ΘΕΑΤΡΟ

9 παραστάσεις που προλαβαίνεις να δεις στην εκπνοή του χρόνου

Πάτροκλος Σκαφίδας

Είναι η περίοδος των γιορτών η καλύτερη για να πηγαίνεις στο θέατρο; Ξεκάθαρα ναι. Η πόλη είναι στολισμένη και τα θέατρα στην καρδιά της περιμένουν να σε υποδεχτούν και να γίνουν μέρος της χριστουγεννιάτικης εμπειρίας σου και φέτος. Πριν αποχαιρετήσεις το 2025 θα βρεθείς να παρακολουθείς παραστάσεις που αναμένεται να ολοκληρώσουν το θεατρικό τους ταξίδι λίγο πριν ή λίγο μετά τη νέα χρονιά. Αυτές είναι 9 παραστάσεις που προλαβαίνεις να δεις στην εκπνοή του χρόνου.

Παραστάσεις εμπνευσμένες από λογοτεχνικά έργα, παραστάσεις που θα σε κάνουν να γελάσεις, αλλά και άλλες που θα σε συγκινήσουν μπορείς να δεις αυτόν τον Δεκέμβριο για να αποχαιρετήσεις και θεατρικά τον χρόνο που φτάνει στις τελευταίες μέρες του.

Ολική άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια σωτηρία

Μέχρι τις 4 Ιανουαρίου συνεχίζεται η παράσταση βιωματική εμπειρία Ολική άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια σωτηρία στον πρώην βιομηχανικό χώρο της ΦΙΑΤ. Ο Βρετανός πειραματιστής Tim Crouch συνεργάζεται με τον Έλληνα σκηνοθέτη Αλέξανδρο Ραπτοτάσιο και δημιουργούν μια παράσταση-προσομοίωση των θεατών σε τελετουργική μύηση σε σύγχρονη αίρεση.

Τα κινητά τηλέφωνα κλείνουν και παραδίδονται σε ειδικό κλειστό φάκελο. Οι παρέες των θεατών χωρίζονται κατά την είσοδο τους. Όλοι οφείλουν να ακολουθήσουν τις οδηγίες που τους δίνονται. Διαβάζουν. Κλείνουν τα ματιά. Συγχρονίζουν την αναπνοή τους. Καθώς μετρούν αντίστροφα, περιμένοντας, κυριολεκτικά, το τέλος του κόσμου.

«Μια αίρεση μετράει αντίστροφα προς το τέλος του κόσμου περιμένοντας την μαύρη τρύπα που θα τους μεταφέρει στην γη της επαγγελίας. Μια μητέρα επιστρέφει για να πάρει την κόρη της, όμως εκείνη δεν την θυμάται πια. Το μόνο που γνωρίζει είναι διδαχές του Πατέρα-Ηγέτη μέσα από ένα Βιβλίο που προβλέπει και καθορίζει την κάθε της πράξη και λέξη».

Συναίνεση. Υπακοή. Χειραγώγηση.
Μπορούμε να αναγνωρίσουμε τις διαφορές;

Οι Πέγκυ Τρικαλιώτη, Νοεμή Βασιλειάδου και Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης/ Γιώργος Βαλάης (σε διπλή διανομή) αναλαμβάνουν τους ρόλους της παράστασης και το κοινό καλείται να αναρωτηθεί για τον δικό του ρόλο μέσα στις δομές εξουσίας που καθημερινά υπηρετεί.

Πότε και πού: Κάθε Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 21:15 και Κυριακή στις 20:00 στο ΦΙΑΤ. Μέχρι τις 4 Ιανουαρίου 2026.

Εισιτήρια εδώ.

Dracula

Tο Dracula, σε διασκευή και σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου, βασισμένο στο εμβληματικό μυθιστόρημα του Bram Stoker ολοκληρώνει τον κύκλο των παραστάσεών του στο Θέατρο Πόρτα, την Κυριακή 28 Δεκεμβρίου.

