WATCHLIST

Αφήστε με να μπω σε αυτές τις 7 γυναικείες συμμορίες (ή σε μία απ’ όλες τέλος πάντων)

Εντάξει, σε καμία πραγματική συμμορία δεν θα ήθελα να μπω. Θα προτιμούσα να μη διακινδυνεύσω τη ζωή μου και να μην την περάσω στη φυλακή. Υπάρχει όμως κάτι έξτρα απολαυστικό, ελκυστικό και ωμό όταν βλέπεις γυναίκες να παρανομούν στη μικρή ή τη μεγάλη οθόνη.

Είτε επειδή τις βλέπουμε σε ρόλους που διαχρονικά έχουν στερηθεί χάριν μιας πιο μάτσο μυθοπλασίας, είτε επειδή είναι ρόλοι που συνήθως έχουν την ανυπακοή στο αίμα τους, η γυναίκα στην crime αφήγηση έχει κάτι από επανάσταση.

Με αφορμή την κυκλοφορία του “The Kitchen”, μαζέψαμε παρακάτω τις γυναικοπαρέες που κάνουν την καριέρα στο έγκλημα να μοιάζει με αξιόλογη σταδιοδρομία:

THE KITCHEN

Η πάντα αξιόπιστη Melissa McCarthy, η βραβευμένη Elisabeth Moss του “Handmaid’s Tale” και η σταρ της κωμωδίας Tiffany Haddish στην πρώτη δραματική της στροφή, αποφασίζουν να αναλάβουν τις παράνομες επιχειρήσεις προστασίας των συζύγων τους όταν εκείνοι μπαίνουν στη φυλακή. Η συνοικία της Hell’s Kitchen ωστόσο στη Νέα Υόρκη των ‘70s ήταν επικίνδυνη για τον καθένα, πόσο μάλλον για γυναίκες που θέλουν να αψηφήσουν τα στερεότυπα και να γίνουν άξια κεφάλια της μαφίας. Οι τρεις γυναίκες δοκιμάζονται ως επιχειρηματίες, μητέρες και, κυρίως, ως πλάσματα με φιλοδοξίες που αρνούνται πια να καταπνίγουν.

GOOD GIRLS

Ίσως η αγαπημένη μου γυναικοπαρέα της λίστας, τα τηλεοπτικά “Good Girls” σκέφτηκαν να κλέψουν ένα σουπερμάρκετ για να αποφύγουν την πλήρη οικονομική κατάρρευση. Ήταν όμως να μην κάνουν την αρχή όμως. Η Christina Hendricks του “Mad Men” στον ρόλο της ηγετικής Beth, η Mae Whitman του υποτιμημένου “Parenthood” ως αναρχική Annie και η βετεράνος κωμικός Retta του “Parks and Recreation” ως μετριοπαθής, πάντα αστεία Ruby, πρωταγωνιστούν σε μία δημιουργία που ισορροπεί μαεστρικά μεταξύ κωμωδίας και δράματος και σε παίρνουν με το μέρος τους ό,τι έγκλημα κι αν διαπράττουν. Το “Good Girls” είχε αρχικά πλασαριστεί ως «Breaking Bad αλλά με γυναίκες», κυρίως επειδή αφορούσε απλούς ανθρώπους που οδηγήθηκαν σε ακραίες λύσεις. Στη 2η σεζόν όμως τα ρίσκα έγιναν πιο επικίνδυνα και ο λόγος που τα έπαιρναν έγινε σιγά-σιγά ξεκάθαρος. Η δύσκολη ανεξαρτησία που απέκτησαν μέσα από τις πράξεις τους παραήταν σημαντική για να την εγκαταλείψουν.

WIDOWS

Το πρεστίζ δράμα του οσκαρικού Steve McQueen (“12 Χρόνια Σκλάβος”) είναι ένα θρίλερ ληστείας που ανακατεύει την αγνή διασκέδαση με σχολιασμό για τη γυναίκα και τις διαφυλετικές ζυμώσεις και διαφορές που διαμορφώνουν τη σύγχρονη Αμερική. Όλα αυτά τα υπηρετεί μια τετράδα πρώτης διαλογής ταλέντου – η σπουδαία Viola Davis, η αιθέρια Elizabeth Debicki, η ανερχόμενη Cynthia Erivo και η Michelle Rodriguez σε κόντρα ρόλο. Μαζί θα οργανώσουν μια ληστεία με στόχο την αποπληρωμή του χρέους που τους άφησαν οι νεκροί πια, εγκληματίες σύντροφοί τους, όμως πέρα από τις πρακτικές δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν θα πρέπει πρώτα να μάθουν να συνεργάζονται. Το αποτέλεσμα είναι μια σοφιστικέ περιπέτεια που απελευθερώνει τον φορμαλισμό του McQueen και παντρεύει τέλεια τις ευαισθησίες του ανεξάρτητου σινεμά με το mainstream.

OCEAN’S 8

Όταν είχε ανακοινωθεί το καστ του “Ocean’s 8”, είχα απορήσει. Ποιος βλέπει και αντιγράφει τα όνειρά μου; Cate Blanchett, Sandra Bullock, Anne Hathaway, Helena Bonham Carter, Mindy Kaling, Sarah Paulson, Rihanna. Κάποιος να με τσιμπήσει. Η ταινία ακολούθησε την πεπατημένη των προγόνων του γνωστού franchise χωρίς να προσφέρει κάτι φρέσκο, είχε όμως αρκετή χημεία ανάμεσα στο καστ της για να κερδίσει το δικαίωμα ύπαρξής της. Α, και btw την κλέβει εύκολα η Hathway.

