να πεθάνεις από τη ζέστη.

Λιώνεις πουλάκι μου παρόλο που είσαι έτοιμη να σκαρφαλώσεις στο κλιματιστικό παίρνοντας αγκαλιά και τον ανεμιστήρα που πήρες στις αρχές καλοκαιριού.

Η κοιλιά σου από το πολύ νερό θυμίζει μπαλόνι και κάνει ρυθμικό θόρυβο κάθε φορά που σκέφτεσαι να αλλάξεις πόζα. Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά και βλέπεις πως η ζέστη θα συνεχιστεί για πολύ ακόμα, μία πείνα σε κυριεύει. Κάτι να φας αλλά όχι βαρύ και λιπαρό. Κάτι να βάλεις στο στόμα σου χωρίς να βαρύνεις.

Εξετάζεις τα δεδομένα και όλα συγκλίνουν στη μία και μοναδικά δροσερή λύση. Ένα γιαουρτάκι βρε παιδιά. Ας ανοίξει κάποιος το ψυγείο να μου φέρει ένα κεσεδάκι.

Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από λίγες κουταλιές γιαούρτι όταν το θερμόμετρο δείχνει 40 βαθμούς και λιώνει το κορμί. Κορεσμός πείνας και θρεπτικά συστατικά χωρίς να ανησυχείς για τη ζυγαριά σου.

Το γιαούρτι αποτελεί φυσική πηγή θρεπτικών συστατικών, απαραίτητων για την ανάπτυξη και τη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας του σώματος.

Ανήκει στην κατηγορία των γαλακτοκομικών προϊόντων αφού προκύπτει από τη ζύμωση του γάλακτος όταν σε αυτό προστεθούν μη βλαβερά βακτήρια. Κι όταν μιλάμε για στραγγιστό γιαούρτι με γάλα ημέρας 100% ελληνικό τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα. Να ‘ναι καλά το Κρι Κρι.

Το γάλα φτάνει μέσα σε λίγες ώρες και αρκεί μία παστερίωση μόνο, αποτελώντας έτσι εξαιρετικό πλεονέκτημα για τη διατροφική αξία. Και θέλεις μία γεύση παραπάνω; Έτσι κάτι για την τσαχπινιά του ουρανίσκου; Γιαούρτι με φρούτα για όλα τα γούστα.

Θρεπτικά συστατικά

Πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας: Αποτελούν πολύ σημαντικά ”δομικά” συστατικά και είναι υπεύθυνες για την ανάπτυξη των ιστών και κυρίως των μυών και διάφορων βιολογικών οργάνων.

Βιταμίνη Α: Απαραίτητη για την διάπλαση των ιστών και τη μορφοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος, την όραση, την ανάπτυξη και την αναπαραγωγή. Ακόμα το Κρι Κρι σου με γάλα ημέρας δεν το έφαγες;

Βιταμίνη D: Συμβάλει στην ισορροπία του ανοσοποιητικού συστήματος και ρυθμίζει τα επίπεδα ασβεστίου και φωσφόρου.

Βιταμίνες του Συμπλέγματος Β: Συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του μεταβολισμού και του νευρικού συστήματος, στην γρήγορη ανάπτυξη των παιδιών και αποτελούν συνένζυμα πολλών λειτουργιών και βιοχημικών διεργασιών.

Ασβέστιο: Πολύ σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την δημιουργία και υγιή ανάπτυξη οστών και δοντιών και συμβάλλει στην αποτροπή της οστεοπόρωσης.

 

Διατροφική αξία

-Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και είναι ευεργετικό σε περιόδους ανάρρωσης αρρώστων.

-Βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του εντερικού συστήματος.

-Σε περιπτώσεις γαστρεντερίτιδας το γιαούρτι μπορεί να αντικαταστήσει το γάλα προσφέροντας τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες. Και φάρμακο το Κρι Κρι.

-Συμβάλει στην αντιμετώπιση ορισμένων τύπων δερματοπαθειών που οφείλεται σε έλλειψη ή κακή απορρόφηση από το έντερο των συμπλέγματος Β.

-Αποτελεί μία από τις ελαφρότερες και πλουσιότερες τροφές, την οποία μπορεί να καταναλώσει κάποιος όταν υποφέρει από γρίπη, ακόμη και με υψηλό πυρετό.

-Ενισχύει τη φυσιολογική διαδικασία ανανέωσης των κυττάρων της επιδερμίδας, καθώς επίσης ενισχύει και την ανάπτυξη των μαλλιών και των νυχιών.

-Σύμμαχος στο αδυνάτισμα. Οι υψηλές σε ασβέστιο δίαιτες, μειώνουν τη συσσώρευση λίπους και επιταχύνουν τη διάσπασή του.

Διάβασες όλες τις πληροφορίες και τώρα πια ξέρεις τι πρέπει να κάνεις όταν το στομάχι γουργουρίζει, ο ιδρώτας τρέχει και το μπικίνι πλησιάζει απειλητικά. Απόλαυση χωρίς τύψεις μέχρι να πεις Κρι Κρι.