Σε αυτή τη σκοτεινή και υπαρξιακή ανάγνωση, ο θρυλικός Κόμης – μια από τις πιο επιδραστικές μορφές της παγκόσμιας λογοτεχνίας – επανεμφανίζεται επί σκηνής, όχι ως ένα κλασικό σύμβολο τρόμου, αλλά ως σύγχρονος μύθος, καθρέφτης της εποχής μας και των παθών της.

Ο μύθος του Δράκουλα ζωντανεύει επί σκηνής από μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών. Ο Αντώνης Μυριαγκός ενσαρκώνει τον εμβληματικό Κόμη. Η Άντζελα Μπρούσκου αναλαμβάνει τον ρόλο του Δρ. Βαν Χέλσινγκ και ο Αργύρης Πανταζάρας τον ρόλο του Τζόναθαν Χάρκερ. Ο Δημήτρης Δρόσος υποδύεται τον Ρένφηλντ. Η Σίσσυ Τουμάση αναλαμβάνει τον ρόλο της Μίνας και η Μαργαρίτα Αλεξιάδη τον ρόλο της Λούσι. Τον σκηνικό κόσμο του Δράκουλα συμπληρώνουν τα Παιδιά της Νύχτας, οι Θοδωρής Βράχας, Βασίλης Μπούτσικος και Δημήτρης Ψύλλος.

Πότε και πού: Κάθε Τετάρτη & Κυριακή στις 20:00, Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00 στο Θέατρο Πόρτα. Δεν επιτρέπεται η είσοδος σε άτομα κάτω των 12 ετών. Μέχρι τις 28 Δεκεμβρίου 2025.

Εισιτήρια εδώ.

Merde!

παραστάσεις ως το τέλος της χρονιάς

Η μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και Βασίλη Μαγουλιώτη ολοκληρώνει το ταξίδι της στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στις 11 Ιανουαρίου.

Η εκρηκτική παρέα που έφερε τους Παίχτες (Κουτλής, Μαγουλιώτης, Νιάρρος, Χρυσανθόπουλος, Μουλάς) με το MERDE! ξεδιπλώνει, με φαρσικό χιούμορ και αυτοσαρκαστική διάθεση, τα παρασκήνια της θεατρικής παραγωγής.

Φιλοδοξίες, εξουσία, συμβιβασμοί, ματαιοδοξία, πρόβες, ακροάσεις και καλλιτεχνικές συγκρούσεις συνθέτουν ένα σκηνικό πανδαιμόνιο, όπου το θέατρο κοιτά τον εαυτό του στον καθρέφτη.

Παίζουν: Μαριαλένα Ηλία, Βασίλης Μαγουλιώτης, Ηλίας Μουλάς, Γιάννης Νιάρρος, Χρήστος Πούλος-Ρένεσης, Λυδία Τζανουδάκη, Κώστας Φιλίππογλου, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, Αποστόλης Ψυχράμης.

Μουσικοί επί σκηνής: Γιάννης Παπαδόπουλος (πιάνο-πλήκτρα), Δημήτρης Κλωνής (drums), Κώστας Πατσιώτης (κοντρα-μπάσο).

Πότε και πού: Κάθε Πέμπτη & Παρασκευή στις 20:30, Σάββατο στις 17:30 και 21:00 και Κυριακή στις 19:00 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Μέχρι τις 11 Ιανουαρίου 2026.

Εισιτήρια εδώ.

WONNANGATA

Υπατία Κορνάρου

Το WONNANGATTA του Angus Cerini που είναι βασισμένο σε πραγματικά περιστατικά και σκηνοθετεί ο Αλέξιος Κοτσώρης, ολοκληρώνει τις παραστάσεις του στο Θέατρο Αγγέλων Βήμα στις 10 Ιανουαρίου.