SET IT OFF

Το “Set It Off” μου έδωσε για πάντα το αξεπέραστο “Don’t Let Go” των En Vogue σε μια ερωτική σκηνή που στοίχειωσε τα παιδικά μου χρόνια, μου χάρισε την Jada Pinkett Smith, την Queen Latifah και τη Vivica A. Fox την ίδια χρονιά που έσκισε και στην “Ημέρα Ανεξαρτησίας”, και υπήρξε μία από τις πρώτες μου συστάσεις με την εμπειρία που βιώνουν πιο συγκεκριμένα οι μαύρες γυναίκες και με την ανισορροπία στην οικονομική κατάσταση ανδρών και γυναικών γενικότερα. Τέσσερις φίλες της εργατικής τάξης θέλουν να ληστέψουν μια τράπεζα, με οδυνηρές συνέπειες. Το crime thriller του F Gary Gray είναι ουσιαστικά μια επίθεση στο σύστημα που βρίσκει πάντα τρόπους να πληρώνει λιγότερο τις γυναίκες από τους άνδρες, επιστρατεύει ηθοποιούς που μοιράζονται μια σπάνια οικειότητα και δεν επιλέγει εύκολες λύσεις. Έχει επίσης και ένα πολύτιμο μάθημα: Αν πρόκειται να ληστέψεις τράπεζα, καλό θα ήταν να μην τα φτιάξεις με αστυνομικό. Μην το πάρεις προσωπικά, τροφή για σκέψη.

THELMA & LOUISE

Αστείο, περιπετειώδες και σπαρακτικό ταυτόχρονα, το “Thelma & Louise” του Ridley Scott υπάρχει μέσα στον μύθο του διαχυτικού, συχνά ιδεαλιστικού αμερικανικού road movie, αλλά έγινε περισσότερα από αυτό. Απέδειξε το 1991 ότι υπάρχει τρόπος να φτιάξεις τρισδιάστατους γυναικείους χαρακτήρες και φεμινιστικό σινεμά χωρίς να γκρεμιστεί κάποιος φούρνος. Οι δύο ηρωίδες τρέχουν μακριά από τη βαρετή καθημερινότητα και τους σεξιστές άνδρες τους μέσα σε ένα κάμπριο, με τα μαλλιά τους ξέπλεκα και τον κίνδυνο πάντα πίσω απ’ τον ώμο τους. Όταν η Louise σκοτώνει τον τύπο που προσπάθησε να βιάσει την Thelma, οι ταχύτητες ανεβαίνουν και ο αστυνόμος που τις καταδιώκει προσπαθεί να συμφιλιώσει την κατανόηση με το καθήκον του. Αν πρέπει να διαλέξεις μονάχα μια επιλογή από τη λίστα, ας είναι αυτή.

HUSTLERS

Όταν είδα το τρέιλερ του “Hustlers” που θα κυκλοφορήσει στην Αμερική τον Σεπτέμβριο, είχα ένα μήνυμα για την Jennifer Lopez. J.Lo, πάρε τα λεφτά μου. Στη νέα της ταινία, η σταρ – εκτός από πρωταγωνίστρια, έχει και ρόλο executive producer εδώ – υποδύεται μια στρίπερ που, παρέα με προστατευόμενές της, αποφασίζει να εξαπατήσει ανθρώπους της Wall Street.

Η ενέργεια του τρέιλερ είναι φανταστική και, αν είναι ενδεικτική της ταινίας, έχει απόλυτη σχέση με τη φρέσκια ματιά της Lorene Scafaria. Η σεναριογράφος/σκηνοθέτιδα του γλυκύτατου “Nick and Norah’s Infinite Playlist” φτιάχνει πάντα χειροπιαστούς χαρακτήρες και βγάζει ενθουσιώδεις ερμηνείες από το καστ της. Εκτός από τη Lopez, εδώ δουλεύει με τη breakout σταρ του ‘Crazy Rich Asians’ Constance Wu, τη Lili Reinhart του ‘Riverdale’, την αγαπημένη Julia Stiles, την Keke Palmer και σε ρόλους guest, με την ανερχόμενη τραγουδίστρια Lizzo και τη σούπερσταρ της μουσικής αυτή τη στιγμή, Cardi B. Η Cardi δίστασε αρχικά να αποδεχτεί την πρόταση της J.Lo μιας που δεν είχε εμπειρία στην υποκριτική, όμως η προσωπική της εμπειρία ως στρίπερ και ο σεβασμός της για τις γυναίκες του χώρου την έσπρωξαν να απαντήσει θετικά. Η πλοκή και τα πρόσωπα του ‘Hustlers’ εμπνέονται από πραγματική ιστορία που φιλοξένησε το The Cut στο άρθρο του ‘The Hustlers at Scores’ και, ειλικρινά, δεν μπορώ να περιμένω.

* Το “The Kitchen” κυκλοφορεί στις αίθουσες από την Tanweer.