LIFE

Τα Burger King θέλουν τις γυναίκες στην κουζίνα για καλό λόγο, αλλά το αστείο τούς γύρισε μπούμπερανγκ

Unsplash

Αυτό που ξεκίνησε ως ένα αστείο για καλό σκοπό, κατέληξε σε επικριτικά σχόλια για το παλιακό και σεξιστικό ανέκδοτο.

Η αλυσίδα Burger King αποπειράθηκε να κάνει μία καλή πράξη και να στηρίξει τις γυναίκες, με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας, αλλά το έκανε σαν κλασικός boomer και το κοινό αντέδρασε αρνητικά. Το πρώτο λάθος ήταν ότι το κλασικό, και τόσο παρακμιακό, αστείο «Οι γυναίκες ανήκουν στην κουζίνα», ανέβηκε ως ένα tweet που ήταν σκέτο, και καθόλου επεξηγηματικό.

Αμέσως μετά ακολούθησε ένα tweet που εξηγούσε το αστείο (να’σαι καλά Burger King, γελάσαμε και σήμερα) στο οποίο έλεγε ότι «Μόνο αν το θέλουν φυσικά. Μόνο το 20% των σεφ είναι γυναίκες και θέλουμε να αλλάξουμε αυτήν την αναλογία των φύλων στη βιομηχανία των εστιατορίων, δίνοντας τη δυνατότητα στις γυναίκες υπαλλήλους να κυνηγήσουν μία καριέρα στη μαγειρική». Ανακοινώθηκε επίσης ότι αυτό θα γίνει μέσα από ένα πρόγραμμα υποτροφιών. Και έγινε το έλα να δεις από τους χρήστες του Twitter.

Οι αντιδράσεις για το παλιακό «αστείο» των Burger King

Από τη μία, υπήρξαν εκείνοι που θεωρούν ότι δεν γίνεται να ανακυκλώνουμε αυτό το γελοίο αστείο, εν έτει 2021, ακόμα και αν πρόκειται για καλό σκοπό. Από την άλλη, υπήρξαν και εκείνοι που θεωρούν ότι τίποτα από αυτά δεν θα συνέβαινε, αν τα 2 tweets ήταν 1. Ούτε παρανοήσεις και θα περνούσε το μήνυμα που θέλει τα Burger King να στηρίζουν τις γυναίκες σεφ, ειδικά σε μία τόσο συμβολική μέρα.

 

Όπως πολύ σωστά επεσήμανε κάποια, σκέψου αν αντί για γυναίκες, λέγαμε για τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα ή τους μαύρους. Θα ήταν ανεπίτρεπτο.

Η εκμετάλλευση της Ημέρας της Γυναίκας

Είναι γεγονός ότι τα Burger King επέλεξαν μία πολύ σημαντική μέρα για να πουν κάτι καλό με λάθος τρόπο. Εύγε για την κίνηση να αυξήσουν το ποσοστό των σεφ γυναικών στην επιχείρηση, αλλά το σεξιστικό αστείο ήταν και παλιακό και άστοχο, έφοσον δεν εξηγούσε αμέσως το αστείο και είχε (μάλλον) ως στόχο την αντίδραση του κοινού. Η πορεία θα δείξει αν τελικά το marketing ήταν ωφέλιμο.