ΤΑΙΝΙΕΣ

5 γυναικείες ιστορίες που θα δούμε σίγουρα στο 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Το 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (2-12 Νοεμβρίου 2023) πλησιάζει και μαζί του επιστρέφουν ιστορίες γυναικείας χειραφέτησης και σεξουαλικής αφύπνισης, με ηρωίδες που δεν διστάζουν να τα βάλουν με το σύστημα και τον κοινωνικό τους περίγυρο, διεκδικώντας να ακουστεί η φωνή τους.

Αυτές είναι οι 5 ταινίες που θα δούμε σίγουρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τον ερχόμενο Νοέμβριο, όλες τους με περγαμηνές από τα σημαντικότερα φεστιβάλ κινηματογράφου του κόσμου.

Η αίσθηση πως ο καιρός σου να κάνεις κάτι έχει παρέλθει/ The Feeling that the Time for Doing Something has Passed

The Feeling that the Time for Doing Something has Passed

Σκηνοθεσία: Joanna Arnow

Τμήμα: Διεθνές Διαγωνιστικό

Η Ann, μια δύσθυμη Νεοϋορκέζα στα 30 της, νιώθει στάσιμη σε όλους τους τομείς της ζωής της. Τα χρόνια πέρασαν γρήγορα στη μακροχρόνια, περιστασιακή σαδομαζοχιστική της σχέση, έχει κουραστεί με τη χαμηλού επιπέδου εταιρική δουλειά της, και η φωνακλάδικη εβραϊκή της οικογένεια την έχει εξουθενώσει. Καθώς αρχίζει να νιώθει όλο και πιο αποξενωμένη, η Ann παλεύει με τον εαυτό της και με/ για τις σχέσεις της.

Αιχμηρή κωμωδία από την Joanna Arnow, που κάνει εδώ το το ντεμπούτο της σε παραγωγή του Sean Baker (The Florida Project). Μετά την πρεμιέρα του φιλμ στις Κάννες χαρακτηρίστηκε ως μία από τις πιο αστείες ταινίες της χρονιάς, με τόνο που κινείται μεταξύ Girls και Napoleon Dynamite. Θα χτυπήσει φλέβα στους millennials.

Αγόρι, δόξα τω θεώ/ Inshallah A Boy

To Inshallah a Boy στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Σκηνοθεσία: Amjad Al Rasheed

Τμήμα: Διαγωνιστικό Meet the Neighbors+

Ιορδανία, σήμερα. Μετά τον ξαφνικό θάνατο του συζύγου της, η 30χρονη Nawal πρέπει να δώσει μάχη για το μέρος της κληρονομιάς που της ανήκει, ώστε να σώσει την κόρη της και το σπίτι της σε μία κοινωνία όπου το παιχνίδι θα άλλαζε εάν γεννούσε ένα αγόρι. Όχι εάν γεννούσε κάποτε ένα αγόρι, εάν μπορεί να το κάνει τώρα διασφαλίζοντας όχι μόνο την οικία της αλλά και την κηδεμονίας της κόρης της.

Ο κλειστοφοβικός εφιάλτης που έφτιαξε ο Amjad Al Rasheed ήταν η πρώτη παραγωγή της Ιορδανίας που προβλήθηκε ποτέ στις Κάννες. Το δυναμικό αυτό κοινωνικό σχόλιο κέρδισε το βραβείο του Gan Foundation στο φεστιβάλ εξασφαλίζοντας διανομή στη Γαλλία. Τέτοιο σινεμά αξίζει να ταξιδεύει.

Σχολική εκδρομή/ Excursion

To Excursion στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Σκηνοθεσία: Una Gunjak

Τμήμα: Διαγωνιστικό Meet the Neighbors+

H επίσημη υποβολή της Βοσνίας και Ερζεγοβίνης για τα Όσκαρ του 2024 φτάνει στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μετά την πορεία του στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο όπου η σκηνοθέτριά του, Una Gunjak, τιμήθηκε με ειδική μνεία στον τομέα Filmmakers of the Present.

Το φιλμ ακολουθεί μία μαθήτρια Γυμνασίου στο Σαράγεβο που σε ένα παιχνίδι θάρρους ή αλήθειας λέει ψέματα ότι έχει κάνει σεξ με το αγόρι της. Αυτό το φαινομενικά μικρό ψέμα της έφηβης θα οδηγήσει σε μία καταιγίδα προσδοκιών, πίεσης και κοινωνικών δογμάτων. Η ταινία σχολιάζει προφανώς τις συνέπειες της πατριαρχίας, που οδήγησαν το κορίτσι στο ψέμα του, αλλά και στις αντιδράσεις του περίγυρου, γυρνώντας ωστόσο την κάμερα σε εσένα και τις δικές σου πεποιθήσεις.

Άγγιγμα/ Touched

To Touched στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Σκηνοθεσία: Claudia Rorarius

Άλλη μία ταινία από το πρόγραμμα του Λοκάρνο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, αυτή τη φορά με Έλληνες πρωταγωνιστές στο cast. Ο Σταύρος Ζαφειρίου μάλιστα κέρδισε βραβείο ερμηνείας για τον ρόλο του, ενώ στην ταινία εμφανίζονται επίσης η Αγγελική Παπούλια και η Δήμητρα Βλαγκοπούλου.

Η ιστορία ακολουθεί τη Μαρία, μία νοσοκόμα σε κέντρο αποκατάστασης και τον Άλεξ, έναν παραπληγικό νεαρό που τη γνωρίζει ως ασθενής της. Η φροντίδα που η Μαρία τού προσφέρει θα γίνει σύντομα ερωτική και η σχέση τους θα διασχίσει την διαδρομή από την σεξουαλική επιθυμία σε κάτι βαθύτερο.

Γάλα/ Melk

To Melk στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Σκηνοθεσία: Stefanie Kolk

Τμήμα: Film Forward Διαγωνιστικό

Λίγες ημέρες αφότου το παιδί της γεννιέται νεκρό, το στήθος της Robin αρχίζει να παράγει γάλα. Η ίδια δεν μπορεί να το πετάξει κι έτσι αποφασίζει να το δωρίσει. Καθώς η αναζήτηση για δωρεά γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη, όλο και περισσότερο γάλα αρχίζει να γεμίζει τον καταψύκτη της και τη ζωή της. Όλα αρχίζουν να κατακλύζονται με την υπενθύμιση της απώλειάς της.