Έτος 1918. Μια ιστορία γουέστερν. 2 άντρες, ο Χάρρυ και ο Ρίγκαλ φτάνουν στο απομακρυσμένο ράντσο βοοειδών «Γουονανγκάτα» για να δουν τι έχει συμβεί στον υπεύθυνο Τζιμ Μπάρκλεϊ, που αγνοείται πάνω από μήνα. Μια ζοφερή ανακάλυψη βάζει τους 2 άντρες σε ένα ταξίδι στο σκληρό αυστραλιανό τοπίο, αναζητώντας απαντήσεις, ενόχους, ίσως και εκδίκηση. Μήπως, τελικά, η ιστορία με τον Τζιμ είναι πολύ πιο περίπλοκη από όσο φαντάζονταν;

Στον ρόλο του Χάρρυ ο Κώστας Φαλελάκης και του Ρίγκαλ ο Αλέξιος Κοτσώρης.

Πότε και πού: Κάθε Παρασκευή στις 20:00 και Σάββατο στις 18:00 στο Θέατρο Αγγέλων Βήμα. Μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2026.

Εισιτήρια εδώ.

Ευγένιος

παραστάσεις ως το τέλος του χρόνου Αγγελική Κοκκοβέ

Ο Γιώργος Καραμίχος είναι ο σκηνοθέτης, μεταφραστής και διασκευαστής του συνταρακτικού έργου του Frank McGuinness. Ο Ευγένιος, ένα οικογενειακό δράμα για το πένθος, την απώλεια και τη σιωπή, εκεί όπου το τραύμα γίνεται αόρατος πρωταγωνιστής, συνεχίζει να παρουσιάζεται στο Θέατρο Σημείο μέχρι και τις 4 Ιανουαρίου.

Η δράση ξετυλίγεται γύρω από μια οικογένεια (Εύρη Σωφρονιάδου, Εβελίνα Αραπίδη, Βαγγέλη Ρόκκο, Μαρλέν Σαΐτη και Χάρη Ηλιάδη) που αδυνατεί να διαχειριστεί τον θάνατο, αφήνοντας τα ανείπωτα να βαραίνουν τις σχέσεις και τα πρόσωπα.

Με μαύρο χιούμορ, ποιητική ένταση και βαθιά συναισθηματική φόρτιση, η παράσταση φωτίζει το λεπτό όριο ανάμεσα στη μνήμη και τη λήθη, τη συγχώρεση και την αδυναμία της, μέσα από τις ερμηνείες ενός δυνατού συνόλου ηθοποιών.

Πότε και πού: Κάθε Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00 στο Θέατρο Σημείο. Μέχρι τις 4 Ιανουαρίου 2026.

Εισιτήρια εδώ.

Ατυχές πήδημα ή Παλαβό πορνό

Η παράσταση Ατυχές πήδημα ή Παλαβό πορνό στο ΠΛΥΦΑ ολοκληρώνεται την Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2025. Η κοινωνική κωμωδία βασίζεται στο σενάριο της ομότιτλης, βραβευμένης με τη Χρυσή Άρκτο του Φεστιβάλ Βερολίνου 2021, κινηματογραφικής ταινίας του Radu Jude. Η σκηνοθεσία είναι του Σωτήρη Ρουμελιώτη και τους ρόλους ερμηνεύει ένα εξαιρετικό σύνολο ηθοποιών: Άγγελος Ανδριόπουλος, Ελένη Βαΐτσου (δες εδώ όσα είχε πει στην Πηνελόπη Μποσταντζόγλου και το LadyLike για την παράσταση), Ελένη Δαφνή, Σπύρος Σουρβίνος.

Όταν ένα βίντεο με ιδιωτικές ερωτικές στιγμές μιας δασκάλας δημοτικού διαρρέει στο διαδίκτυο, οι γονείς των μαθητών αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους!

