WATCHLIST
SPONSORED

Ούτε εγώ, ούτε ο James Bond θα ξεπεράσουμε ποτέ τo απόλυτο casino girl που λέγεται Vesper Lynd

Κατά τη διάρκεια ενός διαλείμματος σε ένα ριψοκίνδυνο παιχνίδι πόκερ στο “Casino Royale”, ο James Bond και η σύντροφός του, Vesper Lynd δέχονται επίθεση στο κλιμακοστάσιο από δύο Αφρικανούς τρομοκράτες-μαχητές της ελευθερίας. Σε μια από τις πολλές έξοχες σκηνές δράσης της ταινίας, ο Bond καταφέρνει τελικά να ξεφορτωθεί τους δύο άντρες μετά από μία μάχη που εκτυλίσσεται σε πολλαπλούς ορόφους. Στη συνέχεια κρύβει τα πτώματα, καθαρίζει τα απομεινάρια τους από πάνω του και επιστρέφει στο πόκερ. Λίγες ώρες αργότερα γυρίζει στη σουίτα του, μόλις όμως ανοίγει την πόρτα κάτι θα τον φέρει αμέσως σε αμηχανία. Αρχικά παρατηρεί ένα σπασμένο ποτήρι κρασί στο τραπέζι και αμέσως μετά ακούει το ντους να τρέχει.

Όταν τελικά φτάνει στην πόρτα του μπάνιου, βλέπει τη Vesper ντυμένη στη ντουζιέρα, καθισμένη στα πλακάκια, να τρέμει από τα ρίγη. Χωρίς να πει λέξη, κάθεται με προσοχή δίπλα της όσο το νερό βρέχει το σμόκιν του και εκείνη αρπάζει εμφανώς ταραγμένη το μπράτσο του. «Είναι σαν να έχω αίμα στα χέρια μου, δεν βγαίνει»», του λέει σαν άλλη Lady Macbeth. Σε μια συμβολική πράξη κάθαρσης ο Bond παίρνει το χέρι της και βάζει τα δάχτυλά της στο στόμα του για να τα καθαρίσει. Τη ρωτάει εάν κρυώνει και φτάνει με το χέρι του στην κεφαλή του ντουζ για να ζεστάνει το νερό. Είναι μια πολύ απλή αλλά τρυφερή πράξη, αλλιώτικης ενέργειας από τις περισσότερες που είχαμε συνηθίσει πριν το “Casino Royale”. Ποιος θα άκουγε για μια σκηνή ντους σε ταινία του James Bond και θα σκεφτόταν δύο ανθρώπους να αγκαλιάζονται σιωπηλά κάτω από το νερό, με τα ρούχα ακόμα πάνω τους αντί για το πάτωμα;

Με μουσική επένδυση το όμορφο θέμα της Vesper από τον David Arnold, το μεγαλύτερο μέρος της σκηνής αποτυπώνεται με μία συνεχή λήψη που επιτρέπει στη στιγμή να βρει το βάρος της και τα συναισθήματα μέσα της να αιωρηθούν.

Vesper Lynd

Σε μια σειρά ταινιών όπου μια επιθανάτια εμπειρία ή η δολοφονία ενός εχθρού συνοδεύεται συνήθως από μια πνευματώδη ατάκα πριν ξεχαστεί γρήγορα, αυτή η σκηνή είναι μία από τις ελάχιστες όπου αφήνεται περιθώριο σε πραγματικές ψυχολογικές συνέπειες. H Vesper δεν είναι πράκτορας. Δεν είναι καν κατάσκοπος. Είναι μία εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών που μόλις δέχθηκε επίθεση με μαχαίρι και είδε δύο άντρες να βρίσκουν τον θάνατο – ο ένας ρίχτηκε πάνω από ένα κιγκλίδωμα και ο άλλος πνίγηκε μπροστά της. Δεν είναι συνηθισμένη να βλέπει κάτι τέτοιο και άρα εύλογα βιώνει μετατραυματικό σοκ.

Στη διάρκεια των είκοσι ταινιών που είχαν προηγηθεί, οι θεατές μαθαίναμε τι έπρεπε να νιώσουμε βάσει των αντιδράσεων του Bond. Εκείνος έδινε τον ρυθμό. Με τη ρεαλιστική όμως ανθρώπινη αντίδραση της Vesper μπροστά σε ένα τόσο τρομακτικό γεγονός, τα στωικά αντανακλαστικά που είχαμε εκπαιδευτεί να περιμένουμε ως τότε από τον 007 φάνταζαν ακόμα πιο παράλογα.

Η σκηνή χρωστάει πολλά στην Eva Green και δεν αναφέρομαι μονάχα στο ταλέντο της. Η ηθοποιός που είχε κάνει το ντεμπούτο της στο “Dreamers” του Bernardo Bertolucci τρία χρόνια πριν, είχε αρκετές γυμνές σκηνές σε εκείνη την ταινία που είχε δει να αναπαράγονται διαρκώς και με διάφορους τρόπους. Έκτοτε έχει αποκτήσει άνεση με το γυμνό – κυρίως έχει αποδεχτεί πως δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ελέγξει την εικόνα της μετά την απομάκρυνση από το ταμείο – την περίοδο εκείνη όμως το σοκ ήταν ακόμα φρέσκο και η ισχυρή της άποψη για την αυθεντική απόδοση μιας τέτοιας στιγμής για τη Vesper, ήταν νευραλγικής σημασίας για τη δουλειά της.

