LIFE

Selfie: πώς τα social media έχουν επαναπροσδιορίσει την έννοια της ομορφιάς

Το Facebook πρόσφατα έκλεισε τα 10 του χρόνια. Το Instagram έχει ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια χρήστες. Το Snapchat εξαγοράστηκε τον Νοέμβριο από το Facebook έναντι 3 δις δολαρίων. Η λέξη του 2013, σύμφωνα με τη συντακτική ομάδα του Λεξικού της Οξφόρδης ήταν το "selfie".

Τα social media έχουν επηρεάσει όχι μόνο τον τρόπο που επικοινωνούμε, μοιραζόμαστε τις ζωές μας, ή περνάμε τον ελεύθερο χρόνο μας, αλλά και το πώς προβάλλουμε τους εαυτούς μας, όπως επίσης και το πώς αντιλαμβανόμαστε την έννοια της ομορφιάς.

Αυτό ακριβώς επιχειρεί να σχολιάσει και η ταινία μικρού μήκους -παραγωγή της Dove- με τίτλο ‘Selfie’, η οποία προβλήθηκε στο Φεστιβάλ του Sundance.

Το ντοκυμαντέρ ξεκινά με μια σειρά μαρτυριών από νεαρές κοπέλες και τις μαμάδες τους, οι οποίες αποκαλύπτουν στο φακό τις ανασφάλειές τους και τις σκέψεις τους σχετικά με το τι σημαίνει ομορφιά. Στη συνέχεια η κάμερα μπαίνει σε μία αίθουσα, όπου μία καθηγήτρια φωτογραφίας προτείνει στις μαθήτριές της να βγάλουν selfies μαζί με τις μαμάδες τους, να κατανοήσουν μέσα από τη διαδικασία αυτή τη δύναμη της αυτο-φωτογράφισης και να επαναπροσδιορίσουν την έννοια της ομορφιάς.

Έχω πολύ στρογγυλό πρόσωπο, οπότε κάθε φορά που βγάζω selfie με προβληματίζει πολύ το ποια είναι η καταλληλότερη γωνία λήψης.

Μισώ τα μάγουλά μου -είμαι συνέχεια ροζ, σαν παντζάρι.

Δεν μ’αρέσουν τα σιδεράκια μου, δεν μ’αρέσουν τα γυαλιά μου -γενικά δε θα ‘λεγα ότι μ’αρέσει το πρόσωπό μου.

Τα κορίτσια στο video αρχικά μοιράζονται τις ανασφάλειές τους και τις ανησυχίες τους σχετικά με την εικόνα τους, όμως όταν τα selfies τους γίνονται αντικείμενο φωτογραφικής έκθεσης -παίρνοντας κουράγιο από τα σχόλια των συμμαθητριών τους σε κάθε φωτογραφία- καταλήγουν πως όμορφος αισθάνεται κανείς όταν συνειδητοποιήσει πως όλες αυτές οι μικρές λεπτομέρειες και οι ατέλειες τον κάνουν διαφορετικό και άρα μοναδικό.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγε στις Η.Π.Α. το Dove σε δείγμα 1.000 γυναικών, το 63% υποστηρίζει πως τα social media παίζουν σημαντικότερο ρόλο στο τι ορίζουμε ως ομορφιά σε σχέση με τον Τύπο, το σινεμά και τη μουσική.