Σχολική συνέλευση ή λαϊκό δικαστήριο; Αγωνία για το μέλλον των παιδιών μας ή μια ακόμη αφορμή για δημόσιο κανιβαλισμό; Κοινωνικό δράμα ή σουρεαλιστική κωμωδία;

Σε μια κοινωνία που ζει μέσα από εικόνες και εύκολες κρίσεις, οι άνθρωποι βρίσκονται όλο και πιο εκτεθειμένοι στην αδηφάγα αγοραία κριτική, ειδικά μέσω του διαδικτύου. Όταν όμως έρχεται η ώρα να συζητήσουμε πρόσωπο με πρόσωπο – χωρίς να παρεμβάλλονται αναμεσά μας οθόνες και εφαρμογές – οι μάσκες της προοδευτικότητας πέφτουν με θόρυβο και οι βαθιά ριζωμένες κοινωνικές προκαταλήψεις αποκαλύπτονται με τραγελαφική γλαφυρότητα.

Πότε και πού: Δευτέρα 22 και Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2025 στις 21:00 στο ΠΛΥΦΑ.

Εισιτήρια εδώ.

Η Μονίκ δραπετεύει

Χρήστος Συμεωνίδης

Η Θέμις Μπαζάκα και ο Δημήτρης Φουρλής πρωταγωνιστούν στη θεατρική απόδοση του βιβλίου Η Μονίκ Δραπετεύει, του αγαπημένου Γάλλου συγγραφέα Εντουάρ Λουί, στην ομότιτλη παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιώργος Σουλεϊμάν. Οι παραστάσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν στις 6 Ιανουαρίου.

Ένα μεταμεσονύκτιο τηλεφώνημα από το Παρίσι βρίσκει τον συγγραφέα Εντουάρ Λουί, στην Αθήνα. Η μητέρα του βρίσκεται σε κίνδυνο. Εγκλωβισμένη στο σπίτι του νέου της συντρόφου, ομολογεί πως δέχεται βία. Ο Λουί, ως γιος σωτήρας, ενορχηστρώνει την απόδραση της  από την καταπίεση ,καθοδηγώντας την στο προνόμιο της προσωπικής της ελευθερίας. Τι σημαίνει όμως η πραγματική ελευθερία αν δεν είναι συνειδητή επιλογή; Και πόσο κινδυνεύει ο «σωτήρας» να μετατραπεί σε «εξουσιαστή»;

Η παράσταση Η Μονίκ Δραπετεύει, εξετάζει με ευαισθησία  και ειλικρίνεια την σύνθετη και οικουμενική  σχέση μητέρας και γιου. Μια αμφίσημη σχέση που περικλείει  τρυφερότητα, μα και τραύμα , αγάπη, μα και οργή , μπορεί όμως να αποτελέσει και πεδίο για ένα ουσιαστικό ταξίδι σύνδεσης και αυτογνωσίας.

Πότε και πού: Κάθε Πέμπτη & Παρασκευή στις 20:30, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00 στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας. Extra παραστάσεις: 5 & 6/1/2026 στις 21:00. Μέχρι τις 6 Ιανουαρίου 2026.

Εισιτήρια εδώ.

Η Πύλη της Κόλασης

Ελίνα Γιουνανλή

Έχοντας στις αποσκευές της το Βραβείο Σύγχρονου Ελληνικού Έργου της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών Κριτικών, η παράσταση του Γιάννη Καλαβριανού Η Πύλη της Κόλασης, ολοκληρώνει το θεατρικό της ταξίδι στο Αμφι- Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου στις 6 Ιανουαρίου.

Η Πύλη της Κόλασης έχει ως αφετηρία 2 θυελλώδεις ερωτικές ιστορίες.

Η πρώτη συνέβη τον 19ο αιώνα και συντάραξε το Παρίσι. 2 από τους σημαντικότερους γλύπτες του κόσμου, ο Αύγουστος Ροντέν και η Καμίγ Κλοντέλ ερωτεύονται, ενώ ο Ροντέν είχε ήδη άλλη μόνιμη σύντροφο. Η σχέση τους θα στοιχειώσει από την ιστορία ενός άλλου παράνομου ζευγαριού του 13ου αιώνα. Ο Πάολο και η Φραντσέσκα, έζησαν έναν κρυφό έρωτα για 9 χρόνια, μιας και η Φραντσέσκα ήταν ήδη παντρεμένη με τον αδερφό του, που τελικά θα τους δολοφονήσει.