«Στη σκηνή στο ντουζ – τη θυμάσαι; – ήθελαν να είμαι με τα εσώρουχα», έλεγε τότε στο Guardian. Η συνέντευξη είχε γίνει με αφορμή την υποψηφιότητα Rising Star στα βραβεία BAFTA για τον ρόλο της Vesper. «Ρίξαμε γενναίο καυγά γι’ αυτό. Συνήθιζα να πηγαίνω στον Daniel [Craig] για να του ζητήσω να με υποστηρίξει».

Η μάχη πάντως άξιζε τον κόπο. Για όλους τους λόγους που αναλύθηκαν παραπάνω, η ηρωίδα της δεν χρειαζόταν να είναι σέξι στο συγκεκριμένο στιγμιότυπο. «[Ο Craig] είναι το Bond girl, όχι εγώ», είχε συμπληρώσει.

«Εκείνος είναι που βγαίνει από τη θάλασσα χωρίς τη μπλούζα του. Έχω υπάρξει γυμνή στο παρελθόν και μου ήταν δύσκολο, οπότε ήμουν αρκετά ευχαριστημένη που δεν το έκανα σε αυτή την ταινία».

H Green είχε απολαύσει τις σκηνές δράσης της Vesper γιατί είχαν βοηθήσει τη φυσική της κατάσταση, όχι όμως και τα γυρίσματα όπου έπρεπε να παρακολουθεί πόκερ. Ο ρόλος της σε αυτές τις σκηνές ήταν παθητικός, δεν ζούσε με την έξαψη που βιώνει μια παίκτρια πόκερ κατά τη διάρκεια μιας αληθινής παρτίδας, οπότε τις είχε βρει ατέλειωτες και κλειστοφοβικές. Σε κανένα σημείο της ταινίας βέβαια δεν φαίνεται να είναι λιγότερο από 100% εκεί.

Η είσοδός της στο καζίνο με το συγκλονιστικό μωβ της φόρεμα, ο τρόπος που χαχανίζει όταν βλέπει τον Bond να κορδώνεται μπροστά στον καθρέφτη με το καινούριο του κοστούμι, η διαδρομή του χαρακτήρα της από την καχυποψία, στην εμπιστοσύνη, στον έρωτα για τον Bond, στη δύσκολη απόφαση του μεγάλου φινάλε – είναι όλα μέρος μιας ερμηνείας που δημιουργεί μια ηρωίδα πλούσιας εσωτερικής ζωής.

Μια φιγούρα – συνώνυμο των casino girls. Γιατί ναι, υπάρχουν casino girls και υπάρχουν και online casino που είναι αφιερωμένα στις γυναίκες, με παιχνίδια αποκλειστικά γι’ αυτές. Παιχνίδια όπως τα Game Shows Megaball, Crazy Time, Monopoly Live, Dreamcatcher που συνθέτουν – μαζί με άλλα – μια ολοκληρωμένη εμπειρία για γυναίκες που αγαπούν το live casino και δοκιμάζουν την τύχη τους ανακαλύπτοντας νέες προτάσεις και εξερευνώντας όλες τις επιλογές που τους προσφέρονται.

Eva Green Η Eva Green στη βρετανική πρεμιέρα του "Casino Royale" / AP Images
Η Eva Green στη βρετανική πρεμιέρα του “Casino Royale”

Στα της ταινίας, η Green ενδιαφέρθηκε να παίξει τη Vesper μόνο όταν ήρθε στα χέρια της το σενάριο. Πριν από αυτό δεν ήθελε καν να κάνει οντισιόν. Για έναν ρόλο, υπόψιν, για τον οποίο είχαν ενδιαφερθεί η Charlize Theron και η Angelina Jolie. «Ένα Bond girl;», είχε σκεφτεί τότε απαξιωτικά. «Είχαν κρατήσει μυστικό και το σενάριο. Μόλις μου το έδωσαν συνειδητοποίησα ότι ο ρόλος είχε βάθος. Δεν την είδα ως Bond girl. Είναι δυνατός χαρακτήρας, έχει ρωγμές».

Ο χαμός της Vesper έχει υπάρξει κινητήρια δύναμη για τον Bond περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο έχει αντιμετωπίσει κατά τη διάρκεια της θητείας του Craig, και θα τον στοιχειώσει ξανά στο “No Time to Die”.

«Η συναισθηματικότητα ήταν κάτι που με ενδιέφερε και που ήθελα να εξερευνήσω», έχει αναφέρει ο Cary Fukunaga, ο σκηνοθέτης της επερχόμενης ταινίας. «Ήθελα να μπω βαθύτερα στην ψυχολογία του Bond μετά την τραγωδία της σχέσης του με τη Vesper Lynd στο “Casino Royale”. Θα δούμε τώρα τι σημαίνει να φέρεις όλο αυτό το βάρος, με τη νέα του σχέση με τη Madeleine Swann».

Απ’ ό,τι φαίνεται ούτε εγώ, ούτε ο James Bond θα ξεπεράσουμε ποτέ τη Vesper Lynd.