ΤΑΙΝΙΕΣ

Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη μεταμορφώνεται σε Φόνισσα. Οι πρώτες φωτογραφίες από τα γυρίσματα

Papadakis Press Προκόπης Οικονομόπουλος

Η Φόνισσα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη σε σκηνοθεσία και εικαστική επιμέλεια (σκηνικά, κοστούμια) της Εύας Νάθενα και σενάριο της Κατερίνας Μπέη ξεκίνησα στην Αθήνα, αλλά και στη Λακωνική Μάνη, την Κρήτη και την ιδιαίτερη πατρίδα του συγγραφέα, τη Σκιάθο. Τον κεντρικό ρόλο της Φραγκογιαννούς, της γυναίκας που ζώντας την καταπίεση της πατριαρχικής κοινωνίας της ελληνικής επαρχίας του 1900 αντιδρά σκοτώνοντας μικρά κορίτσια για να τα απαλλάξει από το κοινωνικό και οικονομικό φορτίο που επιφέρει η ύπαρξή τους, υποδύεται η πάντα καθηλωτική Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.

Οι πρώτες εικόνες από τα γυρίσματα της ταινίας Η Φόνισσα, που αποτελεί μία συμπαραγωγή της Tanweer Productions και της View Master Films, δόθηκαν στη δημοσιότητα και σε αυτές θα δεις τη «μεταμόρφωση» της ηθοποιού. Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη γίνεται η Χαδούλα, χήρα Ιωάννου Φράγκου και συμπρωταγωνιστεί στην ταινία με την Μαρία Πρωτόπαππα.

H Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στην πρώτη φωτογραφία από τα γυρίσματα

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη Φόνισσα Tanweer

Το εντυπωσιακό cast της ταινίας Η Φόνισσα συμπληρώνουν οι: Έλενα Τοπαλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γεωργιάννα Νταλάρα, Χρήστος Στέργιογλου, Στάθης Σταμουλακάτος, Δημήτρης Ήμελλος, Χριστίνα Μαξούρη, Όλγα Δαμάνη, Αγορίτσα Οικονόμου, Μιχάλης Οικονόμου, Βερόνικα Δαβάκη, Νίκη Παπανδρέου, Μάνια Παπαδημητρίου, Μαρία Σκουλά, Γιάννης Τσορτέκης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη.

Σύνοψη της ταινίας

Σε ένα δυστοπικό νησί της Ελλάδας γύρω στο 1900, η Χαδούλα, χήρα- Ιωάννου Φράγκου είναι μια γυναίκα που έχει μάθει να επιβιώνει στην ανδροκρατούμενη, πατριαρχική κοινωνία υπηρετώντας αυτό που της πέρασε η μητέρα της – μια σκυτάλη δύσκολη, που διαιωνίζει την υποτίμηση και την κατώτερη μοίρα της γυναίκας.

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη Φόνισσα Tanweer

Η Χαδούλα επαναστατεί μέσα της και αυτό δεν θα αργήσει να συμβεί και προς τα έξω. Θύματα του ξεσπάσματός της γίνονται τα μικρά κορίτσια του νησιού, τα οποία απαλλάσσει από το κοινωνικό και οικονομικό φορτίο που η ύπαρξη τους επιφέρει, αφαιρώντας τους τη ζωή.

Οι πράξεις της κάποια στιγμή αυτονομούνται και τη φέρνουν αντιμέτωπη με το νόμο. Εγκαταλείπει το σπίτι της και πάει στο καταφύγιο της που είναι η φύση. Όμως στη πραγματικότητα όσο κι αν η ηθική της της υπαγορεύει πως καλά έπραξε όσα έπραξε, το χρόνιο τραύμα της την ακολουθεί παντού. Το τέλος έρχεται σαν λύτρωση.

Tanweer

«Η ταινία αυτή δεν θα επιχειρήσει μια ποινική ή εγκληματολογική προσέγγιση. Θα εισχωρήσει στον τρόπο που ο Παπαδιαμάντης διείσδυσε στην ψυχή της ηρωίδας του- τρόπος, ως εκείνη τη στιγμή, πρωτοφανής λογοτεχνικά», αναφέρει η Εύα Νάθενα. Ένας ακόμα άξονας της ταινίας είναι το αποτύπωμα της εποχής εκείνης, οι κοινωνικές συνθήκες που γέννησαν μία ηρωίδα σαν τη Φόνισσα.

«Η θεσμοθετημένη προίκα για τις κόρες καταργήθηκε στην Ελλάδα το 1983. Ένα – ως σήμερα κρυμμένο μυστικό – κάλυπτε τις βρεφοκτονίες των κοριτσιών. Η ταινία επιχειρεί να το φέρει στο φως», προσθέτει μεταξύ άλλων η Εύα Νάθενα.