Ο Ροντέν θα δημιουργήσει μερικά από τα πιο εμβληματικά γλυπτά όλων των εποχών, τον Σκεπτόμενο, την Πύλη της Κόλασης και το Φιλί, που απεικονίζει τους αγκαλιασμένους Πάολο και Φραντσέσκα, λίγο πριν δολοφονηθούν. Και θα γίνει διάσημος.

Αντίθετα, η πατριαρχική εποχή θα διαλύσει το ταλέντο και τον ψυχισμό της Κλοντέλ και θα την κλείσει σε ψυχιατρείο για 30 χρόνια.

4 ερμηνευτές, στην πιο εικαστική μέχρι τώρα παράσταση του σκηνοθέτη, δημιουργούν έναν κόσμο για την αφύπνιση του ανθρώπινου πνεύματος, την προσπάθειά του να νικήσει τον χρόνο και την ασταμάτητη φόρα του να αναζητά τον έρωτα.

Παίζουν: Μαργαρίτα Αλεξιάδη, Γιώργος Γλάστρας, Αλεξία Μπεζίκη, Παναγιώτης Παυλίδης. Σε βίντεο η Λυδία Φωτοπούλου.

Πότε και πού: Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00 στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου. Μέχρι τις 6 Ιανουαρίου 2026.

Εισιτήρια εδώ.

H μέρα της φούστας

παραστάσεις ως το τέλος του χρόνου Alex Cat

Η Ζωή Χατζηαντωνίου παραδίδει μια παράσταση- εμπειρία που λειτουργεί σαν κάτοπτρο αντανακλώντας τον αναβρασμό μιας εποχής που κοχλάζει υπόγεια και θέτει ερωτήματα που καίνε γιατί παραμένουν αναπάντητα καλώντας το κοινό να αναμετρηθεί με το πραγματικό: την κοινωνική αδικία, την ανοχή, τη μισαλλοδοξία, την παρακμή των παραδεδομένων αξιών, την απώλεια της εμπιστοσύνης στην εκπαίδευση, στους θεσμούς και στις σύγχρονες δημοκρατίες.

H Θεοδώρα Τζήμου, πρωταγωνιστεί στη Μέρα της φούστας για 2η χρονιά μέχρι τις 11 Ιανουαρίου. Στην παράσταση παίζουν στους ρόλους των μαθητών οι: Μαρία Αρζόγλου (Μαριάμ), Νατάσα Βλυσίδου (Νατάσα), Νικόλας Γραμματικόπουλος (Φώτης), Πάνος Κλάδης (Μιχάλης), Θάνος Κόνιαρης (Χακίμ), Οδυσσέας Πετράκης (Λουκάς), Πάνος Χατσατριάν (Γκορ).

Η Σόνια, καθηγήτρια λογοτεχνίας, στοχοποιείται γιατί προσέρχεται στο σχολείο φορώντας φούστα. Ένα πρωί ένα τυχαίο συμβάν μετατρέπει τη σχολική τάξη σε πεδίο μάχης. Καθηγήτρια και μαθητές εκρήγνυνται, συγκρούονται, καταρρέουν και ανασυντίθενται· ανακαλύπτουν τη δύναμη της βίας, κραυγάζουν για ελευθερία. Μπορεί χωρίς βία να εξευγενισθεί η βαναυσότητα του ανθρώπου; Μπορεί χωρίς βία να επιτευχθεί ό,τι θεωρείται «μορφωτικό»; Πού οδηγείται μια κοινότητα όταν αναζητά τον θύτη εντός της, τη στιγμή που όλοι είμαστε θύματα ενός έξωθεν βίαιου μηχανισμού που μας διαμορφώνει και μας εξαναγκάζει σε έναν καθημερινό πόλεμο μέχρι τελικής αλληλλοεξόντωσης;

Πότε και πού: Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00 στο Θέατρο Δίπυλον (Μαύρη Αίθουσα). Η παράταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 16 ετών. Μέχρι τις 11 Ιανουαρίου 2026.

Εισιτήρια εδώ.