ΤΑΙΝΙΕΣ

Lisa Marie Presley: Τα παράπονα στη Sofia Coppola για την «εκδικητική» ταινία Priscilla

© 2023 Jordan Strauss/Invision/AP, File/AP Images

Ήταν 12 Ιανουαρίου του 2023 όταν η τραγουδίστρια και μοναδικό παιδί του βασιλιά του rock ‘n roll, Elvis Presley, Lisa Marie Ρresley έφυγε από τη ζωή ύστερα από καρδιακή ανακοπή και αφού πρώτα είχε διακομισθεί εσπευσμένα σε νοσοκομείο του Los Angeles. Ήταν 54 ετών.

«Με βαριά καρδιά είμαι υποχρεωμένη να μοιραστώ τη συγκλονιστική είδηση ότι η όμορφη κόρη μου, Lisa Marie μάς άφησε», είχε αναφέρει σε ανακοίνωσή της η μητέρα της, Priscilla Presley, η οποία λίγο καιρό νωρίτερα είχε εμφανιστεί με τη Lisa Marie Presley στην τελετή απονομής για τις Χρυσές Σφαίρες στο Los Angeles.

Αυτήν τη φορά, το φως της δημοσιότητας βλέπουν αποκαλυπτικά emails που αφορούν την ταινία Priscilla, της οποίας τη σκηνοθεσία υπογράφει η Sofia Coppola και η οποία είναι βασισμένη στα απομνημονεύματα της Priscilla Presley με τίτλο Ο Έλβις και εγώ του 1985. Στο βιβλίο η ίδια αφηγείται τη σχέση της με τον διάσημο τραγουδιστή.

Η Lisa Marie Presley είναι ο αποστολέας αυτών των emails και παραλήπτης η Sofia Coppola, η οποία είχε εκφράσει τις απόψεις της σχετικά με την ταινία που αφορά τη ζωή του πατέρα της. Η ίδια ζήτησε από τη σκηνοθέτιδα να επανεξετάσει τον τρόπο που η ταινία πρόβαλλε τον Elvis Presley ως «αρπακτικό». Εξέφραζε, επίσης, τον φόβο της πως όλο αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει επιβαρυντικά στην ψυχολογία της μητέρας της.

Όλες αυτές οι πληροφορίες και ακόμα περισσότερες περιλαμβάνονται σε emails που η τραγουδίστρια και η σκηνοθέτιδα είχαν ανταλλάξει -και πλέον βρίσκονται στα «χέρια» του Variety μήνες μετά τον θάνατό της και ενώ η ταινία έχει ήδη προβληθεί σε φεστιβάλ ανά τον κόσμο, μεταξύ άλλων και στις αθηναΐκές Νύχτες Πρεμιέρας.

Στιγμιότυπο από την ταινία Priscilla. / © 2023 Philippe Le Sourd/A24 via AP Images
Στιγμιότυπο από την ταινία Priscilla.

Τα παράπονα της Lisa Marie Presley για την ταινία της Sofia Coppola

«Σοκαριστικά εκδικητικό και περιφρονητικό. Ο πατέρας μου εμφανίζεται μόνο ως αρπακτικό και εκμεταλλευτής». Με αυτά τα λόγια φαίνεται να περιέγραψε το σενάριο της βιογραφικής ταινίας Priscilla της Sofia Coppola σε αλληλογραφία του Σεπτεμβρίου του προηγούμενου χρόνου.

«Ως κόρη του δεν διαβάζω και δεν βλέπω τίποτα από τον πατέρα μου σε αυτόν τον χαρακτήρα. Το διαβάζω και δεν βλέπω την οπτική της μητέρας μου για τον πατέρα μου. Το διαβάζω και βλέπω τη δική σας σοκαριστικά εκδικητική και περιφρονητική πλευρά και δεν καταλαβαίνω γιατί. Θα αναγκαστώ να πω ανοιχτά πώς αισθάνομαι για την ταινία και να στραφώ δημοσίως εναντίον σας, αλλά και εναντίον της μητέρας μου», είχε γράψει η ίδια χαρακτηριστικά.

Από την άλλη, η Lisa Marie Presley είχε επαινέσει τη βιογραφική ταινία του Baz Luhrmann για τον πατέρα της το 2022, σπεύδοντας να επισημάνει την αδυναμία της να κατανοήσει την ανάγκη της Sofia Coppola «να προσπαθήσει να συκοφαντήσει τον πατέρα της, χρησιμοποιώντας τη δικαιολογία ότι προσπαθεί να πει την ιστορία της μητέρας της, αλλά από τη δική της πραγματικότητα».

«Ανησυχώ ότι η μητέρα μου δεν συνειδητοποιεί τον τρόπο με τον οποίο θα “φωτογραφηθεί” ο Elvis όταν βγει αυτή η ταινία. Αισθάνομαι το χρέος να προστατεύσω τη μητέρα μου, η οποία έχει περάσει όλη της τη ζωή εξυψώνοντας την κληρονομιά του πατέρα μου, και πιστεύω ότι δεν καταλαβαίνει τις προθέσεις πίσω από αυτή την ταινία ή το αποτέλεσμα που θα έχει», είχε προσθέσει.

Μάλιστα, ανέφερε ότι είχε μιλήσει σε ένα από τα παιδιά της για την ταινία: «Έπρεπε να του εξηγήσω ότι θα υπάρξει μια ταινία για τον παππού, που θα προσπαθήσει να τον κάνει να φαίνεται πραγματικά, πραγματικά κακός, αλλά δεν είναι αλήθεια».

Η Priscilla Presley, πάλι, είχε δηλώσει ότι ήταν πολύ δύσκολο να παρακολουθήσει μια ταινία για τη ζωή της. Ωστόσο, αναγνώρισε τη δουλειά και την έρευνα της Sofia Coppola, δηλώνοντας τελικά ότι αγάπησε την ταινία.

Σχολιάζοντας την αλληλογραφία στο Variety, ο εκπρόσωπος της Coppola ανέφερε ότι η ίδια είχε εκφράσει την ελπίδα της «πως όταν έβλεπε την τελική ταινία, θα ένιωθε διαφορετικά και θα καταλάβαινε ότι προσέχει πολύ την τιμή της μητέρας της, ενώ παράλληλα παρουσίασε τον πατέρα της με ευαισθησία αλλά πολυπλοκότητα».